Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Jaka nazwa dla domeny?

Wybór nazwy firmy to spore wyzwanie. Zakładając stronę internetową musisz wymyślić dla niej nazwę, która przyciągnie jak największą ilość ludzi i skusi ich do kliknięcia i wejścia akurat na Twoją witrynę.

Zanim pomyślisz o tym, czym będziesz się zajmować, o produktach, cenach czy promocjach, musisz wymyślić dobrą nazwę. Ten artykuł pomoże Ci w wyborze. Zastanowimy się, co zawiera dobra nazwa domeny, a następnie omówimy proces znajdowania idealnej nazwy dla Twojego biznesu.

Dlaczego nazwa jest tak ważna?

Aby zbudować solidny budynek trzeba zacząć od fundamentów. Jednym z takich fundamentów jest właśnie odpowiednia nazwa. Oto trzy najważniejsze powody, dlaczego należy zwrócić należytą uwagę na nazewnictwo.

To pierwsza rzecz, którą zobaczą klienci.

Twoja domena ma fundamentalne znaczenie dla Twojej organizacji. Pierwszą informacją, jaką pozna o Tobie potencjalny klient jest to, jak się nazywasz. Zarówno w komunikacji online, jak i tej w prawdziwym życiu.

Nazwa Twojej marki będzie nagłówkiem Twoich reklam. Jest także tym, co potencjalni klienci muszą wpisać, aby znaleźć Twoją stronę w Internecie. To, jak się nazywasz, określa to z czym skojarzysz się ludziom – a jak wiadomo, tak bardzo ważne pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Nazwa określa to, czym się zajmujesz.

Idealna nazwa firmy mówi wszystko o jej właścicielu. W kilku słowach może ona powiedzieć konsumentom, co powinni wiedzieć o Tobie, Twoich produktach i Twojej firmie. Co więcej, może pomóc przekonać ich, że jesteś firmą idealną właśnie dla nich.

Domena ustanawia Twoją pozycję na rynku.

Jeśli nie jesteś wielkim monopolistą i innowatorem, który wymyślił własną niszę, będziesz miał konkurentów. Będą istniały inne nieznośne inne firmy, które również będą chciały dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów.

Twoja nazwa jest deklaracją Twoich intencji i pierwszym krokiem do ustanowienia wyjątkowej pozycji w danej dziedzinie. Najlepsze nazwy firm pomagają markom wyróżnić się z tłumu. Mogą kojarzyć się z zaufaniem, autorytetem i fachową wiedzą w danej branży.

4 kroki do nazwania Twojej strony internetowej

Teraz już wiesz, dlaczego dobra nazwa firmy jest koniecznością. Pozostaje jednak pytanie jak ją wymyślić. Poniższe pięć kroków ułatwi Ci wymyślenie świetnej nazwy dla Twojej firmy.

1. Burza mózgów

Zanim uda Ci się wybrać najlepszą nazwę dla Twojej firmy musisz mieć z czego wybierać. Usiądź – sam lub z zaufanymi doradcami – i puść wodze wyobraźni.

Wypisz wszystkie skojarzenia. Nazwa Twojej firmy powinna powiedzieć potencjalnym klientom wszystko, co muszą o niej wiedzieć. Dlaczego więc nie zacząć od wypisania wszystkich słów, które wpadną Ci do głowy, i które są istotne dla Twojej marki i branży? Nie analizuj zbyt dużo. Po prostu zapisz wszystko, o czym pomyślisz. Daj sobie od 20 minut do godziny i staraj się zapisać wszystko, co przyjdzie Ci na myśl w tym czasie.

Kiedy już masz obszerną listę, możesz poszukać synonimów lub wyrazów bliskoznacznych do tych, które udało Ci się wymyślić. To może znacznie powiększyć szansę na znalezienie tej jedynej idealnej nazwy.

Możesz także spróbować połączyć wyrazy ze sobą. Dzięki temu uzyskasz ciekawe hybrydy, które mogą okazać się chwytliwe i atrakcyjne (na przykład Groupon łączy „grupę” i „kupon”).

Innym ciekawym sposobem może być użycie akronimu. Akronim to termin utworzony z pierwszej litery każdego słowa we frazie. Opinia publiczna lepiej rozpoznaje akronimy kilku wielomiliardowych firm niż ich pełne nazwy (np. IBM (International Business Machines)).

2. Lista najlepszych nazw.

Używając wyrazów wypisanych podczas burzy mózgów możesz utworzyć długą listę pomysłów na nazwę firmy. Na tym etapie możesz użyć swojego instynktu. Jeśli całkowicie nie podoba Ci się dany pomysł na nazwę, usuń go z listy. Jeśli opcja wydaje się zbyt podobna do nazwy innej istniejącej już firmy, zrób to samo. Następnie możesz zadać sobie kilka pytań, które ułatwią Ci dalszą eliminację.

Czy nazwa ma sens?
Właściwa nazwa dla Twojej organizacji to taka, która nie pozostawia wątpliwości w umysłach konsumentów. Jeśli zobaczą Cię w Google lub innej wyszukiwarce, ważne jest, aby od razu wiedzieli, że jesteś tym, czego szukają.

Czy nazwa jest łatwa do zapamiętania?
Możesz prowadzić najlepszą kampanię marketingową, a mimo to zakończyć ją z niepowodzeniem. Konsumenci muszą zapamiętać nazwę marki, która za nią stoi. Nie wymyślaj zbyt nietypowych wyrazów trudnych do zapamiętania, jednak nie bądź też zbyt ogólny, aby nie kojarzyć się z konkurentami.

Czy nazwa jest łatwa do przeliterowania?
Istnieje wiele powodów, dla których małe firmy upadają. Nie dopuść do tego abyś tracił potencjalnych klientów przez to, że nie potrafią wpisać Twojej nazwy w swojej wyszukiwarce. Skomplikowane nazwy firm utrudniają konsumentom znalezienie witryny. Nie wspominając o odwiedzaniu Cię w mediach społecznościowych, wysyłaniu e-maili i wielu innych.

Czy nazwa wygląda atrakcyjnie?
Będziesz używać nazwy swojej firmy do wielu rzeczy. Prawdopodobnie pojawi się na Twoim logo, na reklamach i innych marketingowych materiałach. Idealna nazwa firmy jest zatem atrakcyjna wizualnie obok wszystkiego innego.

3. Sprawdź, czy nazwa jest dostępna.

Kiedy już skróciłeś listę dobrych nazw do kilku alternatyw, nadszedł czas, aby sprawdzić dostępność wybranych przez Ciebie haseł.

Dostępność nazwy domeny.
Każda firma potrzebuje obecności w Internecie. To nie tylko coś, o czym powinny myśleć marki e-commerce. Idealnie byłoby, gdyby nazwa domeny odpowiadała nazwie Twojej firmy lub była do niej jak najbardziej zbliżona. Dlatego musisz przeprowadzić wyszukiwanie dostępności domeny. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci to zrobić. Generatory nazw firm są dobrym miejscem do rozpoczęcia. Po znalezieniu pomysłu na nazwę firmy z dostępną domeną .com możesz przejść do następnego kroku, jakim jest przejście do strony rządowej kraju przyjmującego i zapoznanie się z procesem rejestracji firmy.

4. Zarejestruj nazwę swojej marki.

Kiedy już wybrałeś ostatecznie idealną nazwę dla Twojej firmy i sprawdziłeś jej dostępność, w końcu możesz przejść do ostatniego punktu planu, jakim jest jej zarejestrowanie.

Wnioski

Co tak naprawdę zawiera nazwa? Jak się okazuje, bardzo dużo. Nazwa Twojej firmy to pierwszy punkt kontaktu z potencjalnymi klientami. To pierwsza rzecz, której się o Tobie dowiedzą. Po słabym pierwszym wrażeniu trudno odbudować swoją reputację.

Nazwa mówi bardzo wiele. Aby znaleźć tą odpowiednią dla swojej firmy, musisz poświęcić, więc temu procesowi czas i wysiłek, na jaki zasługuje. Przeprowadź burzę mózgów na temat każdego terminu i wyrażenia związanego z Twoją marką.

Następnie weź pod uwagę zasady struktury biznesowej, istniejące znaki towarowe i dostępność domeny. To pomożecie wyłonić Ci pomysły na nazwy, z których możesz wybierać. Dokonaj ostatecznego wyboru, zarejestruj go wraz z powiązanymi z nim domenami i działaj!