Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Jak konta w social mediach mogą pomóc Twojej firmie?

Nie da się nie zauważyć, że w ostatnich latach social media stały się częścią naszej codzienności. Z roku na rok coraz więcej osób używa mediów społecznościowych.

W styczniu 2023 roku liczba użytkowników wyniosła 4,76 miliarda , co stanowi prawie 60% całej populacji. Co więcej, przeciętna osoba spędza na ich przeglądaniu około 2,5 godziny w ciągu dnia.

Kanały społecznościowe i ich ciągle rosnąca popularność dają przestrzeń nie tylko do docierania do masy potencjalnych lub obecnych klientów, ale także angażowania i komunikowania się z nimi. 

Jakie jeszcze zalety ma prowadzenie firmowego konta w social mediach? Czy nie budując świadomości swojej marki w mediach marnujesz potencjał swojej firmy?

W tym artykule przyjrzeliśmy się bliżej korzyściom dla Twojej marki, jakie mogą płynąć z posiadania kont na social mediach i mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.

1. Dotrzesz do większej ilości klientów.

Jedną z głównych zalet posiadania kont w mediach społecznościowych jest to, że pozwalają one na dotarcie do tysięcy odbiorców za pomocą jednego kliknięcia.

Jeśli chcesz przyciągnąć ruch do swojej witryny, musisz najpierw sprawić aby ludzie się o niej dowiedzieli. Organiczne przyciągnięcie ruchu może zająć sporo czasu, a promując i nagłaśniając swoją markę w mediach możesz osiągnąć nawet lepszy efekt w znacznie krótszym czasie.

Najnowsze dane GWI pokazują, że co najmniej 1 na 4 internautów w wieku od 16-64 lat odkrywa nowe marki, produkty i usługi za pośrednictwem reklam w mediach społecznościowych (niewiele mniej niż w przypadku reklam telewizyjnych). Posiadając tam profil jesteś w stanie zwiększyć szansę, że potencjalny klient natknie się na Twoją markę właśnie tam.

Jednak aby generować naprawdę duże zasięgi trzeba dodatkowo dbać o swój wizerunek przyjmując odpowiednią strategię. W jej skład może wchodzić:

  • konsekwentne publikowanie treści zgodnie z ustalonym harmonogramem,
  • angażowanie swoich odbiorców poprzez polubienia, udostępnianie i komentarze,
  • używanie odpowiednich hashtagów.

Jeśli zwiększysz swoją widoczność swojego profilu, Twoja marka stanie się rozpoznawalna, co wiąże się ze wzbudzeniem poczucia zaufania w klientach.

2. Możesz zaoszczędzić na reklamie.

Na większości platform mediów społecznościowych, nawet tych najbardziej popularnych, założenie biznesowego profilu jest całkowicie bezpłatne. Jeśli zależy Ci na tym, aby reklamy Twoich produktów lub usług wyświetlały się innym użytkownikom, będziesz musiał ponieść dodatkowe koszty. Jednak samo posiadanie konta daje Ci już dużą przewagę nad markami, które ich nie posiadają.

Posiadając profil na social mediach możesz wchodzić w interakcje z innymi postami, kontaktować się z potencjalnymi klientami i publikować swoje treści, nie wydając ani grosza.

3. Konta w social mediach wzmocnią Twoją więź z klientem.

Posiadając profil swojej firmy w social mediach może sprawić, że staniesz się dla klientów bardziej ludzki. Możesz wzmocnić relacje wchodząc z nimi w bezpośrednie interakcje, reagować na ich treści, a także dawać pole do interakcji z Twoimi.

Aby stać się bliższym dla swoich odbiorców możesz na przykład pokazać im, jak wyglądają kulisy pracy w Twoim przedsiębiorstwie. Możesz przedstawić im swoich pracowników, oprowadzić ich po biurze, pokazać, jak wygląda pakowanie Twoich produktów, itp. Dzięki temu klient poczuje się bardziej zaangażowany, pozwoli mu to bardziej poznać Twoją firmę, zobaczyć jak ona działa.

Wiele z portali daje także możliwość na tworzenie interaktywnych ankiet i zadawanie pytań swoim odbiorcom. Zebrane odpowiedzi pozwolą Ci na lepsze zrozumienie ich oczekiwań. Dobrą praktyką jest wykorzystywanie tych spostrzeżeń, aby je spełnić i tym samym ulepszyć swój biznes. Sprawi to, że Twoi odbiorcy będą zadowoleni, ponieważ będą wiedzieć, że naprawdę zależy ci na ich potrzebach. W rezultacie Twoje relacje z odbiorcami staną się silniejsze.

4. Klient ma ułatwiony kontakt z Twoim zespołem.

Klient lubi być w bezpośrednim kontakcie ze sprzedawcą. Dzięki możliwości bezpośredniego przesyłania wiadomości, może szybko i bezproblemowo skontaktować się z Twoim zespołem. Nie musi wyszukiwać danych kontaktowych Twojej firmy w Internecie i wykonywać połączeń telefonicznych lub wysyłać wiadomości e-mail.

Co więcej, co może również okazać się to wygodne dla Ciebie. Cała komunikacja może odbywać się w ten sposób w jednym zorganizowanym miejscu.

Ważne jest jednak, aby regularnie odpowiadać na zapytania Twoich klientów (albo posiadać zespół, który będzie się tym zajmował). Im dłużej muszą oni czekać na odpowiedź, tym większa szansa na to, że zmniejszy się ich zaangażowanie. To niestety często wiąże się z rezygnacją z produktów/usług Twojej firmy.

To tylko kilka powodów, dla których Twoja firma powinna posiadać konta na mediach społecznościowych. Media społecznościowe, które stworzone zostały do celów społecznościowych stały się teraz ogromną platformą marketingową, która może pomóc Twojej marce rozwijać się i odnosić sukcesy.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z mediów społecznościowych, teraz jest idealny moment aby zacząć to robić.