Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Najczęstsze oszustwa związane z płatnościami

Oszustwa płatnicze to coś, co stanowi duże zagrożenie dla każdego właściciela firmy internetowej. Możesz stracić nie tylko swoje pieniądze, ale także wiarygodność i zaufanie klientów. Czym są oszustwa płatnicze i jak im zapobiec?

Oszustwo płatnicze to każda fałszywa lub nielegalna transakcja dokonana w Internecie. Najczęściej spotykamy się z kradzieżą pieniędzy, własności osobistej lub poufnych informacji przez cyberprzestępców. A jak może to wpłynąć na Twój biznes?

Wraz z rosnącą popularnością sklepów internetowych rośnie liczba oszustw, a cyberprzestępcy stają się coraz bardziej kreatywni w swoich działaniach. Oszuści znajdują różne sposoby popełniania przestępstw online i aktywnie wykorzystują w tym celu dark web. Utrudnia to śledzenie udostępnianych informacji o popełnieniu oszustwa i narzędzi, z których mogą korzystać przestępcy. Sprzedają tam również identyfikatory, zhakowane karty i udostępniają poufne dane.

Rodzaje oszustw płatniczych

Istnieją trzy główne rodzaje oszustw związanych z płatnościami: nieuczciwe lub nieautoryzowane transakcje, zagubiony lub skradziony towar oraz fałszywe żądania zwrotu pieniędzy. Poniżej znajdują się najczęstsze scenariusze nielegalnych transakcji:

Oszustwo z wykorzystaniem karty kredytowej

Oszustwa związane z kartami kredytowymi są jednym z najczęstszych i wcale nie nowych problemów w handlu elektronicznym, które niestety nie znikną w najbliższym czasie. Podczas gdy szczegóły płatności są często kradzione klientom przez systemy phishingowe, sprzedawcy internetowi, którzy zapisują szczegóły płatności swoich klientów na potrzeby przyszłych zakupów, stanowią szczególny cel dla hakerów. Oszust może wykorzystać skradzioną kartę kredytową i kupić za jej pomocą towary online. Właściciel karty kredytowej zwykle wnosi wniosek aby odzyskać skradzione pieniądze, na skutek czego sprzedawca traci nie tylko produkt kupiony przez złodzieja, ale także pieniądze, które za niego zapłacił.

Phishing

Ta metoda polega na wyłudzaniu poufnych informacji od użytkowników za pomocą np. wiadomości e-mail. Na szczęście większość wyszukiwarek i narzędzi internetowych skutecznie identyfikuje niezaufane źródła próbujące oszukać klientów i zdobyć poufne informacje. Niemniej jednak klienci powinni zachować czujność, nie odpowiadać na podejrzane wiadomości lub też nie wchodzić w wysłane z nieznanych adresów linki.

Odmowa przyjęcia produktu

Kolejnym często spotykanym oszustwem jest twierdzenie, że kupujący nie otrzymał zakupionego produktu. Oszust w takim przypadku zamawia produkt, sprzedawca wysyła go, a złodziej po otrzymaniu oświadcza, że ten do niego nie dotarł. Czasami też zaprzecza, że go w ogóle zamówił. W takim przypadku trudno udowodnić, że nie mówi on prawdy, jednak nie jest to niemożliwe.

Fałszywe zwroty

Klient po otrzymaniu zamówionego towaru może powiedzieć sprzedawcy, że chce zwrotu pieniędzy i próbuje przekonać go, że odesłał już zamówiony produkt. Produkt ten oczywiście nigdy nie dociera, bo nie został wysłany. Czasami klient wyjmuje coś z paczki i odsyła jeden produkt, twierdząc, że w pudełku powinno być ich więcej i domaga się pełnego zwrotu pieniędzy.

Oszustwo dotyczące tożsamości sprzedawcy

Ten rodzaj oszustwa związanego z płatnościami ma miejsce, gdy cyberprzestępca zakłada konto handlowe, które jest podobne do konta legalnej firmy. Następnie obciąża karty kredytowe i znika, zanim posiadacz karty zorientuje się, co się stało.

Triangulacja

Przestępstwo to przebiega za pomocą fałszywego sklepu internetowego. Klient niczego nie świadomy dokonuje na tej stronie zakupu, tym samym dając oszustowi dostęp do swoich danych, takich jak adres czy numer karty kredytowej. Następnie złodziej wykorzystuje skradzione dane do zamówienia towaru z prawdziwego sklepu i tym samym zachowuje dla siebie zapłacone na pierwotnej stronie pieniądze.

Pagejacking

Pagejacking to przestępstwo dotykające głównie firmy zajmujące się handlem elektronicznym. Polega na nielegalnym kopiowaniu legalnej zawartości witryny (zazwyczaj w postaci kodu źródłowego) na inną witrynę, która ma na celu replikację oryginalnej witryny. Dzięki temu oszust przekierowuje ruch z oryginalnej witryny do sklonowanych stron internetowych.

Przechwytywanie pakietów

Ta technika polega na używaniu przez oszustów skradzionych kart do kupowania fizycznych przedmiotów, a następnie przechwytywaniu ich lub przekierowywaniu paczki podczas dostawy.

Jak zapobiegać oszustwom płatniczym?

Dzięki skutecznym narzędziom zapobiegającym oszustwom możesz chronić swoje zyski przed poważnymi przestępstwami. Przede wszystkim musisz posiadać silną strategię zabezpieczania przed oszustwami. Statnet dba o Twoje bezpieczeństwo za pomocą certyfikatów SSL, firewalli i częstych aktualizacji.

Powinieneś również kompleksowo podejść do obserwowania i analizowania danych aby dostrzec jakiekolwiek znaki ostrzegawcze i zminimalizować ryzyko włamania. Dodatkowo powinieneś znaleźć niezawodnego procesora płatności i dopytać, czy zapewnia wszechstronny zestaw funkcji do zbierania i analizowania danych, co znacznie ułatwi prowadzenie firmy online.

Jaka nazwa dla domeny?

Wybór nazwy firmy to spore wyzwanie. Zakładając stronę internetową musisz wymyślić dla niej nazwę, która przyciągnie jak największą ilość ludzi i skusi ich do kliknięcia i wejścia akurat na Twoją witrynę.

Zanim pomyślisz o tym, czym będziesz się zajmować, o produktach, cenach czy promocjach, musisz wymyślić dobrą nazwę. Ten artykuł pomoże Ci w wyborze. Zastanowimy się, co zawiera dobra nazwa domeny, a następnie omówimy proces znajdowania idealnej nazwy dla Twojego biznesu.

Dlaczego nazwa jest tak ważna?

Aby zbudować solidny budynek trzeba zacząć od fundamentów. Jednym z takich fundamentów jest właśnie odpowiednia nazwa. Oto trzy najważniejsze powody, dlaczego należy zwrócić należytą uwagę na nazewnictwo.

To pierwsza rzecz, którą zobaczą klienci.

Twoja domena ma fundamentalne znaczenie dla Twojej organizacji. Pierwszą informacją, jaką pozna o Tobie potencjalny klient jest to, jak się nazywasz. Zarówno w komunikacji online, jak i tej w prawdziwym życiu.

Nazwa Twojej marki będzie nagłówkiem Twoich reklam. Jest także tym, co potencjalni klienci muszą wpisać, aby znaleźć Twoją stronę w Internecie. To, jak się nazywasz, określa to z czym skojarzysz się ludziom – a jak wiadomo, tak bardzo ważne pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Nazwa określa to, czym się zajmujesz.

Idealna nazwa firmy mówi wszystko o jej właścicielu. W kilku słowach może ona powiedzieć konsumentom, co powinni wiedzieć o Tobie, Twoich produktach i Twojej firmie. Co więcej, może pomóc przekonać ich, że jesteś firmą idealną właśnie dla nich.

Domena ustanawia Twoją pozycję na rynku.

Jeśli nie jesteś wielkim monopolistą i innowatorem, który wymyślił własną niszę, będziesz miał konkurentów. Będą istniały inne nieznośne inne firmy, które również będą chciały dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów.

Twoja nazwa jest deklaracją Twoich intencji i pierwszym krokiem do ustanowienia wyjątkowej pozycji w danej dziedzinie. Najlepsze nazwy firm pomagają markom wyróżnić się z tłumu. Mogą kojarzyć się z zaufaniem, autorytetem i fachową wiedzą w danej branży.

4 kroki do nazwania Twojej strony internetowej

Teraz już wiesz, dlaczego dobra nazwa firmy jest koniecznością. Pozostaje jednak pytanie jak ją wymyślić. Poniższe pięć kroków ułatwi Ci wymyślenie świetnej nazwy dla Twojej firmy.

1. Burza mózgów

Zanim uda Ci się wybrać najlepszą nazwę dla Twojej firmy musisz mieć z czego wybierać. Usiądź – sam lub z zaufanymi doradcami – i puść wodze wyobraźni.

Wypisz wszystkie skojarzenia. Nazwa Twojej firmy powinna powiedzieć potencjalnym klientom wszystko, co muszą o niej wiedzieć. Dlaczego więc nie zacząć od wypisania wszystkich słów, które wpadną Ci do głowy, i które są istotne dla Twojej marki i branży? Nie analizuj zbyt dużo. Po prostu zapisz wszystko, o czym pomyślisz. Daj sobie od 20 minut do godziny i staraj się zapisać wszystko, co przyjdzie Ci na myśl w tym czasie.

Kiedy już masz obszerną listę, możesz poszukać synonimów lub wyrazów bliskoznacznych do tych, które udało Ci się wymyślić. To może znacznie powiększyć szansę na znalezienie tej jedynej idealnej nazwy.

Możesz także spróbować połączyć wyrazy ze sobą. Dzięki temu uzyskasz ciekawe hybrydy, które mogą okazać się chwytliwe i atrakcyjne (na przykład Groupon łączy „grupę” i „kupon”).

Innym ciekawym sposobem może być użycie akronimu. Akronim to termin utworzony z pierwszej litery każdego słowa we frazie. Opinia publiczna lepiej rozpoznaje akronimy kilku wielomiliardowych firm niż ich pełne nazwy (np. IBM (International Business Machines)).

2. Lista najlepszych nazw.

Używając wyrazów wypisanych podczas burzy mózgów możesz utworzyć długą listę pomysłów na nazwę firmy. Na tym etapie możesz użyć swojego instynktu. Jeśli całkowicie nie podoba Ci się dany pomysł na nazwę, usuń go z listy. Jeśli opcja wydaje się zbyt podobna do nazwy innej istniejącej już firmy, zrób to samo. Następnie możesz zadać sobie kilka pytań, które ułatwią Ci dalszą eliminację.

Czy nazwa ma sens?
Właściwa nazwa dla Twojej organizacji to taka, która nie pozostawia wątpliwości w umysłach konsumentów. Jeśli zobaczą Cię w Google lub innej wyszukiwarce, ważne jest, aby od razu wiedzieli, że jesteś tym, czego szukają.

Czy nazwa jest łatwa do zapamiętania?
Możesz prowadzić najlepszą kampanię marketingową, a mimo to zakończyć ją z niepowodzeniem. Konsumenci muszą zapamiętać nazwę marki, która za nią stoi. Nie wymyślaj zbyt nietypowych wyrazów trudnych do zapamiętania, jednak nie bądź też zbyt ogólny, aby nie kojarzyć się z konkurentami.

Czy nazwa jest łatwa do przeliterowania?
Istnieje wiele powodów, dla których małe firmy upadają. Nie dopuść do tego abyś tracił potencjalnych klientów przez to, że nie potrafią wpisać Twojej nazwy w swojej wyszukiwarce. Skomplikowane nazwy firm utrudniają konsumentom znalezienie witryny. Nie wspominając o odwiedzaniu Cię w mediach społecznościowych, wysyłaniu e-maili i wielu innych.

Czy nazwa wygląda atrakcyjnie?
Będziesz używać nazwy swojej firmy do wielu rzeczy. Prawdopodobnie pojawi się na Twoim logo, na reklamach i innych marketingowych materiałach. Idealna nazwa firmy jest zatem atrakcyjna wizualnie obok wszystkiego innego.

3. Sprawdź, czy nazwa jest dostępna.

Kiedy już skróciłeś listę dobrych nazw do kilku alternatyw, nadszedł czas, aby sprawdzić dostępność wybranych przez Ciebie haseł.

Dostępność nazwy domeny.
Każda firma potrzebuje obecności w Internecie. To nie tylko coś, o czym powinny myśleć marki e-commerce. Idealnie byłoby, gdyby nazwa domeny odpowiadała nazwie Twojej firmy lub była do niej jak najbardziej zbliżona. Dlatego musisz przeprowadzić wyszukiwanie dostępności domeny. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci to zrobić. Generatory nazw firm są dobrym miejscem do rozpoczęcia. Po znalezieniu pomysłu na nazwę firmy z dostępną domeną .com możesz przejść do następnego kroku, jakim jest przejście do strony rządowej kraju przyjmującego i zapoznanie się z procesem rejestracji firmy.

4. Zarejestruj nazwę swojej marki.

Kiedy już wybrałeś ostatecznie idealną nazwę dla Twojej firmy i sprawdziłeś jej dostępność, w końcu możesz przejść do ostatniego punktu planu, jakim jest jej zarejestrowanie.

Wnioski

Co tak naprawdę zawiera nazwa? Jak się okazuje, bardzo dużo. Nazwa Twojej firmy to pierwszy punkt kontaktu z potencjalnymi klientami. To pierwsza rzecz, której się o Tobie dowiedzą. Po słabym pierwszym wrażeniu trudno odbudować swoją reputację.

Nazwa mówi bardzo wiele. Aby znaleźć tą odpowiednią dla swojej firmy, musisz poświęcić, więc temu procesowi czas i wysiłek, na jaki zasługuje. Przeprowadź burzę mózgów na temat każdego terminu i wyrażenia związanego z Twoją marką.

Następnie weź pod uwagę zasady struktury biznesowej, istniejące znaki towarowe i dostępność domeny. To pomożecie wyłonić Ci pomysły na nazwy, z których możesz wybierać. Dokonaj ostatecznego wyboru, zarejestruj go wraz z powiązanymi z nim domenami i działaj!

Wyzwania małych biznesów w 2022 roku

Prowadzenie własnego biznesu może być bardzo satysfakcjonujące, jednak nieuniknione jest aby na Twojej drodze stały przeszkody.

W obliczu podwyżki cen i wzrostu cen producentów w porównaniu do poprzedniego roku, zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorstwa stają przed poważnymi wyzwaniami. Kto ma pokryć rosnące koszty dostaw? W obliczu inflacji firmy, wahające się, czy podnieść ceny, muszą albo same zapłacić różnicę albo przenieść część tych kosztów na klientów, mogąc ich w ten sposób stracić.

Nowoczesne małe firmy stoją w obliczu wielowarstwowych globalnych wyzwań. Po dwóch latach trwania problemów związanych z COVID, wojny w Ukrainie i chaosu w łańcuchu dostaw, firmy muszą być gotowe na problemy gospodarcze.

W tym artykule omówimy niektóre z najtrudniejszych wyzwań dla małych firm. Najlepszym sposobem na stawienie czoła wszystkim wyzwaniom biznesowym jest ich przewidywanie i bycie na nie gotowym!

Odnalezienie się w ogólnych trendach gospodarczych

W marcu 2022 r. Rezerwa Federalna podniosła stopy procentowe o 0,25%, podnosząc stopę funduszy federalnych do 0,50%. Według badań około 82% firm podniosło już stopę procentową oraz ceny ich produktów lub usług z powodu inflacji. Niektóre firmy zmodyfikowały jedynie swoje zapasy, aby zaoszczędzić na kosztach, kupując minimalną ilość przedmiotów, jakie mogą przechowywać, ale wielu właścicieli firm drastycznie zmieniło swój model biznesowy, aby dopasować się do nowego porządku gospodarczego.

Zakłócenia łańcucha dostaw stały się kolejnym wyzwaniem dla małych firm. Puste półki w sklepach spożywczych, niewystarczająca podaż artykułów codziennego użytku i opóźnione paczki, utrudniają im zaspokojenie zapotrzebowania klientów.

Aby chronić swoją przyszłość, właściciele małych firm muszą zdawać sobie sprawę, że w grę wchodzą siły dotykające cały świat – problemy z łańcuchem dostaw, niedobory siły roboczej, inflacja i rosnące koszty energii – i zrozumieć, co napędza te trendy gospodarcze.

Uczciwa komunikacja między firmami a konsumentami może być najłatwiejszym sposobem radzenia sobie z tymi wyzwaniami. Niektóre małe firmy wprost mówią o podwyżkach cen, informując klientów z wyprzedzeniem o tym, co się dzieje, zyskując dzięki temu ich zaufanie.

Zmiany przepisów

Nie wszystkie firmy muszą przejmować się tym problemem, ale w wielu branżach często zmieniają się przepisy, równocześnie zmuszając małe firmy do ciągłych zmian i dostosowywania się. Nie zawsze jest to łatwe dla małych firm, które przyzwyczajone są do robienia rzeczy w określony sposób. Jednak w zależności od branży istnieją narzędzia technologiczne, które mogą pomóc im być na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami, aby można było wprowadzić odpowiednie korekty.

Budowanie dobrej reputacji marki

Dla wielu sprzedawców głównym celem jest pozyskiwanie jak największej ilości klientów. Jednak proces znajdowania nowych klientów może być kosztowny i szczególnie trudny dla mniejszych firm, mających mniejszy budżet niż te większe.

Właściciele małych firm, samozatrudnieni i początkujący przedsiębiorcy mają kilka sposobów na przyciągnięcie nowych klientów bez bycia powszechnie znaną marką. Najpierw najlepiej zdobyć status eksperta w swojej branży, tworząc bloga i publikując pomocne treści, które zademonstrują wiedzę potencjalnym klientom. Niektóre małe firmy optymalizują także swoje witryny pod kątem wyszukiwarek, tym samym zwiększając ruch. Nawet drobne błędy mogą mieć poważne konsekwencje, dlatego każde zadanie i każda interakcja powinny być ściśle monitorowane, aby upewnić się, że nic, co robi firma, nie zagraża jej wizerunkowi.

Oprócz korzystania z najlepszych praktyk, takich jak optymalizacja działania strony i projektowanie jej pod kątem maksymalizacji komfortu użytkownika, powinieneś także śledzić swój sukces, mając na uwadze kluczowe wskaźniki wydajności.

Problemy z zatrudnieniem

Właściciele małych firm tkwią w trudnej sytuacji w związku z kryzysem zatrudnienia, wynikającym z pandemii. Pracownicy bowiem odchodzili z pracy z powodu braku możliwości opieki nad dziećmi, niskich płac, obawy przed chorobą, długich dojazdów do pracy oraz zmieniających się priorytetów. Niektóre małe firmy korzystają z internetowych agencji rekrutacyjnych i pośrednictwa pracy w celu rozwiązania problemu niedoboru siły roboczej.

Poza tym zatrudnianie i utrzymanie pracowników jest obecnie szczególnie trudne, ponieważ małe firmy muszą podnosić pensje i płace, aby być konkurencyjnymi i przyciągać dobrych kandydatów, jednocześnie stojąc w obliczu ciągle wzrastających kosztów działalności. Mogą jednak to robić, pokazując zatrudnionym, że firma oferuje świetną sytuację w pracy i przyjemne środowisko do jej wykonywania.

Postęp technologiczny

Dzięki dostępnej dziś technologii małe firmy mają więcej danych niż kiedykolwiek. Jednak nie zawsze wiedzą, jak w pełni i odpowiednio wykorzystać te dane. W związku z tym powinny posiadać system do organizowania i analizowania wszystkich posiadanych danych, co ułatwiałoby znalezienie sposobu ich wykorzystania.

Aby dowiedzieć się jak odpowiednio analizować dane możesz skorzystać na przykład z z bezpłatnych kursów Google Analytics.

Koszty związane z marketingiem

Nieuniknione jest to, że wydatki na media społecznościowe wzrosną. Wiodące platformy mediów społecznościowych mają miliardy użytkowników, więc nie jest dziwne, że media społecznościowe stają się coraz większym celem dla marketingowców.

Wielu przedsiębiorców wycofało się już z tradycyjnego marketingu wprowadzając jego cyfrową wersję. Okazało się, że to spotyka się to z bardzo dobrym rezultatem. Jednak reklama w mediach społecznościowych w związku z rosnącą popularnością staje się coraz bardziej konkurencyjna i jednocześnie coraz bardziej kosztowna.

Wypalenie zawodowe

Badania i ankiety wykazują, że coraz więcej pracowników jak i pracodawców na całym świecie w obliczu kryzysu czuje się gorzej niż dotychczas.

Chociaż bycie właścicielem małej firmy może być satysfakcjonujące, może być również emocjonalnie wykańczające. Będąc ciągle w gotowości do pracy, w połączeniu ze stresem związanym z inflacją, rosnącymi kosztami i przedłużającą się pandemią COVID-19, ważne jest, aby rozpoznać oznaki wypalenia, zgodnie z Światową Organizacją Zdrowia:

  • uczucie wyczerpania,
  • poczucie niechęci lub cynizmu związanych z wykonywaną pracą,
  • zmniejszona skuteczność zawodowa.

Aby pokonać ciągły stres, szczególnie będąc właścicielem firmy, możesz zainwestuj w pomoc w delegowaniu zadań, takich jak księgowość, aktualizacja strony internetowej firmy czy marketing. Dobrym pomysłem może być także tymczasowe zamknięcie działalności w celu „naładowania”.
Powinieneś świętować zwycięstwa, zarówno te duże jak i małe, aby zachować pozytywne nastawienie. Ważne jest także aby być na bieżąco z najnowszymi trendami technologicznymi, które mogą pomóc w usprawnieniu operacji biznesowych.

Zapobiec jest o wiele łatwiej niż wyleczyć, zatem podejmij jak najszybciej odpowiednie działania. Prawie wszystkie powyższe wyzwania dla małych firm można szybko i łatwo naprawić (lub nawet sprawić że się nie wydarzą w pierwszej kolejności) za pomocą solidnego narzędzia do zarządzania biznesem i pracownikami.

DNS – co to takiego?

DNS (Domain Name System) to nic innego jak nazwa domeny. System nazw domen to baza danych, w której znajdują się nazwy domen internetowych, które tłumaczone są na adresy IP. Przeglądarki internetowe współdziałają za pośrednictwem adresów protokołu internetowego (IP).

DNS tłumaczy nazwy domen na adresy IP, dzięki czemu przeglądarki mogą ładować zasoby internetowe. Działa to trochę jak książka telefoniczna. Nie musisz zapamiętywać skomplikowanych adresów IP, wystarczy, że zapamiętasz nazwę, taką jak „cokolwiek.com” aby załadować szukane zasoby. 

Przedsiębiorstwa, rządy, uniwersytety i inne organizacje zazwyczaj mają własne przypisane zakresy adresów IP i własną nazwę domeny. Zazwyczaj uruchamiają też serwery do zarządzania mapowaniem tych nazw na adresy. Większość adresów URL opiera się na nazwie domeny serwera WWW, który przyjmuje żądania klientów.

Jak to się zaczęło?

W latach 70. wszystkie nazwy hostów i odpowiadające im adresy numeryczne były zawarte w jednym pliku o nazwie „HOSTS.TXT” należącym do Elizabeth Feinler z Instytutu Badawczego Stanforda. Znane to było jako katalog Advanced Research Projects Agency Network lub ARPANET. Feinler ręcznie przypisywała adresy numeryczne do nazw domen, więc aby dodać nową nazwę do katalogu trzeba było się z nią skontaktować.

W latach 80. system ten okazał się zbyt nieefektywny, aby kontynuować jego działanie. Stworzono wtedy system nazw domen w celu dystrybucji tego, co początkowo było jednym scentralizowanym plikiem z każdym zawartym w nim adresem, na wiele serwerów i lokalizacji.

W 1986 roku IETF wymienił DNS jako jeden z pierwotnych standardów internetowych. Organizacja ta opublikowała dwa dokumenty, opisujące protokół i określające typy danych, które może on przenosić.

Od tego czasu był on konsekwentnie aktualizowany i rozszerzany, aby pomieścić coraz więcej danych. Obecnie duże i wszechobecne firmy informatyczne, takie jak Microsoft i Google, oferują własne usługi hostingu DNS.

Jak to działa?

Proces rozpoznawania DNS obejmuje konwersję nazwy hosta (np. www.przyklad.com) na adres IP przyjazny dla komputera (np. 197.179.1.1). Każdemu urządzeniu w Internecie nadawany jest adres IP, który jest niezbędny do znalezienia odpowiedniego urządzenia internetowego – podobnie jak adres jest używany do znalezienia konkretnego budynku. Gdy użytkownik chce załadować stronę internetową, musi nastąpić tłumaczenie między tym, co użytkownik wpisuje w przeglądarkę, a adresem strony internetowej.

Aby zrozumieć ten proces trzeba najpierw zrozumieć, jak działają poszczególne typy serwerów.

Typy serwerów DNS

Istnieje kilka typów serwerów zaangażowanych w rozwiązywanie DNS. Poniższa lista opisuje cztery serwery nazw, przez które kolejno przechodzi zapytanie. Dostarczają poszukiwaną nazwę domeny lub kierują do innych serwerów nazw.

Serwer rekurencyjny.

To on odbiera zapytanie od klienta. Następnie komunikuje się z innymi serwerami, aby znaleźć właściwy adres IP. Po tym, jak przelicznik pobierze żądanie od klienta, przelicznik zachowuje się jak sam klient. W tym czasie tworzy zapytania, które są wysyłane do pozostałych trzech serwerów.

Główny serwer nazw.

Ten serwer jest pierwszym miejscem, do którego serwer rekurencyjny wysyła zapytanie, jeśli nie ma odpowiedzi. Główny serwer nazw to indeks wszystkich serwerów, na których znajdują się szukane informacje.

Serwer TLD.

Serwer nazw TLD (top-level domains) przechowuje informacje dla wszystkich nazw domen, które mają wspólne rozszerzenie domeny. Może to być rozszerzenie, takie jak .com, .net lub cokolwiek, co znajduje się po kropce w adresie URL. Na przykład serwer nazw TLD .com zawiera informacje dla każdej witryny, która kończy się na „.com”. Kiedy serwer rekurencyjny otrzyma odpowiedź z serwera nazw TLD, odpowiedź tą skieruje tłumacza do autorytatywnego serwera nazw.

Autorytatywny serwer nazw.

Jest on zwykle ostatnim krokiem rozpoznania adresu IP i zawiera informacje specyficzne dla obsługiwanej nazwy domeny. Istnieją dwa typy autorytatywnych serwerów nazw: serwer główny lub główny serwer nazw oraz serwer podrzędny lub pomocniczy serwer nazw. Serwer główny przechowuje oryginalne kopie rekordów strefy, podczas gdy serwer podrzędny jest dokładną kopią serwera głównego. Współdzieli obciążenie serwera DNS i działa jako kopia zapasowa w przypadku awarii serwera głównego.

Jak działa proces wyszukiwania DNS?

Wyszukiwanie DNS składa się zazwyczaj z 6 kroków. Gdy informacje są buforowane lokalnie, niektóre kroki są pomijane w procesie wyszukiwania, co przyspiesza ten proces. Poniższy przykład uwzględnia wszystkie 6 kroków, gdy nic nie jest buforowane.

  1. Użytkownik wprowadza adres internetowy lub nazwę domeny w przeglądarce.
  2. Przeglądarka wysyła do sieci komunikat zwany rekurencyjnym zapytaniem DNS, aby dowiedzieć się, któremu adresowi IP lub sieciowemu odpowiada domena. Następnie zapytanie to trafia do rekurencyjnego serwera DNS.
  3. Przeglądarka wysyła zapytania do szeregu innych serwerów w następującej kolejności: serwery nazw głównych, serwery nazw domen najwyższego poziomu (TLD) i autorytatywne serwery nazw.
  4. Te trzy typy serwerów współpracują ze sobą i kontynuują przekierowywanie, dopóki nie pobiorą rekordu DNS zawierającego żądany adres IP. Informacje wysyłane są do rekursywnego serwera i strony internetowej, której szuka użytkownik.
  5. Serwer rekursywny przechowuje lub buforuje rekord A dla nazwy domeny, który zawiera adres IP. Następnym razem, gdy otrzyma żądanie dla tej nazwy domeny, może odpowiedzieć bezpośrednio użytkownikowi, zamiast wysyłać zapytania do innych serwerów.
  6. Przelicznik odpowiada następnie przeglądarce internetowej, podając adres IP żądanej domeny.

Gdy adres IP zostanie zwrócony na adres strony, przeglądarka może wysłać żądanie dla strony internetowej, a serwer pod tym adresem IP zwraca stronę internetową do wyświetlenia w przeglądarce.

Aktualizacja witryny – Co wziąć pod uwagę?

W dzisiejszych czasach wszystko w cyfrowym świecie stale się zmienia i rozwija. Twoja strona internetowa nie może być wyjątkiem i tu na ratunek pojawia się działanie takie jak aktualizacja witryny. Jeśli chcesz, aby klienci byli zaangażowani i stale zainteresowani tym, co się na niej pojawia, musisz upewnić się, że jesteś na bieżąco z najnowszymi trendami. W przeciwnym razie Twoja witryna może stać się nieaktualna i nieistotna.

Zaprojektowanie strony internetowej to jedno, ale utrzymywanie jej na bieżąco to zupełnie inna sprawa.

Możliwe, że będziesz musiał po prostu upewnić się, że wszystko jest aktualne i działa poprawnie, ale możesz chcieć dokonać poważnych zmian, takich jak zmiana podstawowych słów kluczowych witryny.

Aby pomóc Ci zaktualizować swoją stronę internetową w tym poście przedstawimy kilka rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę, kiedy postanowisz przejść do działania. Zaczynajmy!

Upewnij się, że wszystko działa i jest aktualne

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to upewnić się, że wszystko na Twojej witrynie, zarówno to duże, jak i małe, nadal działa poprawnie. Oznacza to przeprowadzenie dokładnego audytu witryny, przechodzenie przez każdą stronę, jeśli to możliwe, i sprawdzanie problemów, takich jak:

  • wymagające aktualizacji wtyczki lub motywy,
  • brakujące lub niskiej jakości obrazy,
  • nieprawidłowe lub nieaktualne informacje o użytkowniku,
  • uszkodzone linki (ten problem możesz rozwiązać za pomocą wtyczki),
  • uszkodzone funkcje lub wtyczki,
  • problemy z formatowaniem lub stylem,
  • brakujące lub nieaktualne treści,
  • działanie na urządzeniach mobilnych.

Może się wydawać, że to dużo, ale ważne jest, aby Twojej stronie nic nie brakowało i aby robiła dobre wrażenie. Przeglądanie witryny to również dobry moment, aby upewnić się, że zawartość jest odpowiednio zorganizowana. Musisz jednak pamiętać o utworzeniu kopii zapasowej przed wprowadzeniem zmian.

Dodaj nową lub zaktualizuj istniejącą zawartość

Bardzo korzystnym sposobem na aktualizację witryny jest dodawanie zupełnie nowych treści. W każdym przypadku dobrze jest dodawać angażujące, wysokiej jakości treści, gdy tylko jest to możliwe. Może to podwyższyć rankingi wyszukiwania i sprawić, że odbiorcy będą wracać po więcej.

Oto kilka sugestii, co możesz dodać aby uzyskać maksymalny efekt:

  • Załóż bloga (jeśli jeszcze go nie masz).
  • Twórz filmy lub infografiki, które uzupełnią treść tekstową.
  • Przepisz kluczowe sekcje witryny, takie jak strony Kontakt i Informacje.
  • Możesz zobowiązać się do harmonogramu regularnego publikowania nowych treści.

Przeprowadź proste testy A/B

Po upewnieniu się, że wszystko jest aktualne, powinieneś określić, czy Twoje działania są skuteczne. Po wprowadzeniu zmian w witrynie warto przetestować ją za pomocą testów A/B. Jest to technika polegająca na stworzeniu dwóch wersji witryny i przeprowadzeniu testu na obu w celu zebrania statystyk dotyczących ruchu i zaangażowania użytkowników. Pomoże Ci to oprzeć swoje decyzje na rzeczywistych danych i wprowadzić odpowiednie zmiany w witrynie.

Możesz przykładowo poeksperymentować z dwoma różnymi wezwaniami do działania, np. zachęcając do zapisywania się do newslettera, aby zobaczyć, które z nich bardziej zachęca użytkowników do klikania. Zapoznaj się z przykładami skutecznych wezwań do działania, aby znaleźć pomysły. Możesz też zamienić pokaz slajdów ze zdjęciami na wideo na jednej ze swoich stron internetowych. Następnie możesz przetestować oba warianty i zobaczyć, który z nich działa lepiej.

Zoptymalizuj SEO

Pamiętaj, że chcesz, aby docelowi odbiorcy łatwo mogli Cię znaleźć w wyszukiwarkach takich jak Google. Być może wcześniej pracowałeś już nad poprawą SEO, ale zdecydowanie warto przyjrzeć się temu ponownie podczas modernizacji swojej witryny. Gdy dodajesz nowe obrazy, powinieneś napisać dla nich tekst alternatywny, a dodatkowe strony będą wymagały zoptymalizowanych adresów URL.

Dobrym miejscem do rozpoczęcia jest przeprowadzenie badania słów kluczowych. Słowa kluczowe to wyrażenia składające się z dwóch do pięciu słów, które Twoi potencjalni klienci wpisaliby w wyszukiwarkach, szukając firmy takiej jak Twoja. Aby zwiększyć swoje szanse na wyższą pozycję w rankingu, spójrz na te profesjonalne bezpłatne narzędzia SEO, które pomogą Ci znaleźć odpowiednie słowa i frazy do kierowania na Twoją witrynę.

Sprawdź, co robi konkurencja

Łatwo jest poświęcić tyle wysiłku na własną witrynę, że zapomina się o byciu konkurencyjnym w swojej dziedzinie. W tym celu powinno się co jakiś czas sprawdzać, co robią podobne witryny.

Po przejrzeniu stron konkurencji zastanów się, czy nie brakuje Ci istotnych informacji, stron lub treści. A może przy okazji wpadłeś na fajny pomysł, który możesz zastosować i wdrożyć, aby pomóc w rozwoju własnej witryny.

Pójdź o krok dalej, analizując dane konkurencji. Da Ci to możliwość porównania ruchu w Twojej witrynie z innymi użytkownikami przy użyciu określonych danych, które możesz wybrać. Nie martw się, jeśli brzmi to zniechęcająco, na szczęście istnieją dedykowane narzędzia, które mogą pomóc w przeprowadzeniu tych badań. Większość z nich koncentruje się na pomocy w porównaniu Twojej witryny z innymi na podstawie określonych danych. Następnie możesz wykorzystać spostrzeżenia uzyskane z badań konkurencji do działania na swojej własnej stronie internetowej.

Sprawdź własne statystyki

Oprócz sprawdzania konkurencji, warto również wziąć pod uwagę dane, które są się nieco bardziej pod ręką. Jeśli już śledzisz swoją witrynę za pomocą analiz, zajrzyj do nich, aby dowiedzieć się:

  • które strony w Twojej witrynie są najpopularniejsze,
  • czy któraś z Twoich stron ma wyjątkowo wysoki współczynnik odrzuceń,
  • które strony generują największe zaangażowanie.

Uzyskaj informacje zwrotne od grupy docelowej

Oprócz przeprowadzania własnych testów, będziesz chciał dowiedzieć się, co Twoi odbiorcy sądzą o Twojej witrynie. Spędzając dużo czasu pracując od strony technicznej, możesz zapomnieć, jak to jest po drugiej stronie. Dlatego dobrym pomysłem jest uzyskanie bezpośrednich informacji zwrotnych od stałych odwiedzających, żeby pomóc Ci zaktualizować swoją witrynę.

Dowiedz się, co podoba się i nie podoba Twoim odbiorcom, a także jakie funkcje lub treści cenią. Będziesz także chciał określić, jakie problemy pojawiają się przy użytkowaniu, aby móc je rozwiązać. Aby zachęcić do takiej opinii, najlepiej poprosić o nią bezpośrednio. Możesz to zrobić za pośrednictwem komentarzy lub forów, drogą e-mailową, a nawet za pomocą ankiety

Jak często aktualizować treści na swojej stronie?

Kiedy wiesz już, co zmienić, możesz przejść do działania. Pozostaje jednak pytanie, jak często aktualizować treści na swojej stronie? Przecież nie możesz poświęcać całego czasu na ciągłe zmiany.
Tak naprawdę nie ma na to trudnej odpowiedzi. Wszystko zależy od Twoich wewnętrznych zasobów i budżetu. Zazwyczaj ogólne przeprojektowanie witryny robi się co kilka lat, ale należy śledzić trendy w branży, aby upewnić się, że witryna pozostaje konkurencyjna na tle innych. Odświeżanie treści witryny również nie musi być tak obszerne. Jeśli chodzi o treść, niektóre elementy mogą pozostawać aktualne przez lata, bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek większych zmian.

Ale jest bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał odświeżyć większość treści na swojej stronie częściej niż co kilka lat. Śledź swoje strony i ich rankingi w arkuszu kalkulacyjnym. Pomocne może być ustalenie tygodniowego lub miesięcznego harmonogramu sprawdzania rankingów i aktualizowania treści w razie potrzeby.

Jednak wszystko to łatwiej powiedzieć niż zrobić. Regularne aktualizowanie witryny wymaga zaangażowania czasowego, więc jeśli martwisz się, że nie będziesz w stanie za tym nadążyć, skontaktuj się z profesjonalistami w tej dziedzinie.

Odświeżenie strony internetowej – czy Twoja witryna go potrzebuje?

Na pewno poświęciłeś dużo czasu na zaprojektowanie i uruchomienie własnej strony internetowej do promowania Twojej firmy- w końcu pierwsze wrażenie, które zrobi na klientach jest kluczowe. To właśnie witryna jest zazwyczaj pierwszą rzeczą, na jaką patrzą Twoi potencjalni klienci, aby uzyskać wgląd w Twoją działalność i to, co masz do zaoferowania. Powinna ona zatem być aktualna zarówno pod względem wyglądu, jak i treści.

Odświeżenie to każda aktualizacja, która nie zmienia ogólnej struktury witryny. Na przykład możesz zmienić swoje logo, ale sama strona nadal działa dokładnie tak samo. Możesz tchnąć trochę życia w swoją witrynę, aktualizując kolory i grafikę, ale przy tym zachować system zarządzania treścią. Odświeżenie strony internetowej może być tak proste, jak wybranie bardziej nowoczesnej typografii, lub tak złożone, jak przegląd palety Twojej firmy. Możesz wprowadzić wszystkie zmiany na raz lub pojedynczo, aby przetestować wpływ każdej aktualizacji na SEO.

W tym artykule na blogu dowiesz się, jak ocenić, czy nadszedł czas na odświeżenie Twojej strony internetowej.

Czy nadszedł czas na odświeżenie?

Zmiana wizerunku witryny to ekscytujący sposób na poprawę obecności w sieci. Zwykle jest to niedrogie i szybkie, ale skąd wiedzieć, czy naprawdę tego potrzebujesz? Jeśli Twoja witryna istnieje od dłuższego czasu, określenie, kiedy nadszedł czas na aktualizację, może wydawać się trudne. Na szczęście istnieje kilka łatwych do zidentyfikowania sytuacji, które pomogą Ci dowiedzieć się, czy nadszedł czas na odświeżenie strony:

Nie uzyskujesz dużego ruchu.

Jeśli wyświetlenia Twojej witryny i osoby podejmujące działania nie mają trendu wzrostowego, to może być czas na odświeżenie. Chcesz, aby ruch w Twojej witrynie rósł, nawet jeśli odbywa się to w stałym tempie. Odświeżenie może ożywić witrynę i zmotywować do działania.

Twoja witryna nie odzwierciedla już najlepszej wersji tego, co robisz, i wstydzisz się ją udostępniać.

Jeśli Twoja witryna nie odzwierciedla dokładnie Twojego przedsięwzięcia, czas upewnić się, że dajesz z siebie wszystko. Pamiętaj, że przez większość czasu potencjalni klienci oceniają Twoją obecność w internecie, zanim się z Tobą skontaktują.

Twoja strona jest przestarzała i nieaktualna.

Nie tylko Twoi odbiorcy docenią odświeżoną witrynę, ale również Google zauważy te zmiany i nagrodzi Cię w rankingach wyszukiwania słów kluczowych.

Zbyt wolne działanie.

Internauci nie lubią czekać. Jeśli Twoja witryna ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 40% odwiedzających ją opuści. A to przekłada się na dużą utratę dochodów. Twoja witryna może ładować się wolno z wielu powodów, takich jak przestarzała technologia, zbyt wiele dużych zdjęć, niepotrzebne elementy w kodzie, czy niewystarczająca sieć Twojego dostawcy. W każdym przypadku musisz przerobić strukturę swojej witryny, aby usprawnić jej działanie.

Uszkodzone linki i elementy.

Odwiedzający oczekują, że wszystko w Twojej witrynie będzie działać. Uszkodzone linki mogą być irytujące pokazywać, że właściciel witryny nie zwraca na to uwagi. Jeśli nie może on aktualizować swojej witryny, gdzie indziej pojawią się problemy? Zepsute linki to nie jedyny problem na niektórych stronach internetowych. Każdy element, taki jak odtwarzacz wideo lub audio, który nie działa, pokazuje brak uwagi i wysyła tę samą wiadomość.

Brak wyraźnego wezwania do działania.

To , co użytkownicy zrobią po odwiedzeniu Twojej witryny zależy od Twojego modelu biznesowego. Możesz chcieć, żeby złożyli zamówienie lub aby podali informacje kontaktowe. Możesz chcieć, aby umówili się na spotkanie. Ale jeśli Twoja witryna nie ma wyraźnego wezwania do działania, Twoi odwiedzający nie zrobią tego. Kiedy przebudowujesz stronę internetową, musisz o tym pamiętać.

Jeśli któryś z tych scenariuszy jest Ci znany, może być konieczne odświeżenie witryny. Upewnij się, że masz całkowitą jasność, czego potrzebujesz, czego chcesz i na co Cię stać, a następnie postaraj się znaleźć odpowiednie rozwiązanie.

Dlaczego VPS jest najlepszy dla rozwijających się stron?

Twoja strona internetowa odniosła duży sukces. Codziennie odwiedza ją tysiące osób, a Twoja sprzedaż stale rośnie. W związku z tym planujesz rozbudować witrynę, dodać nowe funkcje i uruchomić nową kampanię marketingową, co pociągnie za sobą jeszcze większy ruch. Ale pojawia się problem. Twój pakiet hostingowy nie jest w stanie sprostać temu zadaniu.

Na szczęście istnieje rozwiązanie. Istnieje bowiem alternatywa hostingu współdzielonego i dedykowanego, zwane VPS (wirtualny serwer prywatny).

W tym artykule wyjaśnimy, dlaczego hosting VPS jest idealnym rozwiązaniem dla stron internetowych, który nie wystarcza już hosting współdzielony.

Co to jest VPS?

VPS to serwer wirtualny składający się z kilku tworzonych na jednym serwerze fizycznym. To trochę jak hosting współdzielony, ponieważ wynajmujesz tylko część fizycznego serwera dla siebie, co utrzymuje koszty na niskim poziomie. Jednak ilość miejsca i zasobów obliczeniowych, które otrzymujesz, jest znacznie większa niż w przypadku hostingu współdzielonego.
Dodatkowo jest on całkowicie niezależny od innych kont na serwerze fizycznym. Każdy z nich ma własny system operacyjny, co daje użytkownikom swobodę uruchamiania dowolnych zgodnych aplikacji, które wybiorą. Oznacza to również, że na wydajność nie mają wpływu działania innych użytkowników korzystających z fizycznego serwera. W tym sensie VPS działa jak mini serwer dedykowany.

A dlaczego VPS jest idealnym rozwiązaniem dla rozwijających się witryn internetowych?

  • Opłacalność. Wraz z rozwojem biznesu rosną również wydatki. Gdy Twoja strona internetowa się rozwija, musisz mieć pewność, że wszystkie wydatki są opłacalne. Jeśli zainwestujesz we współdzielony hosting i planujesz rozwijać się w przyszłości, wpłynie to zarówno na wygodę użytkownika, jak i budżet. VPS zapewnia pośrednie rozwiązanie między hostingiem współdzielonym a dedykowanym, zarówno pod względem pojemności, jak i kosztów. Gdybyś przewoził meble i nie mógł zmieścić ich w swoim małym samochodzie, nie wynająłbyś wielkiej ciężarówki, ale wybrał coś bardziej odpowiedniego.
  • Pełna kontrola. VPS może być zarządzany niezależnie od innego konta hostingowego, współdzielącego te same serwery fizyczne. Jesteś właścicielem całego systemu operacyjnego, w tym wszystkich plików i innych zasobów. To świetna okazja dla programistów, aby uczyć się i testować swój kod. Konfigurację hostingu współdzielonego ustala host.
  • Lepsza dostępność. Dostępność jest kluczowym czynnikiem w prowadzeniu udanej strony internetowej. Chociaż witryna jest hostowana na serwerze fizycznym, sam VPS jest wirtualny. Oznacza to, że nie ma żadnych własnych elementów fizycznych. Jeśli serwer fizyczny, na którym hostowana jest Twoja witryna, ulegnie awarii, VPS może zostać natychmiast ponownie uruchomiony na innym serwerze fizycznym. Oznacza to, że wszystkie Twoje aplikacje pozostaną online i nie pojawią się przestoje.
  • Możesz korzystać z wielu VPS. Jako alternatywa dla serwera dedykowanego, umożliwia rozwijającym się firmom korzystanie z wielu VPS do uruchamiania różnych aplikacji. Tak więc, na przykład, chcąc uruchomić całkowicie oddzielny serwer deweloperski lub mieć dwa prywatne serwery z różnymi konfiguracjami dla różnych aplikacji, możesz to zrobić. Możesz uruchomić swoją witrynę z jednego, a aplikacje operacyjne z drugiego. Wykonanie tego przy użyciu wielu serwerów dedykowanych byłoby znacznie droższe, zwłaszcza jeśli odbywałoby się to we własnym zakresie.
  • Większe bezpieczeństwo. VPS jest znacznie bezpieczniejszy niż hosting współdzielony. Dzięki temu witryny i dane są mniej narażone na ataki. Spowodowane to jest tym, że aplikacje i dane przechowywane na serwerze są całkowicie oddzielone od aplikacji i danych innych użytkowników. Twój host powinien dodatkowo zapewniać szereg środków bezpieczeństwa, w tym aktualizacje i poprawki systemu operacyjnego, zapory, monitorowanie włamań i zdalne tworzenie kopii zapasowych.

Podsumowanie

W przypadku rozwijających się witryn internetowych VPS oferuje wysoką wydajność w przystępnych cenach. Dostajesz całą moc mini serwera dedykowanego przy minimalnym koszcie. Zapewnia znacznie więcej miejsca na przechowywanie, pamięć i moc obliczeniową niż hosting współdzielony. Co więcej jest bezpieczniejszy, łatwiejszy do uaktualnienia i zarządzany za Ciebie.

Posted in VPS

Jaki hosting dla kogo?

Kiedy przychodzi do wyboru odpowiedniego planu hostingowego dla swojego przedsięwzięcia może powstać sporo zamieszania. Rodzą się pytania: „Jak to wszystko działa? Który plan będzie dla mnie najlepszy?”.

W tym artykule spróbujemy Ci pomóc zrozumieć różne rodzaje dostępnych opcji hostingu i wyjaśnić niektóre terminy, które mogą być trudne do zrozumienia.

Hosting współdzielony – dla witryn obsługujących mały ruch.

Hostingu współdzielony to najczęściej wybierane rozwiązanie, szczególnie przez początkujących webmasterów do nauki, małe firmy, blogerów i nowo-powstałe startupy. Idealny będzie dla właścicieli witryn, którzy nie otrzymują dużego ruchu w sieci.

Polega to na tym, że kilku użytkowników mieści się na tym samym serwerze. Każdy z nich posiada dostęp do panelu administracyjnego, który jest stosunkowo prosty nawet dla laików. Współdzielone są przez nich zasoby, takie jak przestrzeń, transfer, moc obliczeniowa oraz pamięć RAM. W przypadku gdy strona jednego z klientów jest dość mocno oblegana, a co za tym idzie zużywa więcej wspólnych zasobów,  istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasza strona zacznie działać o wiele wolniej, a nawet może zostać zablokowana.

Zalety:

  • łatwość użytkowania,
  • niska cena,
  • dzięki odpowiedniemu dostawcy będziesz mieć wszystkie narzędzia potrzebne do uruchomienia projektu oraz wsparcie 24/7.

Wady:

  • niska stabilność,
  • ograniczone zasoby,
  • zależność prędkości i wydajności Twojej witryny od innych współdzielących serwer,
  • mniej elastyczny niż hosting dedykowany.

Hosting dedykowany – dla tych, którzy potrzebują więcej.

Idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy poszukują czegoś więcej niż hosting współdzielony, ale nie znają się na administracji serwerem. Jest to idealne rozwiązanie dla bardziej rozbudowanych stron internetowych o dużym ruchu oraz sklepów internetowych.

W wielkim skrócie jest to zarządzany serwer VPS. W tym przypadku obsługa jest tak samo prosta jak w przypadku “zwykłego” hostingu natomiast możliwości są o wiele większe. Otrzymuje się dostęp do przygotowanego do pracy serwera. W wygodny sposób można zarządzać nim poprzez intuicyjny panel. W prosty sposób można dodać swoją domenę, założyć konta pocztowe, wykonywać kopie zapasowe. Nad wszystkim czuwa administrator, który dba o wszelkiego rodzaju aktualizacje oraz o to aby strona działała poprawnie.

Zalety:

  • idealny dla dużych firm,
  • stabilna i przewidywalna wydajność strony internetowej,
  • prywatność i bezpieczeństwo,
  • serwer na wyłączność.

Wady:

  • wysoka cena,
  • zaawansowany technicznie (oczywiście można uzyskać hosting dedykowany, który jest w pełni zarządzany przez usługodawcę, ale jest to dodatkowy koszt).

Serwer VPS rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują bardziej zaawansowanej usługi.

VPS (Virtual private server) to wirtualna dedykowana maszyna instalowana na serwerze. Można pomyśleć o hostingu VPS jako o wynajmie mieszkania w wielopiętrowym budynku. W ramach wynajmu możesz robić wszystko, co chcesz, ale nie możesz wprowadzać zmian w samym budynku.

Każdy użytkownik otrzymuje dedykowane, przeznaczone tylko dla siebie zasoby RAM oraz wielkość dysku. Użytkownik otrzymuje czysty system operacyjny z dostępem ssh, a serwer należy skonfigurować we własnym zakresie.

Zalety:

  • niezależność od pozostałych użytkowników,
  • pełna kontrola nad systemem
  • swoboda w działaniu,
  • tańszy od serwera dedykowanego.

Wady:

  • konieczność posiadania umiejętności potrzebnych do obsługi serwera lub współpraca z administratorem, który będzie wykonywał wymagane prace.

Cloud hosting

Jest to rodzaj hostingu niekoniecznie dobry dla początkujących. Może być atrakcyjny dla stron o różnym natężeniu ruchu, takich jak szybko rozwijające się witryny, aplikacje internetowe, witryny firmowe, czy sklepy eCommerce.

Podobnie jak w przypadku VPS, możesz wynająć „fragment” centrum danych w chmurze, aby uruchamiać aplikacje internetowe w jego infrastrukturze składającej się z rozproszonych serwerów. Czyli zamiast wynajmować przestrzeń z jednego współdzielonego serwera i jednej lokalizacji, zyskujesz dostęp do rozproszonych zasobów. Jeśli jeden serwer WWW ulegnie awarii w lokalizacji dostawcy, Twoja witryna nie zostanie naruszona.

Zalety:

  • ograniczony czas przestoju,
  • dostęp do zasobów na żądanie,
  • możliwe mniejsze opóźnienia.

Wady:

  • wymagana wiedza na temat chmury,
  • wysoka zależność od dostawcy,
  • nieoptymalne wykorzystanie zasobów może prowadzić do wyższych kosztów.

Chociaż istnieje wiele opcji do wyboru, jeśli chodzi o najlepszy hosting, wszystko sprowadza się do wyboru planu, który odpowiada Twoim potrzebom.

Najważniejsze pytania jakie dobrze jest zadać sobie przed wyborem odpowiedniego pakietu dla siebie to:

  • Jaki rodzaj działalności prowadzisz?
  • Jaki ruch będzie obsługiwać witryna?
  • Jak bardzo zaawansowane rozwiązanie potrzebujesz?
  • Czy masz w planach rozbudowywać i rozwijać stronę?
  • Jakim budżetem dysponujesz?

Jeśli nadal nie wiesz, jakie rozwiązanie jest idealne dla Ciebie skorzystaj z pomocy wirtualnego doradcy wyboru usługi na naszej stronie lub skontaktuj się z nami. Uświadomienie sobie, jakie są Twoje, pomoże Ci upewnić się, że wybierasz odpowiedni plan dla Ciebie i Twojej firmy.

Co to jest hosting?

Właśnie stworzyłeś własną stronę internetową i jesteś gotowy do działania. Załatwiłeś już prawie wszystkie formalności, poza jednym – hostingiem.

Co to w ogóle jest hosting? Dlaczego twoja witryna go potrzebuje i jak on w ogóle działa? Jesteśmy tu po to aby pomóc Ci rozwikłać tę zagadkę!

Aby firma mogła zaistnieć na rynku potrzebuje do tego jakiegoś miejsca, w którym będzie mogła działać. Obowiązuje to zarówno w prawdziwym świecie jak i w tym cyfrowym.

Każda strona składa się z serii plików, obrazów i kodu HTML. Wszystko to potrzebuje miejsca, w którym może zostać opublikowane, a także dostępu dla innych użytkowników internetu (np. Twoich klientów).

To miejsce to serwer, czyli fizyczna lub wirtualna maszyna na której zainstalowany jest system operacyjny, najczęściej Linux lub Windows Server. Oprócz tego na serwerze działa oprogramowanie, takie jak serwer WWW (np. Apache, Nginx), serwer bazy danych (np. MySQL) czy serwer poczty (np. Exim, Postfix, Dovecot). Administrator serwera może w pełni kontrolować działanie serwisu i przydzielać użytkownikom miejsce na nim, i tu pojawia się rola hostingu.

Dostawca hostingu zapewni miejsce na serwerze sieciowym, gdzie możesz przechowywać wszystkie pliki związane z Twoją stroną internetową. Również on będzie odpowiedzialny za dostarczanie plików witryny, gdy tylko przeglądarka wyśle żądanie po wpisaniu nazwy domeny.

Za każdym razem, gdy ktoś wpisze nazwę Twojej domeny, zostanie ona przekształcona na adres IP. Firma hostingowa następnie zlokalizuje wszystkie pliki powiązane z Twoim adresem IP i zwróci wszystkie pliki (zdjęcia, filmy, grafiki, itp.), które składają się na Twoją stronę.

Dodatkowo korzystając z usługi hostingowej możesz kontrolować to, co będzie widoczne w Internecie, a co ma pozostać Twoim prywatnym zasobem.

Płacąc za usługi hostingowe, wynajmujesz wirtualną przestrzeń, tak jak wynajmujesz fizyczne miejsce dla swojej firmy.

To jednak nie wszystko, co hosting ma do zaoferowania. Firmy hostingowe zazwyczaj dostarczają znacznie więcej niż tylko przestrzeń na serwerze. Zazwyczaj zatrudniają specjalistów, którzy dbają o ciągłą dostępność stron internetowych klientów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Oferują również wsparcie techniczne w przypadku jakichkolwiek problemów czy potrzeby pomocy, dzięki czemu Twoja witryna może być dostępna dla Twoich klientów nawet na całym świecie, a Ty możesz skupić się na tym, co potrafisz robić najlepiej.

O tym, jak wybrać odpowiedni hosting dla siebie przeczytasz w artykule: Jaki hosting dla kogo?

Modele e-commerce ze względu na metodę sprzedaży

Kiedy zdecydujesz już, w jakim modelu biznesowym będziesz realizować biznes e-commerce, przyjdzie czas na wybór strategii, na podstawie której dostarczysz produkty czy usługi Twoim klientom. Posiadanie strategii dostarczania jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na rozwój Twojej firmy w Internecie. Dzięki niej masz szansę zdobycia przewagi nad konkurencją i stworzenia unikalnej propozycji sprzedaży na rynku.

Czy masz to, co potrzebne, aby stworzyć oryginalny i skuteczny biznes e-commerce? Czy będziesz w stanie stworzyć markę, która wyróżni się na tle innych?

Poniżej wymieniliśmy kilka popularnych podejść, które mogą pomóc Ci w budowaniu unikalnej propozycji sprzedaży:

D2C (Direct to Consumer)

W tym przypadku firma wytwarza dany produkt we własnym zakładzie, a także dystrybuuje go we własnych kanałach. Dzięki temu unika firm pośredniczących między marką a klientem końcowym, co przybliża ją do grupy docelowej. Wiele firm w Polsce, takich jak Ikea, Black Red White, L’oreal, czy Ziaja, używa modelu D2C (równocześnie działając w modelu B2B).

Brak pośredników będzie oznaczał większe zyski, a także kontrolowanie wszystkich etapów dystrybucji i produkcji. Obejmuje to również gromadzenie danych o Twoich klientach, co pozwoli na większy stopień personalizacji w Twoim asortymencie.

Bez dużych sprzedawców wspierających Twoją markę musisz jednak ciężej pracować aby wyróżnić swoją markę. Jesteś także odpowiedzialny za realizację, pakowanie, zwroty i magazynowanie.

White labeling i private labeling

Używanie „białych etykiet” oznacza nanoszenie własnej nazwy i marki na konkretny produkt zakupiony od dystrybutora lub hurtowo. Termin ten jest często używany zamiennie z „prywatnym etykietowaniem”. Ale technicznie istnieją pewne różnice. Oba odnoszą się do produktów wytwarzanych, a następnie ponownie oznaczonych lub przemianowanych na inny sklep lub markę. Jednak marka prywatna najczęściej odnosi się do produktów wytwarzanych i znakowanych przed sprzedażą wyłącznie przez jednego detalistę. Nie można jednak mylić tej metody z pośrednictwem. W tym przypadku sam zdobywasz klientów, promujesz się pod własną nazwą, ustalasz stawki oraz jesteś odpowiedzialny za strategię sprzedażową.

Dzięki zarówno białemu etykietowaniu, jak i etykietowaniu prywatnemu, możesz szybko założyć firmę, nawet nie mając wyjątkowego pomysłu na produkt. Będzie dla Ciebie optymalne także w przypadku, kiedy nie interesuje Cię samodzielne wytwarzanie lub wytwarzanie produktów.

Prywatne etykietowanie jest generalnie droższe i jest najlepsze dla marek, które są już bardziej ugruntowane. Produkty typu white label są dostępne dla mniejszych marek lub dopiero rozpoczynających swoją działalność.

Sprzedaż hurtowa

Jest to model najczęściej stosowany w transakcjach B2B, kiedy to sprzedaje się produkty/usługi hurtowo za pośrednictwem np. sklepu internetowego. Największą zaletą sprzedaży hurtowej jest obniżenie kosztów prowadzenia działalności. Sprzedając przedmioty hurtowo, możesz skorzystać z większych zamówień za niższą cenę i mniejszych wydatków marketingowych, co zwiększy finalny przychód. Dodatkowe korzyści wiążą się z krótszym czasem obsługi i zmniejszeniu wysiłku klienta przy składaniu zamówień, który zarówno może zamówić produkt pojedynczo jak i masowo.

Jednak aby uruchomić takie przedsięwzięcie trzeba posiadać znaczny kapitał finansowy. W tym przypadku wydatki wiążą się głównie z masowymi zamówieniami, które finalnie będą się opłacać, ale jednostkowe zakupy będą kosztować więcej.

Dropshipping

Dropshipping jest jedną z najszybciej rozwijających się metod realizacji zamówień, w ramach której sklep nie przechowuje sprzedawanych produktów w magazynie, a działa jedynie jako pośrednik. Sprawia to, że nie ma fizycznego kontaktu z towarami. Sprzedawca po złożeniu przez konsumenta zamówienia kupuje zapasy od strony trzeciej (zwykle od hurtowni lub producenta) w celu jego realizacji. Zazwyczaj dropshipperzy sprzedają przedmioty realizowane przez zewnętrznego dostawcę, takiego jak AliExpress.

Nie jest to jednak bezproblemowy program umożliwiający szybkie wzbogacenie się bez ryzyka. Podobnie jak w przypadku każdej innej witryny e-commerce, potrzeba zaangażowania, aby Twój startup działał i odniósł sukces.

Subskrypcja/abonament

Usługi subskrypcyjne, polegające na cyklicznym (zazwyczaj comiesięcznym/corocznym) dostarczaniu towarów lub usług konsumentowi, stały się ostatnio trendem w branży e-commerce. Po wygaśnięciu abonamentu klient może zrezygnować z świadczenia usług bądź je odnowić. Metoda ta jest wygodna dla konsumenta ze względu na to, że nie musi pamiętać o regularnych zamówieniach, a model ten sam zapewnia, że produkty zostaną do niego dostarczone. Ty za to nie musisz martwić się, czy zamówisz odpowiednią ilość towaru, ponieważ z góry będziesz wiedzieć, ile zamówień trzeba będzie zrealizować w danym czasie. Możesz też łatwo przewidzieć popyt i wartość przychodów. 

Opisaliśmy kilka najlepszych praktyk w sekcji strategii dostarczania e-commerce. Jednak to w twoich rękach leży założenie własnego biznesu i wybrania własnych metod dostawy.

Wybór odpowiedniego modelu dystrybucji to kluczowy krok w budowaniu trwałego sukcesu w e-commerce. Pamiętaj, że nie ma jednego idealnego rozwiązania, ale istnieją strategie, które mogą najlepiej odpowiadać Twojemu biznesowi i celom. To, jak podejdziesz do tej decyzji, będzie miało wpływ na to, jak Twoja marka wypadnie na tle innych.