Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Odświeżenie strony internetowej – czy Twoja witryna go potrzebuje?

Na pewno poświęciłeś dużo czasu na zaprojektowanie i uruchomienie własnej strony internetowej do promowania Twojej firmy- w końcu pierwsze wrażenie, które zrobi na klientach jest kluczowe. To właśnie witryna jest zazwyczaj pierwszą rzeczą, na jaką patrzą Twoi potencjalni klienci, aby uzyskać wgląd w Twoją działalność i to, co masz do zaoferowania. Powinna ona zatem być aktualna zarówno pod względem wyglądu, jak i treści.

Odświeżenie to każda aktualizacja, która nie zmienia ogólnej struktury witryny. Na przykład możesz zmienić swoje logo, ale sama strona nadal działa dokładnie tak samo. Możesz tchnąć trochę życia w swoją witrynę, aktualizując kolory i grafikę, ale przy tym zachować system zarządzania treścią. Odświeżenie strony internetowej może być tak proste, jak wybranie bardziej nowoczesnej typografii, lub tak złożone, jak przegląd palety Twojej firmy. Możesz wprowadzić wszystkie zmiany na raz lub pojedynczo, aby przetestować wpływ każdej aktualizacji na SEO.

W tym artykule na blogu dowiesz się, jak ocenić, czy nadszedł czas na odświeżenie Twojej strony internetowej.

Czy nadszedł czas na odświeżenie?

Zmiana wizerunku witryny to ekscytujący sposób na poprawę obecności w sieci. Zwykle jest to niedrogie i szybkie, ale skąd wiedzieć, czy naprawdę tego potrzebujesz? Jeśli Twoja witryna istnieje od dłuższego czasu, określenie, kiedy nadszedł czas na aktualizację, może wydawać się trudne. Na szczęście istnieje kilka łatwych do zidentyfikowania sytuacji, które pomogą Ci dowiedzieć się, czy nadszedł czas na odświeżenie strony:

Nie uzyskujesz dużego ruchu.

Jeśli wyświetlenia Twojej witryny i osoby podejmujące działania nie mają trendu wzrostowego, to może być czas na odświeżenie. Chcesz, aby ruch w Twojej witrynie rósł, nawet jeśli odbywa się to w stałym tempie. Odświeżenie może ożywić witrynę i zmotywować do działania.

Twoja witryna nie odzwierciedla już najlepszej wersji tego, co robisz, i wstydzisz się ją udostępniać.

Jeśli Twoja witryna nie odzwierciedla dokładnie Twojego przedsięwzięcia, czas upewnić się, że dajesz z siebie wszystko. Pamiętaj, że przez większość czasu potencjalni klienci oceniają Twoją obecność w internecie, zanim się z Tobą skontaktują.

Twoja strona jest przestarzała i nieaktualna.

Nie tylko Twoi odbiorcy docenią odświeżoną witrynę, ale również Google zauważy te zmiany i nagrodzi Cię w rankingach wyszukiwania słów kluczowych.

Zbyt wolne działanie.

Internauci nie lubią czekać. Jeśli Twoja witryna ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 40% odwiedzających ją opuści. A to przekłada się na dużą utratę dochodów. Twoja witryna może ładować się wolno z wielu powodów, takich jak przestarzała technologia, zbyt wiele dużych zdjęć, niepotrzebne elementy w kodzie, czy niewystarczająca sieć Twojego dostawcy. W każdym przypadku musisz przerobić strukturę swojej witryny, aby usprawnić jej działanie.

Uszkodzone linki i elementy.

Odwiedzający oczekują, że wszystko w Twojej witrynie będzie działać. Uszkodzone linki mogą być irytujące pokazywać, że właściciel witryny nie zwraca na to uwagi. Jeśli nie może on aktualizować swojej witryny, gdzie indziej pojawią się problemy? Zepsute linki to nie jedyny problem na niektórych stronach internetowych. Każdy element, taki jak odtwarzacz wideo lub audio, który nie działa, pokazuje brak uwagi i wysyła tę samą wiadomość.

Brak wyraźnego wezwania do działania.

To , co użytkownicy zrobią po odwiedzeniu Twojej witryny zależy od Twojego modelu biznesowego. Możesz chcieć, żeby złożyli zamówienie lub aby podali informacje kontaktowe. Możesz chcieć, aby umówili się na spotkanie. Ale jeśli Twoja witryna nie ma wyraźnego wezwania do działania, Twoi odwiedzający nie zrobią tego. Kiedy przebudowujesz stronę internetową, musisz o tym pamiętać.

Jeśli któryś z tych scenariuszy jest Ci znany, może być konieczne odświeżenie witryny. Upewnij się, że masz całkowitą jasność, czego potrzebujesz, czego chcesz i na co Cię stać, a następnie postaraj się znaleźć odpowiednie rozwiązanie.