Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Jak zwiększyć sprzedaż za pomocą social media?

social media

Dobrze wykorzystane social media, takie jak Facebook, czy Instagram może pomóc Ci nie tylko pokazać, czym zajmuje się Twoja firma, ale także zbudować społeczność i zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług.

Jednak nie wystarczy jedynie posiadać konta na portalu społecznościowym. Jeśli zależy Ci na dobrych wynikach będziesz musiał włożyć w to sporo pracy. Najpierw dobrze jest zorientować się, na których portalach trafisz do największej grupy zainteresowanych, a potem pracować nad tym. Dzięki temu jest większa szansa na to, że wyróżnisz się spośród konkurencji. Możesz oczywiście wynająć do tego specjalistę, który zajmie się Twoimi kontami za Ciebie. Jednak znając odpowiednie sposoby i mając wystarczająco czasu, będziesz w stanie poradzić sobie sam.

Chcesz dowiedzieć się, jakie kroki możesz podjąć żeby zwiększyć sprzedaż dzięki social media? Zapoznaj się z poradami jakie wymieniliśmy w poniższych podpunktach.

Używaj portali społecznościowych, z których korzystają Twoi klienci.

Pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych jest ustalenie, na których z nich Twoi docelowi klienci spędzają najwięcej czasu i działanie właśnie tam.

Po pierwsze, przeprowadź dokładną analizę tego, do kogo skierowana jest Twoja usługa. Możesz sprofilować swoich obecnych klientów lub spróbować znaleźć wspólne cechy grupy docelowej.

Gdy już wiesz, kto kupuje/ ma kupić Twoje produkty lub usługi , powinieneś również dowiedzieć się, z jakich platform korzysta. Możesz oczywiście zdecydować się na obecność na każdym portalu społecznościowym, jednak może być to bardzo czasochłonne i w rzeczywistości wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Weź pod uwagę, że większość ludzi korzysta z Facebooka, jednak stracił on przychylność młodszej publiczności (w wieku 18-29 lat). Jeśli kierujesz swoją ofertę do młodzieży, skoncentruj się raczej na Instagramie, Snapchacie i Tiktoku.

Obecność na platformach społecznościowych, na których znajdują się Twoi docelowi klienci, daje Ci świetną okazję do polepszenia wyników sprzedażowych. Jeśli uda Ci się dotrzeć do tych odbiorców, akurat gdy są nastawieni na zakup, bardzo prawdopodobne, że skorzystają z okazji.

Twórz posty zachęcające do interakcji.

Ludzie w większości korzystają z mediów społecznościowych w czasie wolnym. Wchodzą tam, aby odpocząć lub zobaczyć rzeczy, które ich bawią, zamiast być zmuszani do wydawania pieniędzy. Nie chcą widzieć zwykłych reklam opierających się na suchych sloganach. W takim przypadku najprawdopodobniej od razu klikną w krzyżyk, aby kontynuować to, co im przerwano.

Żeby zachęcić, jak największą ilość klientów do zwrócenia uwagi na Twój profil możesz tworzyć treści, które zachęcą ich do interakcji. Szczególnie dobrze mogą zadziałać konkursy lub rozdania.

Tego typu posty mogą szybko rozprzestrzenić się poza Twoich bezpośrednich obserwatorów w mediach społecznościowych. Dzieje się tak zwłaszcza jeśli np. warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest oznaczenie znajomych lub udostępnienie go na swoim profilu. Jest to najłatwiejszy sposób, aby Twój konkurs lub rozdanie stały się popularne w sieci. Dzięki temu Twoja marka zyska nowych potencjalnych klientów.

Udostępniaj treści tworzone przez użytkowników.

Potencjalni klienci zazwyczaj czytają wiele recenzji zanim zdecydują się na zakup. Robią to aby upewnić się, że marka jest godna zaufania, a produkt warty ich pieniędzy. Coraz więcej osób korzysta również z mediów społecznościowych, aby znaleźć autentyczne opinie osób, które dokonały już zakupu.

Jeśli masz klientów, którzy dzielą się pozytywnymi odczuciami związanymi z Twoimi produktami lub usługami, pokazują je na swoich relacjach. Niezależnie od tego, czy jest to retweet na Twitterze, udostępnianie stories na Instagramie, czy na TikTok-u, udostępnij te treści.

Zachęć ludzi do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami za pomocą relacji (np. w formie stories). Możesz poprosić ich o oznaczenie cię za pomocą @ lub o użycie hashtagu Twojej firmy, jeśli taki posiadasz. Zapewni to klientów o Twojej autentyczności, której nie zdobędziesz, tworząc jedynie własne treści.

Skorzystaj z pomocy influencerów.

Na mediach społecznościowych jest wiele wpływowych osób. Badania przeprowadzane na rynku wykazują, że poziom zaufania, jakim ludzie obdarzają osoby wpływowe, jest porównywalny z zaufaniem, jakim obdarzają swoich znajomych. Z pomocą influencerów możesz więc szybko dotrzeć do wielu odbiorców.

Najpierw znajdź influencerów, którzy obracają się w Twojej branży. To zapewni, że trafisz poprzez nich do ludzi, którzy będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą.

Poproś ich o promowanie Twojej marki na swoich profilach social media poprzez prezentowanie Twojego produktu na swoich zdjęciach lub filmach, lub opowiedzenie o Twojej marce. Możesz także współpracować z influencerami, którzy będą uczciwie oceniać Twój produkt lub dostarczać samouczki i treści instruktażowe dotyczące Twojego produktu.

Niektórzy z influencerów wymagają opłaty za takie recenzje, ale wielu z nich zgadza się na promowanie marki w zamian za zniżki lub potencjalnie bezpłatne próbki. Tak czy inaczej, dzięki temu Twoje produkty znajdą się przed większą ilością potencjalnych klientów, a to przełoży się na zwiększenie Twojej sprzedaży.

Wprowadź możliwość bezpośredniego zakupu poprzez social media.

Udostępnianie postów z możliwością zakupu to niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki temu ludzie mogą kupować Twoje produkty lub usługi bezpośrednio poprzez Twoje posty w mediach społecznościowych.

Jednym z portali umożliwiającym takie działanie jest Instagram. Możesz tam na przykład oznaczać swoje produkty i usługi w swoich postach i stories. Pamiętaj jednak, że żeby móc to robić, musisz posiadać konto biznesowe na Instagramie. Możesz to w łatwy sposób zmienić w ustwaieniach.

Aplikacja umożliwia klientom również śledzenie swoich zakupów i otrzymywanie informacji o wysyłce i dostawie. Dzięki temu gdy Twoi klienci zobaczą produkt, którego potrzebują, jednym kliknięciem będą w stanie przejść do Twojej witryny, gdzie będą mogli go nabyć. Następnie wystarczy, że podadzą swoje imię i nazwisko, dane do płatności oraz adres dostawy i gotowe.

Podsumowanie

Wymieniliśmy jedne z najbardziej skutecznych sposobów, w jakie Twoja marka może zwiększyć sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych.

Wskazówki te dotyczą głównie wzbudzenia zaufania w docelowych odbiorcach poprzez wsparcie innych osób – zarówno wpływowych ludzi, takich jak influencerzy, jak i klientów. Musisz również upewnić się, że Twoja marka trafi do odpowiednich odbiorców. I skorzystaj z możliwości wykorzystania treści, które zaangażują, zachęcą i poniekąd zmuszą potencjalnych klientów do wypróbowania Twoich produktów lub usług.

Dobrze jest również umożliwić klientom kupowanie za pośrednictwem mediów społecznościowych i zminimalizować wszelkie problemy, które mogą zniechęcić ludzi do dokonania zakupu.