Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Jak pojawiać się wysoko w wyszukiwaniach? Klucze do poprawy SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO, określa, którą pozycję zajmuje witryna w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google. Aby być bardziej widocznym w Internecie musisz popracować nad rankingiem SEO.

Jeszcze kilka lat temu o wiele łatwiej było pojawić się na pierwszym miejscu w wyszukiwaniach, teraz nieźle trzeba się nagimnastykować, jednak nie jest to niemożliwe. W tym artykule omówimy podstawowe strategie i sposoby poprawy rankingu SEO.

1. Wysoka jakość treści

Aby przyciągnąć wyszukiwarki do Twojej witryny, musi być ona wypełniona treścią. Powinna ona zawierać co najmniej 300 słów oryginalnej treści. Wyszukiwarki mogą wykrywać zduplikowane treści i nałożyć na Twoją stronę karę za kopiowanie.

Powinna także spełniać wprowadzone w 2018 roku przez Google kryteria E-A-T, czyli trzy wskaźniki jakościowe witryny.  Czynniki te, to odpowiednio ekspertyza, autorytatywność, czyli reputacja witryny i autorów, oraz wiarygodność. Wyniki wyszukiwania powinny wyświetlać sprawdzone, poprawne i rzetelne informacje. Nie powinny wprowadzać odbiorcy w błąd lub być w jakikolwiek sposób obraźliwe, czy niepokojące. Czynniki zwiększające wynik EAT to na przykład cytowanie szanowanych ekspertów, czy odwoływanie się do wiarygodnych źródeł (witryn takich jak .edu lub .gov). Ważne jest także żeby na naszej stronie nie przeważały reklamy i nie odciągały nadmiernie uwagi przeglądającego od treści, bo to również może negatywnie wpłynąć na ocenę jakości witryny.

2. Skuteczne słowa kluczowe

To jak dobierzemy słowa kluczowe będzie grało bardzo istotną rolę w tym, którą pozycję zajmie nasza strona w wyszukiwarce. Google działa na zasadzie indeksowania sieci, oceniania milionów istniejących stron i przechowywania ich w indeksie. Gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie, Google może przejrzeć jego bardziej zorganizowany indeks (a nie całą sieć), aby szybko znaleźć trafne wyniki. Musisz zastanowić się, co będzie najczęściej wyszukiwane przez użytkowników i dopasować treść aby zawierała jak najwięcej takich sformułowań.

Słowa kluczowe będą informowały, o czym jest Twoja strona. Warto jest użyć ich w tytule meta, który będzie wyświetlał się jako nagłówek w wyszukiwaniach oraz w opisie pojawiającym się tuż pod nim. Poza tym dla każdej strony dobrze jest użyć dodatkowych pomocniczych słów kluczowych, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyszukania konkretnych fraz oraz aby Twoje treści trafiły do docelowych odbiorców.

3. Prędkość ładowania

W czasach życia w ciągłym pośpiechu nikt nie będzie chciał czekać na załadowanie treści. Istotne jest to także jeśli chodzi o pozycjonowanie witryn. Te najwyżej pozycjonowane ładują się średnio mniej niż 3 sekundy. W przypadku witryn e-commerce za próg akceptowalności uznaje się 2 sekundy. Według webmasterów Google, celują oni w mniej niż pół sekundy. Zatem bardzo ważne jest aby pracować nad szybkością Twojej witryny.

Możesz zrobić kilka rzeczy, aby przyspieszyć swoją witrynę, na przykład minimalizować żądania HTTP, minimalizować i łączyć pliki oraz używać asynchronicznego ładowania plików JavaScript i CSS.

4. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych

Konsumenci korzystają obecnie z telefonów i tabletów znacznie częściej niż z komputerów czy laptopów, a większość lokalnych wyszukiwań obywa się na urządzeniach mobilnych. W związku z tym Google faworyzuje witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Twoja witryna powinna dostosowywać się do każdego rozmiaru ekranu i zachowywać funkcjonalność. Jeśli jednak nie masz responsywnej strony internetowej, możesz wprowadzić zmiany w swojej witrynie, aby zapewnić najbardziej bezproblemową obsługę dla użytkownika mobilnego. Zwróć także uwagę na szczegóły, takie jak rozmiar przycisków, który musi być większy na małych ekranach, gdy ludzie klikają palcami zamiast maleńkim wskaźnikiem myszy. Większe czcionki są również łatwiejsze do odczytania na małych ekranach.

5. Wiarygodność

Wcześniej wspomnieliśmy o kryteriach EAT I jednym z nich jakim jest wiarygodność. Warto jest przyjrzeć mu się z bliska i zastanowić, co zrobić aby nasza strona była jak najbardziej rzetelna.

Dobrze żebyś utworzył konto Google Moja Firma, które ewoluuje w jedno z najpotężniejszych narzędzi dla właścicieli firm lokalnych. Zarówno Mapy Google, jak i wyszukiwarka wykorzystują Google Moja Firma do tworzenia lokalnych wizytówek, znanych jako profile firmy. Utworzenie takiego konta to szybki i łatwy sposób na dodanie większej ilości informacji do profilu firmy, dzięki czemu będzie się ona pojawiać na pierwszej stronie map i wyszukiwarki w sekcji wyników lokalnych. Wykażesz również, że Twoja organizacja jest w pełni legalna i prawdziwa. Zoptymalizuj swoją wizytówkę tak aby było w niej jak najwięcej i jak najbardziej aktualne informacje, bowiem dzięki nim istnieje większa szansa, że Twoja witryna pojawi się na szczycie w wyszukiwaniach. Kompletne wpisy w Google Moja Firma uzyskują średnio 7 razy więcej kliknięć niż niekompletne wpisy.

Możesz dodatkowo wzmocnić swoją wiarygodność, tworząc profile biznesowe w branżowych katalogach internetowych. Upewnij się również, że nazwa firmy i informacje kontaktowe są konsekwentnie wymienione we wszystkich Twoich profilach internetowych. Google nie lubi nawet drobnych rozbieżności.

6. Aktywność w mediach społecznościowych

Świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników jest aktywność w mediach społecznościowych. Jeśli umieścisz linki do wysokiej jakości treści na Instagramie, Facebooku, Twitterze itp. zapewni to więcej kliknięć. Prawie 3,8 miliarda ludzi korzysta z mediów społecznościowych. Jest to ogromna społeczność, do której należy dotrzeć i która jest w stanie wygenerować duży ruch na Twojej stronie. To, na których mediach społecznościowych się oprze będzie zależało od grupy docelowej. Może w tym pomóc sprofilowanie użytkowników social mediów. Jednak nie wystarczy posiadanie jakiegokolwiek konta.

Google przychylnie spojrzy tylko na konto z dużą społecznością. Powinno ci zależeć więc na posiadaniu pokaźnego grona obserwujących. Jednak warto zaznaczyć, że kupowanie obserwujących na kontach w mediach społecznościowych może przynieść odwrotny skutek niż zamierzony. Konto w mediach społecznościowych z 100 000 obserwujących, ale zerowymi interakcjami wygląda mało wiarygodnie. Google złożył nawet patent na technologię mającą na celu ustalenie, czy konta w mediach społecznościowych są prawdziwe, czy fałszywe.

Po przeczytaniu tych kilku sposobów na zwiększenie prawdopodobieństwa pojawienia się na pierwszej stronie w wyszukiwaniu Google mogła rozboleć cię głowa. Wymaga to czasu i solidnej pracy, jednak jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej firmy. Wiedząc, gdzie i jak wprowadzać poprawki, możesz zapewnić swojej firmie widoczność, na jaką zasługuje.

Podsumowując, oto najważniejsze wskazówki:

  • Działaj zgodnie z kryteriami E-A-T.
  • Utwórz strategię słów kluczowych, po których będą wyszukiwać cię docelowi klienci.
  • Uwzględnij słowa kluczowe w treści swojej witryny, a także w znacznikach HTML.
  • Zadbaj o szybkie działanie witryny.
  • Zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych.
  • Utwórz konto Google Moja Firma.
  • Zadbaj o kompletność i aktualność profilu firmy.
  • Buduj zaangażowaną społeczność w mediach.

Warto będzie także zadbać o solidne rozwiązanie hostingowe, które wpłynie znacząco na parametry działania Twojej strony internetowej. Więcej o wpływie hostingu na ranking SEO przeczytasz w artykule: Czy hosting wpływa na SEO?