Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Jak wypromować nowy sklep internetowy?

Wypromowanie nowego sklepu internetowego może być trudne, ze względu na stale rosnącą konkurencję na tej arenie. W lipcu 2022 liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce wyniosła wg danych KRS aż 54,3 tysiąca, a na uwadze trzeba mieć to, że wiele z firm prowadzi sprzedaż, nie będącą jej główną działalnością (nawet aż 250 tysięcy podmiotów).

Wybicie się na tym rynku może być szczególnie skomplikowane, wymagać sporego budżetu, dłuższego czasu i więcej pracy. Szczególnie jeśli dziedzina, w której działasz, jest zdominowana przez popularne i duże sklepy internetowe.

Posiadając w swojej ofercie unikalne produkty, łatwiej będzie Ci zwrócić na siebie uwagę i wyróżnić się na tle innych marek. Istnieje jednak wiele innych sposobów, dzięki którym możesz zwiększyć szansę na sukces Twojego przedsięwzięcia.

Oto kilka sposobów, które mogą pomóc w promocji sklepu internetowego:

1. Wykorzystaj media społecznościowe, aby stać się rozpoznawalnym.

Załóż profile swojego sklepu w popularnych mediach społecznościowych. W zależności od tego, gdzie najwięcej czasu spędzają Twoi klienci, wybierz odpowiednią platformę i załóż tam konto. Może to być zarówno Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, czy nawet Tiktok. Następnie regularnie publikuj tam posty i zdjęcia swoich produktów. Dzięki regularnym publikacjom możesz zwiększyć zasięg i zainteresowanie potencjalnych klientów Twoją marką.

Co więcej możesz zbudować całą strategię marketingową w oparciu o działalność w mediach społecznościowych. Możesz promować swoje produkty wykorzystując możliwość płatnej promocji, dzięki czemu dotrzesz do większej liczby osób. Poza wykorzystaniem opcji reklam, możesz budować świadomość swojej marki, zwiększyć zaangażowanie i lojalność potencjalnych klientów poprzez zachęcanie ich do interakcji. Rób to przeprowadzając konkursy, ankiety i zadając pytania.

O mediach społecznościowych w biznesie więcej przeczytasz tu: Jak konta w social mediach mogą pomóc Twojej firmie?

2. Zoptymalizuj swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Optymalizując swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwarek internetowych, sprawisz, że będzie ona pojawiała się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania i tym samym widoczna dla potencjalnych klientów. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że Twój sklep zostanie przez nich dostrzeżony.

Aby Twoja strona była jak najbardziej optymalna pod kątem SEO, musisz zadbać m.in. o odpowiedni dobór słów kluczowych, szybkość ładowania witryny, czy jej funkcjonalność na urządzeniach mobilnych.

Żeby dowiedzieć się więcej na ten temat możesz na przykład skorzystać z portalu Google Support, na którym znajdziesz wiele porad na ten temat. Istnieje również wiele stron, takich jak Page Speed Insights, dzięki którym sprawdzisz wydajność swojej witryny.

Więcej o optymalizacji strony internetowej przeczytasz w artykule: Jak pojawiać się wysoko w wyszukiwaniach Google?

3. Zadbaj o reklamę.

Wchodząc na rynek trudno jest stać się od razu rozpoznawalnym, więc warto jest zainwestować w odpowiednią promocję. Możesz skorzystać z płatnych kampanii produktowych (np. GoogleAds) lub publikować posty sponsorowane. Dobrze jest aby wybrany przez Ciebie reklamodawca oferował szeroki zakres personalizacji. Dzięki temu będziesz mieć możliwość dotarcia do konkretnej grupy klientów.

Inną opcją jest nawiązanie współpracy z wpływowymi markami/osobami (tzw. influencer marketing), mającymi podobną do Ciebie grupę docelową. Klienci często chętniej korzystają z poleceń osób, którym ufają, niż z zapewnień na Twojej stronie, dlatego warto jest rozważyć tego typu promocję.

4. Skorzystaj z więcej niż jednego kanału sprzedaży.

Sprzedaż internetowa nie ogranicza się do sklepu internetowego. Żeby dotrzeć do większej grupy klientów rozważ sprzedaż swoich produktów na platformach takich jak Allegro, Amazon, Empik Marketplace czy OLX. Rozszerzając swoją działalność o kolejne kanały, stwarzasz tym samym szansę na to, że zostaniesz dostrzeżony przez kolejne osoby.

5. Oferuj wysokiej jakości produkty i obsługę klienta.

Ten punkt może okazać się kluczowy przy promowaniu nowego sklepu internetowego. Co z tego, że reklamujesz się w wielu miejscach, jeśli klient po wejściu na Twoją stronę chce od razu ją opuścić?

Przed reklamowaniem się dopracuj każdy szczegół swojej strony, taki jak wysokojakościowe opisy, zdjęcia, produkty, szczegółowe informacje i kompleksową obsługę klienta. Zadowoleni klienci często polecają sklep innym i mogą przyczynić się do tego, że Twój sklep szybko stanie się rozpoznawalny.

Ważne jest, aby pamiętać, że promocja sklepu internetowego wymaga czasu i wysiłku, dlatego nie zniechęcaj się pierwszymi nieudanymi krokami. Kluczem do sukcesu jest próbowanie różnych metod promocji, śledzenie ich wyników i dostosowywanie strategii w zależności od potrzeb i oczekiwań klientów.