Blog

Jak pojawiać się wysoko w wyszukiwaniach Google? Klucze do poprawy rankingu SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO, określa, którą pozycję zajmuje witryna w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google. Aby być bardziej widocznym w Internecie musisz popracować nad rankingiem SEO. Jeszcze kilka lat temu o wiele łatwiej było pojawić się na pierwszym miejscu w wyszukiwaniach, teraz nieźle trzeba się nagimnastykować, jednak nie jest to niemożliwe. W tym artykule omówimy podstawowe strategie i sposoby poprawy rankingu SEO.

  • Wysoka jakość treści

Aby przyciągnąć wyszukiwarki do Twojej witryny, musi być ona wypełniona treścią. Powinna ona zawierać co najmniej 300 słów oryginalnej treści. Wyszukiwarki mogą wykrywać zduplikowane treści i nałożyć na Twoją stronę karę za kopiowanie.

Powinna także spełniać wprowadzone w 2018 roku przez Google kryteria E-A-T, czyli trzy wskaźniki jakościowe witryny.  Czynniki te, to odpowiednio ekspertyza, autorytatywność, czyli reputacja witryny i autorów, oraz wiarygodność. Wyniki wyszukiwania powinny wyświetlać sprawdzone, poprawne i rzetelne informacje. Nie powinny wprowadzać odbiorcy w błąd lub być w jakikolwiek sposób obraźliwe, czy niepokojące. Czynniki zwiększające wynik EAT to na przykład cytowanie szanowanych ekspertów, czy odwoływanie się do wiarygodnych źródeł (witryn takich jak .edu lub .gov). Ważne jest także żeby na naszej stronie nie przeważały reklamy i nie odciągały nadmiernie uwagi przeglądającego od treści, bo to również może negatywnie wpłynąć na ocenę jakości witryny.

  • Skuteczne słowa kluczowe

To jak dobierzemy słowa kluczowe będzie grało bardzo istotną rolę w tym, którą pozycję zajmie nasza strona w wyszukiwarce. Google działa na zasadzie indeksowania sieci, oceniania milionów istniejących stron i przechowywania ich w indeksie. Gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie, Google może przejrzeć jego bardziej zorganizowany indeks (a nie całą sieć), aby szybko znaleźć trafne wyniki. Musisz zastanowić się, co będzie najczęściej wyszukiwane przez użytkowników i dopasować treść aby zawierała jak najwięcej takich sformułowań.

Słowa kluczowe będą informowały, o czym jest Twoja strona. Warto jest użyć ich w tytule meta, który będzie wyświetlał się jako nagłówek w wyszukiwaniach oraz w opisie pojawiającym się tuż pod nim. Poza tym dla każdej strony dobrze jest użyć dodatkowych pomocniczych słów kluczowych, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyszukania konkretnych fraz oraz aby Twoje treści trafiły do docelowych odbiorców.

  • Prędkość ładowania

W czasach życia w ciągłym pośpiechu nikt nie będzie chciał czekać na załadowanie treści. Istotne jest to także jeśli chodzi o pozycjonowanie witryn. Te najwyżej pozycjonowane ładują się średnio mniej niż 3 sekundy. W przypadku witryn e-commerce za próg akceptowalności uznaje się 2 sekundy. Według webmasterów Google, celują oni w mniej niż pół sekundy. Zatem bardzo ważne jest aby pracować nad szybkością Twojej witryny.

Możesz zrobić kilka rzeczy, aby przyspieszyć swoją witrynę, na przykład minimalizować żądania HTTP, minimalizować i łączyć pliki oraz używać asynchronicznego ładowania plików JavaScript i CSS.

  • Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych

Konsumenci korzystają obecnie z telefonów i tabletów znacznie częściej niż z komputerów czy laptopów, a większość lokalnych wyszukiwań obywa się na urządzeniach mobilnych. W związku z tym Google faworyzuje witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Twoja witryna powinna dostosowywać się do każdego rozmiaru ekranu i zachowywać funkcjonalność. Jeśli jednak nie masz responsywnej strony internetowej, możesz wprowadzić zmiany w swojej witrynie, aby zapewnić najbardziej bezproblemową obsługę dla użytkownika mobilnego. Zwróć także uwagę na szczegóły, takie jak rozmiar przycisków, który musi być większy na małych ekranach, gdy ludzie klikają palcami zamiast maleńkim wskaźnikiem myszy. Większe czcionki są również łatwiejsze do odczytania na małych ekranach.

  • Wiarygodność

Wcześniej wspomnieliśmy o kryteriach EAT I jednym z nich jakim jest wiarygodność. Warto jest przyjrzeć mu się z bliska i zastanowić, co zrobić aby nasza strona była jak najbardziej rzetelna.

Dobrze żebyś utworzył konto Google Moja Firma, które ewoluuje w jedno z najpotężniejszych narzędzi dla właścicieli firm lokalnych. Zarówno Mapy Google, jak i wyszukiwarka wykorzystują Google Moja Firma do tworzenia lokalnych wizytówek, znanych jako profile firmy. Utworzenie takiego konta to szybki i łatwy sposób na dodanie większej ilości informacji do profilu firmy, dzięki czemu będzie się ona pojawiać na pierwszej stronie map i wyszukiwarki w sekcji wyników lokalnych. Wykażesz również, że Twoja organizacja jest w pełni legalna i prawdziwa. Zoptymalizuj swoją wizytówkę tak aby było w niej jak najwięcej i jak najbardziej aktualne informacje, bowiem dzięki nim istnieje większa szansa, że Twoja witryna pojawi się na szczycie w wyszukiwaniach. Kompletne wpisy w Google Moja Firma uzyskują średnio 7 razy więcej kliknięć niż niekompletne wpisy.

Możesz dodatkowo wzmocnić swoją wiarygodność, tworząc profile biznesowe w branżowych katalogach internetowych. Upewnij się również, że nazwa firmy i informacje kontaktowe są konsekwentnie wymienione we wszystkich Twoich profilach internetowych. Google nie lubi nawet drobnych rozbieżności.

  • Aktywność w mediach społecznościowych

Świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników jest aktywność w mediach społecznościowych. Jeśli umieścisz linki do wysokiej jakości treści na Instagramie, Facebooku, Twitterze itp. zapewni to więcej kliknięć. Prawie 3,8 miliarda ludzi korzysta z mediów społecznościowych. Jest to ogromna społeczność, do której należy dotrzeć i która jest w stanie wygenerować duży ruch na Twojej stronie. To, na których mediach społecznościowych się oprze będzie zależało od grupy docelowej. Może w tym pomóc sprofilowanie użytkowników social mediów. Jednak nie wystarczy posiadanie jakiegokolwiek konta.

Google przychylnie spojrzy tylko na konto z dużą społecznością. Powinno ci zależeć więc na posiadaniu pokaźnego grona obserwujących. Jednak warto zaznaczyć, że kupowanie obserwujących na kontach w mediach społecznościowych może przynieść odwrotny skutek niż zamierzony. Konto w mediach społecznościowych z 100 000 obserwujących, ale zerowymi interakcjami wygląda mało wiarygodnie. Google złożył nawet patent na technologię mającą na celu ustalenie, czy konta w mediach społecznościowych są prawdziwe, czy fałszywe.

Po przeczytaniu tych kilku sposobów na zwiększenie prawdopodobieństwa pojawienia się na pierwszej stronie w wyszukiwaniu Google mogła rozboleć cię głowa. Okazuje się, że wymaga to czasu i solidnej pracy, jednak jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej firmy. Wiedząc, gdzie i jak wprowadzać poprawki, możesz zapewnić swojej firmie widoczność, na jaką zasługuje. Podsumowując strategie:

  • Działaj zgodnie z kryteriami E-A-T.
  • Utwórz strategię słów kluczowych, po których będą wyszukiwać cię docelowi klienci.
  • Uwzględnij słowa kluczowe w treści swojej witryny, a także w znacznikach HTML.
  • Zadbaj o szybkie działanie witryny.
  • Zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych.
  • Utwórz konto Google Moja Firma.
  • Zadbaj o kompletność i aktualność profilu firmy.
  • Buduj zaangażowaną społeczność w mediach.

Jak być dobrym sprzedawcą? Cechy skutecznego marketingu.

Marketing cyfrowy to dynamiczny i stale rozwijający się zawód obejmujący wiele dyscyplin. Bycie dobrym sprzedawcą jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania naszej firmy. To w końcu on ma za zadanie promować naszą markę na różnych portalach i musi zadbać o to aby jej imię stało się powszechnie znane i szanowane. Jednak zazwyczaj nie wystarczy zwykłe wstawianie postów, czy reklam do osiągnięcia pożądanego efektu mającego odbicie w ilości klientów. Jakie są więc najważniejsze cechy, które należy mieć podczas pracy w marketingu cyfrowym?

  • Posiadanie umiejętności analitycznych

W marketingu cyfrowym stale pracuje się z danymi i badaniami. Dlatego też profesjonalista w tej dziedzinie musi znać precyzyjne statystyki i posiadać umiejętności ich poprawnej interpretacji. Dobry marketingowiec powinien wyjść poza pojedyncze dane i zidentyfikować kluczowe wskaźniki wydajności, aby móc oprzeć dalsze działania na konkretnych obserwacjach. Skuteczni sprzedawcy muszą badać aktualne trendy i strategie, aby dowiedzieć się, które z nich będą najlepsze dla ich firmy.

Ponadto na kampanie marketingowe wpływa wiele czynników, na które nie ma wpływu nasza firma, co oznacza, że marketingowiec musi wziąć pod uwagę praktycznie nieskończoną ilość danych. Z tego powodu ważne jest, aby wiedział, jak wyodrębnić różne zmienne i znaleźć te kluczowe do optymalizacji każdego kolejnego podejmowanego działania.

  • Zaangażowanie w społeczność i umiejętność komunikacji

Marketingowcy są z reguły dobrymi obserwatorami i są bardzo świadomi swojego otoczenia i potrzeb rynku. Aby odnieść sukces muszą być bardzo zaangażowani w swoje społeczności. Niezbędne jest zrozumienie grupy odbiorców docelowej marki i umiejętność komunikowania się z nią w przekonujący sposób. Specjalista ds. marketingu cyfrowego jest również odpowiedzialny za utrzymanie dobrego imienia marki oraz uczciwości i przejrzystości działań przez cały czas. Wiele kryzysów reputacji marki spowodowanych jest przez nic innego, jak zwykłe problemy komunikacyjne.

Marketingowiec nie tylko komunikuje się z odbiorcami docelowymi. Komunikuje się również wewnętrznie ze współpracownikami i szefem. Niezależnie od tego, czy musi wyjaśnić działanie nowej strategii, podzielić się wynikami kampanii, czy też przeprowadzić prezentację, musi posiadać umiejętność umiejętność wygłaszania jasnych i spójnych komunikatów. Powinien być przekonujący, ale również wysłuchiwać potrzeb innych i w pewien sposób dostosowywać się do nich, aby czuli się oni szanowani i zrozumiani. Będąc dobrym w komunikacji sprzedawcą możesz zrobić więcej, nie musisz się martwić, że inny członek zespołu wyprowadzi projekt z odpowiednich torów, a także wyjaśnić swoje projekty i przewidzieć z wyprzedzeniem pytania lub wątpliwości, które będzie mieć druga strona.

  • Otwarcie na nowość

Sektor marketingu cyfrowego stale się rozwija i ewoluuje. Sprzedawcy nigdy nie wiedzą, jaka nowa platformę lub trend będzie popularny w następnym tygodniu. Sprzedawca nie powinien bać się spróbować czegoś nowego. Być może najważniejszą cechą marketera jest ciekawość, odporność na zmiany i chęć kontynuowania nauki. Eksperci od marketingu szukają wyzwań, nie uciekają od nich.Nigdy nie dowiesz się, czy coś zadziała, czy nie, chyba że spróbujesz. Z takim nastawieniem każdy dzień w pracy to nowa przygoda. Nie ma nic bardziej ekscytującego w życiu marketingowca niż testowanie nowego sposobu przekazywania wiadomości i obserwowanie wyników podjętych działań.

  • Kreatywność

Kreatywność wiąże się bezpośrednio z otwarciem na nowość. Dobry sprzedawca powinien potrafić myśleć nieszablonowo i przedstawiać pomysły, które wyróżnią ich na tle reszty handlowców. Gdyby wszystkie strony i reklamy wyglądałyby tak samo, kto chciałby w nie klikać?Zadaniem i celem specjalisty ds. marketingu jest sprawienie, aby produkt lub usługa była jak najbardziej atrakcyjna dla docelowej grupy odbiorców. Kreatywność oznacza patrzenie na rzeczywistość z innej perspektywy. Osoba zajmująca się marketingiem powinna w ciekawy sposób przedstawiać swoje pomysły i zachęcić innych do tego, aby obrali jego punkt widzenia. Mimo tego, że niektóre pomysły mogą wydawać się innym szalone lub dziwne, dobrego marketingowca nie powinno to powstrzymać przed podejmowaniem ryzyka i byciem trochę awangardowym.

  • Elastyczność

Praca specjalisty ds. marketingu wymaga od niego dużej elastyczności. Oczywiście nie chodzi tu o umiejętności fizyczne, ale o dostosowanie do szybko zmieniającej się sytuacji na rynku. Nigdy nie powinien przestawać się uczyć, ponieważ ma kluczowe znaczenie w branży marketingowej, która nieustannie ewoluuje w szybkim tempie. W świecie e-commerce nieustannie pojawiają się nowe trendy, za którymi nie sposób nadążyć. To, co dotyczy marketingu teraz, może nie mieć miejsca rok później lub rok później. Dlatego też umiejętność dostosowania się do nowych trendów w dziedzinie to jedna z najważniejszych i najbardziej cenionych cech dobrego marketingowca.

Dobry marketing nie jest dziełem przypadku. Żeby stać się odnoszącym sukcesy sprzedawcą, potrzeba kombinacji umiejętności i doświadczenia, co należy wziąć pod uwagę, zatrudniając kogoś do pełnienia tej roli. Szukając kogoś na to stanowisko masz 3 opcje:

A) Możesz zatrudnić kogoś, kto posiada wyżej wymienione cechy dobrego sprzedawcy. Nie posiada ich każdy, ale możesz znaleźć odpowiednią osobę, która zajmie się marketingiem, jeśli posiadasz odpowiednią strategię rekrutacyjną.

B) Możesz rozwinąć swój wewnętrzny zespół marketingowy. Jednak niektóre z powyższych cech mogą być trudne do wyszkolenia.

C) Możesz zlecić marketing zewnętrznej firmie. Zamiast wykorzystywać swój czas i zasoby na szkolenie personelu wewnętrznego, możesz skorzystać z wiedzy sprawdzonych ekspertów ds. marketingu.

Usunięcie ReiserFS z jądra Linuxa.

Od początku 2022 roku deweloperzy jądra Linuksa dyskutowali na forum deweloperów na temat usunięcia ReiserFS z Linuxa. Dyskusję rozpoczął wieloletni programista jądra Matthew Wilcoxa, a jego motywacją do usunięcia ReiserFS są zmiany w infrastrukturze jądra, które realizuje. ReiserFS okazuje się być czynnikiem, który blokuje jego pracę. ReiserFS, 21 lat temu został dodany jako pierwszy system plików dziennika Linuksa, a SUSE używał go jako domyślnego systemu plików do 2006 roku. Wtedy właśnie oskarżono Hansa Reisera, jego twórcę, o morderstwo własnej żony i skazano go na 25 lat więzienia. Z racji tego, iż jego twór to projekt typu Open Source, kontynuowanie go, nie było żadnym problemem. System plików ReiserFS (w szczególności jego nowsza wersja Reiser4) był w końcu używany przez bardzo dużą liczbę użytkowników, co potwierdziło, że był zbyt dobry, aby upaść ze względu na wyrok swojego kreatora.

Jednak warto zauważyć, że od 2019 r. nie było żadnych poprawek wykrytych przez użytkowników. Okazuje się on nie być tak naprawdę istotnym od ponad dekady i jest bardzo mało prawdopodobne, aby był nadal używany w produkcyjnych przypadkach użycia z nowoczesnymi jądrami. Staje się obciążeniem dla bazy kodu, dodatkowo biorąc pod uwagę, że od tego czasu zyskał wsparcie dla prawdopodobnie znacznie lepszych alternatyw, takich jak EXT4, Btrfs, XFS czy OpenZFS. Krótko mówiąc, ReiserFS stał się przestarzałym.

Wygląda na to, że wartość ReiserFS będzie nieustannie spadać, jednak faktyczne usunięcie z głównego jądra Linuxa nastąpi dopiero w 2025 roku. To daje użytkownikom trzy lata na migrację do innego nowoczesnego systemu plików. Nie warto jednak zwlekać ze zmianą na inny system plików. Możliwe, że ReiserFS będzie niekompatybilny dla kilku wydań jądra przed jego faktycznym usunięciem, co było powszechną praktyką przy usuwaniu wcześniejszych funkcji jądra.

Hosting w e-commerce

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak istotną rolę odgrywa hosting w prowadzeniu biznesu e-commerce. Przy niedziałającej domenie straty mogą wynosić od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych, w zależności od obrotów generowanych przez sklep internetowy w ciągu jednego dnia.

Wybór właściwej platformy hostingowej do obsługi naszego sklepu zależy od wielu czynników takich jak wielkość sprzedaży, ruch, wielkość witryny, budżet, czy doświadczenie w tworzeniu stron internetowych. Najpopularniejszymi narzędziami hostingu e-commerce są takie elementy, jak koszyki na zakupy, usługi biznesowe, SSL, narzędzia transakcyjne i narzędzia marketingowe. Odpowiednia decyzja wpłynie na optymalny stan serwera oraz na to jak szybka i ciągła będzie łączność. W środowisku e-commerce bardzo ważne są kwestie bezpieczeństwa, elastyczności i wysokiej jakości usług od wybranych dostawców. Przez to, że witryny handlu elektronicznego zawierają, a także przechowują wrażliwe i często poufne informacje, bezpieczeństwo jest sprawą najwyższej wagi. Jeśli nie wybierzemy optymalnej platformy hostingowej naszemu sklepowi grożą następujące komplikacje. Zatem na co zwrócić uwagę zanim nasza strona zacznie funkcjonować?

 

  • Szybkość  ładowania

Obecnie żyjemy w ciągłym pośpiechu. Jeśli klient musi oczekiwać więcej niż 2 sekundy na załadowanie strony, będzie raczej skłonny skorzystać z innej, szybszej, na której nie będzie musiał marnować czasu na czekanie.

Oprócz tego, od szybkości witryny będzie zależała jej pozycja w wyszukiwaniu Google. Jeżeli twoja strona ładuje się wolno, istnieje szansa, że Google, wykorzystując swoje algorytmy, nie uwzględni jej w wyszukiwaniach, a przynajmniej nie na pierwszych pozycjach.

Solidna firma zajmująca się hostingiem upewni się, że będzie w stanie odpowiednio zarządzać oczekiwanym wolumenem. Obejmuje to skoki ruchu i inne czynniki, takie jak buforowanie i sieci dostarczania treści, ponieważ wszystko to ma istotny wpływ na wydajność strony. 

Buforowanie przyspiesza strony internetowe, przechowując dane strony jako zwykłą stronę HTML. Usuwa także wywołania bazy danych, tym samym umożliwiając szybsze obsługiwanie przyszłych żądań.

Sieć dostarczania treści (CDN) to grupa serwerów rozpowszechniona na dużym obszarze, które przechowują dostępne zasoby witryny, takie jak obrazy i pliki multimedialne. CDN zapewnia krótszy czas ładowania dla wszystkich, automatycznie przekierowując użytkowników do serwera znajdującego się najbliżej ich lokalizacji.

Twój hosting e-commerce powinien również obejmować monitorowanie wydajności i czasu pracy, które ostrzegą Cię w momencie, gdy coś pójdzie nie tak. Jeśli serwer przestanie działać lub spowolnią się jego operacje, musisz mieć możliwość natychmiastowego działania.

 

  • Bezpieczeństwo

Zakładając witrynę e-commerce musisz przede wszystkim zadbać aby jej użytkowanie było bezpieczne dla klientów dokonujących zakupy. Witryny e-commerce są często celem hakerów ze względu na poufne dane, które chronią: numery kart kredytowych, hasła do Paypal i banków, a często także pełne nazwy i adresy użytkowników. Dzięki przeglądarkom `zapewniającym ochronę użytkownika, takim jak Chrome, nie będą oni mogli uzyskać dostępu do podatnej na ataki strony.

Certyfikaty Secure Socket Layer (SSL) to małe pliki przechowywane na serwerze, szyfrujące dane przesyłane między komputerami a serwerem witryny. Bez tego atakujący mogą zobaczyć wszystko, co przechodzi z Twojej witryny na serwer, na przykład dane użytkownika umieszczane w formularzach. Dostarczają również podpis cyfrowy w celu weryfikacji używanej witryny. Są idealne do zabezpieczania transferu danych, transakcji kartą kredytową, a nawet są używane do zabezpieczania przeglądania różnych serwisów społecznościowych. Dodatkowo certyfikat SSL może przyspieszyć działanie Twojej witryny.

Dodanie certyfikatu SSL nie musi być kosztowne lub skomplikowane. Dobry host internetowy zaoferuje szyfrowanie w ramach swojego pakietu.

Wybrany przez ciebie host powinien posiadać odpowiednią politykę anty-hakerską. Bez tego może nie być w stanie naprawić szkód, jeśli Twoja witryna zostanie zhakowana. Jego zapory sieciowe powinny być ściśle zabezpieczone i ograniczone, aby zapobiec przedostawaniu się nieautoryzowanego oprogramowania przez pęknięcia. Dobrze aby oferował też ochronę przed atakami DDoS, filtry spamu, prywatność nazwy domeny oraz ochronę przed wirusami. Dzięki temu zadbasz o dobrą reputację swojej marki.

  • Zgodność z PCI

Zgodność z PCI powinna być oferowana przez każdego hosta internetowego e-commerce. PCI to zestaw standardów bezpieczeństwa, których celem jest zapobieganie wyciekowi danych użytkownika z powodu słabego bezpieczeństwa witryny. Mając do czynienia z ogromną ilością danych osobowych, w tym numerami kart kredytowych, ich naruszenie może przynieść katastrofalne skutki. Nawet do 90% logowań do witryn e-commerce może być fałszywych. Około 20% osób, które dowiedziały się o włamaniu, całkowicie przestaje robić zakupy w danym sklepie, a około 30% tymczasowo przestaje kupować od tej firmy. 

Przeprowadzenie audytu PCI zależy od Ciebie, ale dobry host e-commerce będzie z Tobą współpracował, aby pomóc zabezpieczyć Twoją witrynę i wprowadzić wszelkie niezbędne poprawki, aby Twoja witryna była zgodna z PCI.

  • Backupy

Bez tworzenia kopii zapasowej witryny możesz utracić dane klientów, zamówień i produktów. Jeśli coś pójdzie nie po twojej myśli, witryna zostanie zhakowana lub coś działa w nieprawidłowy sposób po aktualizacji, dobrze, abyś miał możliwość przywrócenia jej poprzedniej wersji. Automatyczne tworzenie kopii zapasowych danych to konieczność. Musi istnieć solidny system tworzenia kopii zapasowych, codziennie, co tydzień, a w niektórych przypadkach nawet co godzinę, do tego aby chronić kluczowe pliki sklepu i bazy danych.

Dobra infrastruktura, automatyczne kopie zapasowe i stały monitoring zapobiegną porażkom i zapewnią bezpieczeństwo Twojej witryny.

  • Czynne wsparcie

Nieuniknione jest aby na Twojej nowej witrynie pojawiły się problemy i komplikacje. Jeśli Twój host nie posiada dobrego zespołu wsparcia, który jest gotowy do pomocy, od razu gdy się z nim skontaktujesz, Twoja witryna może być niedostępna przez wiele godzin.

Za każdym zespołem wsparcia powinna stać grupa doświadczonych programistów. Jeśli infrastruktura i serwery hosta internetowego są dobrze zbudowane, a przestoje są niewielkie, to znak, że ich zespół będzie w stanie pomóc Ci nawet w najbardziej nieoczekiwanych problemach i współpracować z Tobą w proaktywny sposób.

Najlepiej aby Twój host oferował wsparcie 24/7, ponieważ problemy z serwerem mogą się zdarzyć w każdej chwili, nawet w środku nocy. Jeśli obudzi Cię alert, że Twoja witryna nie działa, musisz natychmiastowo rozwiązać ten problem. Nie chcesz przecież tracić ruchu lub budzić się w niestandardowych godzinach, aby naprawiać swoją witrynę.

Jeśli uruchamiasz lub aktualizujesz swój sklep e-commerce, musisz znaleźć odpowiedniego dla siebie hosta e-commerce. Dostępnych jest wiele opcji hostingu. Zanim wybierzesz najlepszy dla siebie, ważne jest, abyś wziął pod uwagę swój poziom wiedzy, kapitał i ograniczenia czasowe.

Jeżeli jesteś programistą internetowym, masz nieograniczone fundusze lub masz niezwykle unikalne potrzeby, możesz skorzystać z samodzielnego hosta i dostosować pozostałe usługi witryny do swoich konkretnych wymagań. Szukając dostawcy hostingu dla e-commerce, powinieneś wybrać takiego, który jest gotowy do działania zgodnie z Twoimi potrzebami biznesowymi i oferuje najwyższą jakość oraz przystępne plany.

10 sposobów na optymalizację motywu WordPress pod kątem maksymalnej wydajności

Stworzony jako potężny system zarządzania treścią (CMS), Worpdpress to platforma typu open source, która została uznana za najlepsze narzędzie do tworzenia stron internetowych i blogów. Jest to znakomicie stworzona platforma, zaprojektowana w języku PHP do tworzenia wysokiej jakości i wydajnie funkcjonalnych stron internetowych.

WordPress zajmuje się głównie dostarczaniem narzędzi do dostowywania stron internetowych oraz motywów blogów. Już minęły czasy, w których wprowadzanie zmian w witrynie było trudnym zadaniem i wymagało ogromnej ilości czasu. WordPress został zaprogramowany do łatwego wprowadzania zmian. Ma możliwość instalowania wtyczek, które pozwalają właścicielom firm na tworzenie różnych dodatków do swoich stron lub blogów, takich jak zdjęcia, aplikacje, mapy i całkiem sporo innych rzeczy.

WordPress jest platformą, która rozwija łączność między firmą a klientami. Istnieje kilka wskazówek, które można zastosować do poprawy szybkości WordPressa.

  1. Wybierz odpowiedni hosting

Wybór dobrego dostawcy usług hostingowych jest niezbędny. Można go porównać do fundamentów na których stawia się dom. To jest podstawa dzięki której Twoja strona będzie działała płynnie i szybko. Wszystko sprowadza się do wybrania odpowiedniej przestrzeni hostingowej. W związku z tym należy być na tyle ostrożnym, aby nie wybierać hostingu współdzielonego. Z prostego powodu, zbyt wiele witryn na jednym serwerze z pewnością wpłynie również na szybkość strony a co za tym idzie na Twój biznes. Lepiej jest wybrać hosting dedykowany Tutaj otrzymujesz zasoby dedykowane tylko Tobie.

2. Dodaj wtyczkę pamięci podręcznej WP

Integracja wtyczki buforującej WordPress (np. LiteSpeed Cache, WP Super Cache) to kolejny czynnik, który znacząco wpłynie na szybkość motywu WordPress. Najlepiej mieć osobną wtyczkę pamięci podręcznej dla różnych stron. W ten sposób wspomoże wydajność strony i nada jej charakterystyczną szybkość.

3. Zoptymalizuj swoje obrazy

Używanie ciężkich obrazów często powoduje spowolnienie wczytywania. Negatywnie wpływa na prędkość pobierania, a w konsekwencji użytkownik zrezygnuje i znajdzie inną stronę. Oczywiście, nikt nie chce aby użytkownicy opuszczali ich stronę, dlatego pomocna tutaj będzie kompresja obrazów za pomocą narzędzi takich jak np Tiny PNG.

4. Wydajna sieć dostarczania treści

W tworzeniu strony opartej na WordPress w dużej mierze pomaga wykorzystanie Content Delivery Network (CDN). Umożliwia ładowanie plików do pobliskiego centrum danych dla użytkowników. Aby ułatwić ładowanie informacji rozsyła pliki z serwera na serwery na całym świecie. 

5. Zachowaj ostrożność z filmami

Lepiej nie umieszczać na swojej stronie zbyt wielu filmów. Zajmują one dużo miejsca, co może wpłynąć na szybkość działania witryny. Oczywiście należy umieszczać tylko niezbędne filmy pamiętając aby było ich najmniej.

6. Wybierz dobrze zoptymalizowany motyw WP

Ważne jest aby wybrać zoptymalizowany motyw, który jest dobrze zakodowany i ma odpowiednią strukturę. To z pewnością poprawi ogólną wydajność strony i sprawi, że będzie ona przyjazna dla użytkownika. W końcu strony internetowe są często najważniejszym medium dla Twojego biznesu.

7. Koncentracja na CSS i JavaScript

Minimalizacja i łączenie zewnętrznych plików CSS i JavaScript jest niezbędnym krokiem do zwiększenia szybkości działania WordPressa. W ramach tej procedury usuwane są białe spacje, komentarze i dodatkowe znaki z JavaScript i CSS. Oprócz tego, łączenie poszczególnych plików, które są ładowane jeden po drugim również wpływa na lepszą wydajność witryny. 

8. Usuwanie spamu z komentarzy

Pamiętaj aby usuwać wszystkie komentarze będące spamem, ponieważ mogą one szybko wyczerpać zasoby Twojego serwera. Można to zrobić za pomocą wtyczki Akismet, która pomaga blokować szkodliwe komentarze. Jest kilka wtyczek, których użycie można rozważyć, aby pozbyć się spamu z komentarzy:

  • Spam Comments Cleaner
  • Stop Spam Comment
  • WP-SpamShield Anti-Spam

9. Monitoruj zainstalowane wtyczki

Wtyczki są kluczowym elementem dla WordPressa, ale wszyscy wiemy, że mogą wpływać na czas ładowania strony. Ważne, aby używać tylko tych wtyczek, które są naprawdę niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i są zgodne z motywem WordPress.

Aby zoptymalizować motyw, usuń te, które są niepotrzebne, a jeśli Twoja witryna nadal musi ładować strony, spróbuj wyłączać wtyczki pojedynczo.po kolei i ponownie przetestuj czas ładowania. W ten sposób wykryjesz, która wtyczka jest odpowiedzialna za spowolnienie.

10. Zoptymalizuj stronę główną

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że gdy odwiedzający po raz pierwszy wejdą na Twoją stronę, zrobią to wchodząc na stronę główną. Dlatego musisz upewnić się, że ładuje się ona szybko i przyciąga ona jak najwięcej odwiedzających.

Oto najlepsze wskazówki, dzięki którym zoptymalizujesz swoją stronę główną:

  • Zmniejsz ilość treści: zamiast wyświetlać pełną treść każdego artykułu, upewnij się, że na pierwszej stronie są widoczne tylko fragmenty
  • Ogranicz liczbę artykułów na stronie
  • Usuń widżety mediów społecznościowych, których nie potrzebujesz na stronie głównej, sensowniej jest, aby pojawiły się one tylko na poszczególnych stronach artykułów
  • Pozbądź się nieaktywnych wtyczek, które nie są niezbędne dla Twojej strony głównej
  • Zachowaj przejrzysty, prosty i jasny projekt, starannie dobieraj styl, skrypty i motywy i pamiętaj, że często mniej znaczy więcej.

Korzystając z powyższych wskazówek, można przyspieszyć działanie Twojej strony opartej na WordPress.

Trendy w e-commerce

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat aktywność handlu elektronicznego odnotowała ogromny skok. Pandemia sprawiła, że ludzie zaczęli szukać alternatywnych sposobów przeglądania i kupowania, ze względu na  zamykanie sklepów i inne ograniczenia. Spędzali też więcej czasu w internecie, co dodatkowo wpłynęło na rozwój rynku e-commerce.

Mając to na uwadze, warto zauważyć, jak najnowsze trendy e-commerce wpływają na preferencje konsumentów i jak Twoja firma może się w nie wpisać, aby przynieść Ci maksymalne korzyści.

Warto przyjrzeć się, jak wyglądały trendy w roku 2021. Niektóre z trendów były przewidywalne, a inne zaskakujące. Dobrze jest wyciągnąć wnioski dotyczące powodów zmian w zachowaniach klientów i jak Twoja firma może to wykorzystać.

1. Handel mobilny

Liczba zakupów dokonanych za pomocą telefonu nieustannie wzrasta. Ponad 50% wszystkich zakupów online dokonywanych jest za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Czy Twój sklep internetowy jest zoptymalizowany pod kątem AMP (Accelerated Mobile Pages)? Jeśli nie, powinno się to stać jednym z priorytetów. 

M-commerce związany jest z szybkością. Ludzie korzystając z telefonu przyzwyczajeni są do szybkiego klikania i nie będą chcieli czekać. Jeśli Twój sklep internetowy działa wolno, raczej dokonają zakupu na innej stronie.

2. Popularność mediów społecznościowych

Konsumenci korzystają z mediów społecznościowych, nie tylko aby pozostać w kontakcie ze swoimi znajomymi. To co oglądają, wpływa znacząco na to, co chcą kupić. Aż 58% użytkowników portalu Instagram zainteresuje się produktem po obejrzeniu go w Instagram Stories. Giganci mediów społecznościowych, tacy jak Facebook, Instagram i WhatsApp, szybko zauważyli tą tendencję i zajęli się handlem społecznościowym. Z biegiem czasu można było zaobserwować, jak platformy mediów społecznościowych należące do Meta ewoluowały poza Instagram i Facebook Shopping, oferując bardziej kreatywne opcje, takie jak WhatsApp Business i Facebook Marketplace. Dodatkowo funkcje transmisji na żywo pozwoliły markom na bezpośrednie połączenie z przedstawianymi produktami. W związku z tym, że handel społecznościowy staje się coraz bardziej istotny, spodziewamy się, że najpopularniejsze media społecznościowe kontynuują rozwój swoich funkcji związane z zakupami. Zorientuj się, z jakich platform korzystają Twoi odbiorcy, i wymyśl kreatywne sposoby jak do nich dotrzeć. Przykładowo, jeśli Twoi docelowi klienci korzystają z TikToka, możesz podpisać umowę sponsorską z popularnym na tej platformie twórcą, co może pomóc w generowaniu ruchu dla twojej marki.

3. Hiperpersonalizacja

Dzisiejsza technika pozwala nam na poznanie i zdefiniowanie preferencji konsumenta. Wiemy nie tylko, gdzie się znajduje, ile ma lat, ale co przegląda i w jaki sposób, na jakie strony jest najbardziej skłonny wchodzić i co kupować. Informacje możesz pozyskiwać poprzez ankiety, opinie klientów, podane dane, zarządzanie zgodami i inne źródła. Sztuczna inteligencja przetworzy informacje podane przez klienta w trybie online lub offline i utworzy jego spersonalizowany profil. Dzięki temu zebrane informacje będą mogły zostać zaimplementowane w platformie e-commerce, przez co sugestie dla klienta będą dopasowane do jego preferencji. Powinno być to widoczne w internetowych katalogach produktów, wyszukiwarce, konfigurowalnych produktach i promocjach, koszyku, zarządzaniu zamówieniami oraz we wszystkich dostępnych miejscach, gdzie wstępnie wypełnione pola, takie jak np ostatnio wybierane rozmiary, zostaną dopasowane do profilu klienta.

Znając upodobania swoich klientów dodatkowo możesz stosować w swojej działalności technikę cross-sellingu, czyli sprzedaży komplementarnych do poprzednich zakupów przedmiotów/usług, oraz up-sellingu, czyli zachęcania do kupna bardziej zaawansowanego asortymentu od dotyczczasowego. Może to znacznie zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie.

4. Zróżnicowane metody płatności

Jednym z czynników, od których zależy zadowolenie klienta jest różnorodność metod płatności. Jest to ostatni krok w procesie zakupów, a brak optymalnych dla klienta metod płatności może przyczynić się do zrezygnowania z dokonania transakcji. Ważne abyś umożliwił klientom płacenie w najbardziej dogodny dla nich sposób. Według raportu Emarketera ponad 50% wszystkich zakupów będzie dokonywanych za pomocą smartfona do 2025 roku. ApplePay i GooglePay rysują się jako doskonałe rozwiązania dla tego scenariusza. Oprócz płatności kartą kredytową, przelewem bankowym, PayPal i innymi, rośnie tendencja do płacenia na raty. Twoja firma może skorzystać na takim rozwiązaniu, pozyskując klientów, których nie byłoby stać na produkty w danych okolicznościach.

5. Zrównoważony cel

Badania wskazują, że klienci coraz większą uwagę przywiązują do sposobu oraz celu, w jaki wytwarzane są przedmioty, które kupują. Nie chodzi tu jedynie o ekologię ale także cel jakim może być przekazywanie pewnej kwoty na organizacje charytatywne.

Aby zbudować więź z dzisiejszym coraz bardziej świadomym klientem, musisz upewnić się, że Twoje wartości są zgodne z należącymi do docelowych konsumentów. To dostosowanie wzbudzi zaufanie i wpłynie pozytywnie na rozwój Twojej firmy.

6. Subskrypcje i programy lojalnościowe

W związku z rosnącą konkurencją trzeba coraz bardziej starać się aby utrzymać przy sobie klienta. Dlatego też obserwujemy rozwój abonamentów i programów lojalnościowych, które zapewniają kupującym wygodę i oszczędność. Buduje to pozytywną relację z konsumentami i zachęca ich do zostania wiernym Twojej marce.

7. Chatboty

Wraz z rozwojem technologii, firmy wprowadzają coraz to nowsze rozwiązania związane ze sztuczną inteligencją oraz automatyzują większość procesów. Przykładem takiego ulepszenia są chatboty, które pozwalają komunikować się z kupującymi za pośrednictwem interfejsu czatu na żywo. Zapewniają tym samym natychmiastową obsługę klienta 24/7i mogą działać jako źródło, które pomoże trafić kupującemu na odpowiednie strony oraz zachęci go do powrotu do Twojej firmy.

To tylko kilka trendów, jakie są obecne ostatnimi czasy w branży e-commerce, jednak wdrożenie nawet drobnych transformacji i zasugerowanie się tym, co jest na czasie, może przynieść dla twojej marki pozytywne skutki.

Jak rozpocząć biznes e-commerce?

Biznes elektroniczny staje w obecnych czasach coraz bardziej rozwiniętą gałęzią biznesu ze względu, nie tylko na rozwój technologii, ale i zmianę stylu życia na tryb w większej mierze online. Ludzie coraz częściej chcą być własnymi szefami i mieć kontrolę nad tym, jak będzie wyglądać ich przyszłość. Internet umożliwia to praktycznie każdemu, a e-commerce jawi się jako ciekawa i przyszłościowa droga do sukcesu.

Podobnie, jak przy zakładaniu każdego innego przedsięwzięcia, wejście na rynek wiąże się z wieloma wyzwaniami i nie zawsze jest łatwe. W dodatku konkurencja nieustannie rośnie, dlatego trzeba postarać się żeby wyróżnić się na jej tle. Powinieneś więc stworzyć odpowiedni plan przed rozpoczęciem działania. Ważne jest aby skupić się na kilku kluczowych czynnikach, które mają istotny wpływ na powodzenie. W naszym artykule wymienimy kilka z nich.

1. POMYSŁ I STRATEGIA

Kiedy przychodzi do pomysłu, nie musi być on bardzo wyszukany. W końcu przy otwieraniu biznesu zależy nam na tym, aby trafić w to, czego najbardziej potrzebują nasi potencjalni klienci. Warto więc najpierw rozejrzeć się na rynku, żeby być zorientowanym na co jest największy popyt, oraz dowiedzieć się, jak wygląda konkurencja w danej branży. Co sprzedają i jakie są trendy? Jak wygląda ich model biznesowy? Z jakich mediów społecznościowych korzystają i jak napędzają sprzedaż (reklamy, PPC, SEO, e-mail, itp.)? Kto jest ich docelowym klientem? Musisz znaleźć sposób aby się spośród nich wyrożnić, może będą to szczegółowe opisy produktów, lub dbała obsługa klienta, które wygenerują wiekszą sprzedaż.

Prowadząc sklep musisz mieć pewność, że znajdą się ludzie, którzy potrzebują tego, co masz do zaoferowania, a ty jesteś w stanie im to zapewnić. Możesz zacząć od znalezienia swojej niszy i sprzedaży jednej usługi/produktu i stopniowo rozwijać swoje przedsiębiorstwo wprowadzając w obieg nowe przedmioty albo pozostać przy nich i wyspecjalizować się w ich produkcji. Istotna będzie też nazwa i logo firmy, przez które będzie rozpoznawalna na rynku.

Po wymyśleniu, co będzie niszą biznesu e-commerce, nie ważne czy będą to usługi czy produkty, przychodzi kolej na pomysł na to, jak przejść do realizacji. Zanim do tego przejdziesz, potrzebna będzie ci starannie przygotowana i przemyślana strategia. Dobrze jest stworzyć ją w formie listy kroków, które będą ułatwiać kontrolę, a ty będziesz mieć pewność, że o niczym nie zapomniałeś.

2. STRONA INTERNETOWA

Po załatwieniu formalności, jakimi są m.in. założenie odpowiedniej działalności, czas na przejście do zaprojektowania i uruchomienia strony internetowej, dzięki której klienci będą mogli skorzystać z twoich usług. Jednym z popularnych rozwiązań jest skorzystanie z usług platform handlu elektronicznego. Większość z nich umożliwia tworzenie, projektowanie i dostosowywanie projektów, a także oraz uruchomienie sklepu internetowego. Mogą pomóc również w dodawaniu domeny, przyjmowaniu i wysyłaniu zamówień, otrzymywaniu płatności i nie tylko.

Działająca strona jest kluczowa dla sukcesu sklepu internetowego. Warto zadbać o jej atrakcyjność i przejrzystość, która przekona potencjalnych klientów do dokonania zakupu właśnie na twojej stronie. Dobrze skonstruowany portal powinien posiadać kilka istotnych zakładek:

  • strona główna, na której będzie można dokonać zakupów,
  • strona kontaktowa, która pozwoli klientowi do ciebie dotrzeć,
  • strona z informacjami o twojej firmie.

Dodatkowo strona z FAQ, czyli najczęściej zadawanymi pytaniami, mogą uatrakcyjnić twoją witrynę i rozwiać wątpliwości klientów.

3. DOMENA

Działając w internecie musimy posiadać miejsce żeby strona mogła funkcjonować. Warto pamiętać o przedłużaniu subskrypcji usług aby nasz biznes mógł generować stałe dochody. Niedziałającą domeną skazujemy naszą firmę na straty nawet kilku lub kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od tego jakie obroty generuje nasz e-commerce.

4. BEZPIECZEŃSTWO

Dla klienta jednym z najważniejszych czynników jest poczucie bezpieczeństwa. Musi być pewien, że wchodząc i korzystając z twojej strony internetowej jego dane będą bezpieczne, a transakcja jakiej dokonają będzie sprawiedliwa i nie przyniesie negatywnych konsekwencji. Zapewnij mu komfort inwestując w odpowiednie zabezpieczenia, takie jak  certyfikat SSL. Sporządź także, w oparciu o odpowiednie normy prawne, lub po konsultacjach z prawnikiem, odpowiedni regulamin, który dodatkowo zapewni nabywców o rzetelności twojego sklepu. Dodatkowo zainwestuj w wygodny system płatności oraz dostaw. Opcja płatności przy odbiorze także może pozytywnie wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa użytkowników.

Zakładając biznes e-commerce na pewno musisz wziąć pod uwagę o wiele więcej innych czynników. W powyższym artykule podsumowaliśmy jedynie najważniejsze z nich. Jednak jeśli skupisz się na nich i odpowiednio przygotujesz swój plan biznesowy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że odniesiesz sukces w branży.

Roundcube – ważne informacje o logowaniu

Dzisiaj obchodzimy Dnia Bezpiecznego Internetu. Z tej okazji chcielibyśmy szczególnie zwrócić uwagę na sposób logowania do swojej poczty za pomocą tego popularnego webmaila.

Otrzymujemy informacje o problemach podczas logowania się na stronie www.roundcube.pl

Każdy kto posiada usługę hostingową w STATNET może korzystać z popularnego webmaila Roundcube.

PRZYPOMINAMY! To nie jest strona naszej firmy. W żaden sposób nie jest powiązana z naszymi serwerami. Ponadto nie jest to również oficjalna domena twórców tego webmaila. Logowanie poprzez tą stronę może narażać na niebezpieczeństwo!

Przypominamy, że wszyscy nasi klienci mogą logować się w następujący sposób:

https://hd-nnn.stpl.net.pl/roundcube

W przypadku, gdy domena podpięta jest do naszego serwera, należy zalogować się w następujący sposób:

mojastrona.pl/roundcube

Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się zalogować na stronę roundcube.pl zalecamy natychmiastową zmianę hasła do skrzynki pocztowej.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa zablokowaliśmy dostęp do strony roundcube.pl oraz dodaliśmy adres IP tej strony na czarną listę.

Różnice pomiędzy POP3 i IMAP

Żyjemy w czasach, w których korzystanie z poczty internetowej jest podstawowym sposobem komunikacji. Coraz częściej chcemy mieć dostęp do swojej poczty z różnych urządzeń. Aby to osiągnąć, wystarczy odpowiednio skonfigurować swój program pocztowy. W tym celu należy poznać różnice pomiędzy protokołami POP3 i IMAP.

Co to jest POP3?

Protokół POP3 pobiera wiadomość e-mail z serwera na jeden nośnik (np. komputer) a następnie usuwa wiadomość z serwera. W zależności od posiadanego programu pocztowego, możliwe jest pozostawienie wiadomości na serwerze. Natomiast najczęściej domyślne jest ich usuwanie z serwera. Używanie protokołu POP3 sprawdzi się w sytuacjach używania tylko jednego urządzenia oraz słabego połączenia internetowego. Przydatne jest wówczas gdy potrzebny jest dostęp do maili w trybie offline. 

Co to jest IMAP?

W przypadku protokołu IMAP, poczta pozostaje na serwerze, nawet gdy zostanie odebrana przez program pocztowy na komputer lokalny. Urządzenie, które łączy się z pocztą pobiera jedynie same nagłówki wiadomości. Dopiero w chwili gdy wiadomość jest otwierana, pobierana jest pełna wiadomość. Usunięcie wiadomości z programu pocztowego usuwa automatycznie również z serwera. Widoczne jest to na wszystkich urządzeniach, które korzystają z tego samego adresu mailowego. Używanie protokołu IMAP idealnie sprawdzi się dla wszystkich użytkowników, którzy korzystają z wielu urządzeń do odbierania poczty (np. komputer, smartfon) oraz chcą mieć bezpośredni dostęp do swojej poczty. Protokół IMAP umożliwia na korzystanie z jednej skrzynki pocztowej przez wielu użytkowników jednocześnie.

Zachęcamy do korzystania z protokołu IMAP, gdyż możemy mieć stały dostęp całej swojej poczty korzystając jednocześnie z różnych urządzeń.


Poznaj 5 powodów dla których warto skorzystać z LiteSpeed

LiteSpeed jest doskonałą alternatywą dla Apache. Jest to wysokowydajny i wysoce skalowalny serwer WWW, który rozwiązuje problemy jakie pojawiają się w zakresie ograniczeń obciążenia.

Poznaj 5 powodów dla których warto korzystać z LiteSpeed:

  1. Funkcjonalność – LiteSpeed jest szybszy od Apache, obsługując zawartość PHP. Jest to idealna platforma do obsługi witryn opartych na WordPress, Joomla, PrestaShop i Magento, ponieważ z łatwością zwiększa wydajność i bezpieczeństwo PHP.
  2. Wydajność i skalowalność – LiteSpeed zwiększa wydajność i skalowalność serwera. Może obsługiwać tysiące klientów jednocześnie, przy minimalnym wykorzystaniu zasobów serwera, takich jak pamięć i procesor. LiteSpeed zwiększa wydajność PHP, a także obsługuje statyczne strony internetowe szybciej niż Apache.
  3. Bezpieczeństwo – LiteSpeed jest kompatybilny z funkcją mod_security Apache. Ma zdolność radzenia sobie z nagłymi skokami ruchu, a także pomaga radzić sobie z atakami DDoS bez żadnego sprzętu ograniczającego DDoS. Posiada konfigurowalne funkcje, takie jak połączenia dla poszczególnych adresów IP i ograniczanie przepustowości. Dzięki temu, adresy IP, które wykonują zbyt wiele połączeń lub żądań, bądź żądają zbyt dużej przepustowości, są blokowane, zatrzymując atakujących zanim przeciążą Twój serwer.
  4. Pluginy – LiteSpeed posiada moduły cache, dzięki którym czasy ładowania strony są znacznie skrócone. Dzieje się tak dlatego, że pliki pamięci podręcznej znajdują się na serwerze LiteSpeed więc nie będą one zajmowały pamięci Twojej aplikacji.
  5. Cena – istotną informacją jest fakt, że LiteSpeed serwer jest całkowicie darmowy.

Jak skonfigurować LiteSpeed na moim serwerze?

Posiadając usługę zarządzaną przez nas (Hosting Dedykowany, Hosting dla Agencji, dowolny pakiet administracji serwerami dedykowanymi) nie musisz się tym przejmować- instalacja i konfiguracja będzie po naszej stronie. Wystarczy napisać zgłoszenie a my zajmiemy się resztą.

Podsumowując:
Jeśli chcesz znacząco przyspieszyć wczytywanie strony, nie chcesz się zastanawiać czy Twoja strona da radę obsłużyć duży ruch? Nie wahaj się- poznaj LiteSpeed.