Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Jakie media społecznościowe dla Twojej firmy?

Obecność Twojej marki w mediach społecznościowych może okazać się kluczowa dla jej rozwoju i rozpoznawalności na rynku. Za ich pośrednictwem w łatwy sposób możesz nie tylko rozwijać i promować swoją działalność, obserwować działania konkurencji, ale także budować relacje z klientami.

Aby zwiększyć swoją widoczność dla potencjalnych klientów i tym samym przenieść swoją działalność na wyższy poziom, dobrze jest posiadać konta na platformach mediów społecznościowych odpowiednich dla swojej firmy. Znając swoich docelowych odbiorców możesz dopasować swoje działanie do ich preferencji i działać, w taki sposób aby mieć największą szansę na dotarcie do nich. Przy szerokiej gamie platform mediów społecznościowych, i być może dodatkowo ograniczonym budżecie marketingowym, możesz mieć problem z wyborem idealnego dla siebie miejsca do działania.

W tym artykule przyjrzeliśmy się kilku z najbardziej popularnych mediów społecznościowych, umożliwiających prowadzenie konta biznesowego. Poznanie ich pomoże Ci zadecydować, które nich najlepiej odpowiadają potrzebom Twojej firmy.

1. Facebook

Mark Zuckerberg może pochwalić się, że udało mu się stworzyć największą i najbardziej rozpoznawalną platformę mediów społecznościowych. Z danych opublikowanych przez Meta wynika, że na początku 2023 roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce wyniosła 17,85 mln (ponad 2,9 mld osób na całym świecie). Zasięg publikowanych tam reklam odpowiadał natomiast 49% internautów. Korzysta z niego aż prawie 90% z użytkowników Internetu w wieku 16-64, a 35% uważa ją za ulubioną platformę.

Posiadając konto biznesowe właśnie na tej platformie zyskasz dostęp do największej ilości potencjalnych klientów, dzięki czemu Facebook może się okazać idealną przestrzenią do promowania Twojej marki. Posiadając fanpage, zyskasz możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. Co więcej w statystykach Metą możesz poznać ich charakterystykę i sprawdzić, co najlepiej działa w Twojej strategii. Dowiesz się m.in. kim są i z jakich urządzeń korzystają Twoi odbiorcy i w jakich godzinach są najbardziej aktywni.

Zalety:

  • bezpośredni dostęp do każdego, kto obserwuje Twoją markę,
  • bezpłatne konto firmowe,
  • największa ilość użytkowników,
  • szybka i łatwa interakcja z klientem,
  • możesz udostępnić na stronie wiele ważnych informacji o swojej marce (przykładowo na Instagramie opis musi zmieścić się w 150 znakach),
  • możliwość komunikowania się z klientem za pomocą Facebook Messenger,
  • dokładny wgląd w analizy,
  • możliwość dokładnego wybrania docelowej grupy odbiorców reklamy,
  • kampanie reklamowe cieszą się drugimi najniższymi cenami (pierwsze miejsce zajmuje Twitter),
  • duży wybór formy i miejsca reklamy.

Zagrożenia:

  • dociera do coraz mniejszej ilości młodzieży,
  • zaczyna tracić popularność przez aplikacje, takie jak TikTok,
  • średni wskaźnik zaangażowania wśród obserwujących wynosi jedynie 0,15%,
  • duża konkurencja (aż 93% marketingowców działających w mediach społecznościowych korzysta z reklam na Facebooku).

2. Instagram

Według raportu opublikowanego przed datareportal, drugim pod względem popularności portalem mediów społecznościowych wśród polskich internautów jest Instagram. Początkowo platforma do udostępniania zdjęć, szybko stała się jedną z wiodących platformą społecznościową dla firm. Obecnie posiada on 2 miliardy aktywnych użytkowników na świecie, w tym prawie 12 mln pochodzi z Polski. Jeśli kierujesz swoją ofertę do młodszej publiki, masz szansę na wybicie się właśnie na tej platformie. Większość użytkowników ma nie więcej niż 35 lat.

Zalety:

  • potężne wbudowane narzędzie analityczne Business Insights.
  • łatwa i szybka interakcja z klientem,
  • łatwe i bezpłatne przełączenie na profil biznesowy,
  • popularny wśród influencerów i młodych osób,
  • największa ilość (aż 94%) kampanii prowadzonych przez influencerów z wykorzystaniem mediów społecznościowych miało miejsce na Instagramie,
  • najlepsze miejsce do publikowaniu treści wizualnych, takich jak fotografie, grafiki, czy krótkie wideo,
  • ma drugi najwyższy po Tiktoku średni wskaźnik zaangażowania (0,6%),
  • Instagram Reels (odpowiednik filmików na Tiktoku) odnotowują średni wskaźnik zaangażowania wynoszący 0,93% (w przypadku filmików na Facebooku wynosi on przeciętnie 0.17%),
  • zasięg reklam sięga do 28,4% użytkowników internetu.

Zagrożenia:

  • przez skupienie na materiałach wizualnych, mniej prawdopodobne jest, że użytkownicy odwiedzą bezpośrednio witrynę Twojej firmy,
  • możesz mieć trudności z tworzeniem treści jeśli Twoja działalność nie jest „wizualna”,
  • aby osiągać dobre wyniki treści powinny być starannie zorganizowane i estetyczne, co może zajmować sporo czasu.

3. Tiktok

Stosunkowo nowa platforma społecznościowa jaką jest TikTok, stanowi duże zagrożenie pod względem popularności dla innych serwisów społecznościowych.

Tiktok jest jedną z najszybciej rozwijających się platform social media. Od samego początku swojego istnienia odnotowuje ciągły wzrost w ilości aktywnych użytkowników. W 2023 roku ich liczba wyniosła aż 1.53 mld. Jeśli platforma będzie nadal rozwijać się w takim tempie, przewiduje się, że może ona przewyższyć bazę użytkowników Facebooka do 2026 r. Ponad połowa z użytkowników ma nie więcej niż 29 lat, a największy odsetek z nich to osoby w wieku 10-19 lat. Jeśli chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do młodszego pokolenia, serwis ten będzie prawdopodobnie świetnym wyborem.

Zalety:

  • rosnąca popularność i największy dostęp do młodych internautów,
  • zaawansowany algorytm aplikacji dostosowuje materiały do preferencji użytkowników,
  • atrakcyjna dla użytkowników forma przekazu,
  • duży dostęp do mikro-influencerów,
  • najwyższy wśród platform społecznościowych średni wskaźnik zaangażowania (4.25%),
  • zasięg reklam sięga 27,6% użytkowników internetu,
  • jest platformą, na której użytkownicy spędzają najwięcej czasu (ponad 23 godziny miesięcznie),
  • w łatwy i dodatkowo darmowy sposób Twój filmik może stać się viralem.
  • dostęp do analityki dotyczącej wydajności Twoich treści, profilu oraz transmisji na żywo,
  • możliwość wyświetlania szybkiego wprowadzenia przyciągającego uwagę brandingu.

Zagrożenia:

  • mała szansa na dotarcie do starszych użytkowników,
  • analizy Tiktoka ograniczone są jedynie do ostatnich 28 dni,
  • konkurenci wprowadzają bardzo podobne formy publikacji na swoje platformy (YouTube Shorts, Instagram Reels).

4. LinkedIn

LinkedIn utworzony został w 2003 roku aby umożliwiać specjalistom na całym świecie nawiązywanie kontaktów. Dzięki temu mogą oni m.in. podejmować współprace, zwiększać swoją efektywność i odnosić sukcesy. Firma przejęta w 2016 roku przez Microsoft, łączy największą globalną sieć zawodową z usługami światowego lidera profesjonalnych rozwiązań technologicznych.

Ponad 900 milionów osób na świecie posiada konto na LinkedIn, w tym ponad 675 mln aktywnych specjalistów. Co warto mieć na uwadze, jedynie 16,2% z użytkowników jest aktywnych codziennie, a około 48% miesięcznie. Inne z social mediów cieszą się większą aktywnością w ciągu dnia, jednak jeśli zależy Ci na dotarciu do osób wykształconych, pracujących, czy profesjonalistów LinkedIn Ads może okazać się efektywnym narzędziem marketingowym.

Zalety:

  • jedna z najlepiej rozwijających się międzynarodowych platform,
  • użytkownicy są zainteresowani treściami biznesowymi,
  • możliwość dotarcia do ludzi wykształconych połowa użytkowników posiada wykształcenie wyższe,
  • atmosfera profesjonalizmu,
  • zasięg reklam sięga 900,2 mln użytkowników (17,5% internautów) na całym świecie, z czego 5,5 mln w samej Polsce,
  • reklamy dopasowywane są do potrzeb odbiorcy na podstawie danych z jego profilu (stanowiska, obowiązków służbowych, branży, itp.)
  • prawdopodobnie najbardziej opłacalna opcja reklamy online,
  • podstawowe konto firmowe na LinkedIn jest całkowicie darmowe, a umożliwia śledzenie statystyk, otrzymywanie cotygodniowych alertów,
  • posiadając konto premium możesz kontaktować się z użytkownikami z poza swojej sieci za pośrednictwem wiadomości Inmail i zobaczyć, kto odwiedza Twój profil,
  • możliwość śledzenia najlepszych marek i konkurentów na swoim rynku.

Zagrożenia:

  • większość użytkowników nie zawsze jest aktywna, tylko 22% użytkowników LinkedIn korzysta z serwisu codziennie,
  • jeśli nie tworzysz długich postów, tracisz szansę na duże zaangażowanie pod nimi (długie posty osiągają najlepsze wyniki pod względem zaangażowania),
  • ograniczona możliwość kierowania reklam na podstawie informacji takich jak zainteresowania,
  • brak opcji bezpośredniej sprzedaży,
  • platforma może być trudna w użyciu dla początkujących.

Korzystanie z mediów społecznościowych w celu promowania swojej firmy to świetny sposób, aby zyskać na popularności i dotrzeć szerokiego grona odbiorców. Niezależnie od tego, czy chcesz zbudować bazę klientów, wypromować swój produkt lub usługę, a może po prostu chcesz przyciągnąć podobnie myślących ludzi do swojej witryny lub strony, media społecznościowe mogą w dużej mierze przyczynić się do sukcesu na tym polu.

Będąc na bieżąco ze statystykami w branży marketingu cyfrowego oraz znając platformy mediów społecznościowych, możesz dostosować swoją strategię do potrzeb klientów.