Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Wyzwania małych biznesów w 2022 roku

Prowadzenie własnego biznesu może być bardzo satysfakcjonujące, jednak nieuniknione jest aby na Twojej drodze stały przeszkody.

W obliczu podwyżki cen i wzrostu cen producentów w porównaniu do poprzedniego roku, zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorstwa stają przed poważnymi wyzwaniami. Kto ma pokryć rosnące koszty dostaw? W obliczu inflacji firmy, wahające się, czy podnieść ceny, muszą albo same zapłacić różnicę albo przenieść część tych kosztów na klientów, mogąc ich w ten sposób stracić.

Nowoczesne małe firmy stoją w obliczu wielowarstwowych globalnych wyzwań. Po dwóch latach trwania problemów związanych z COVID, wojny w Ukrainie i chaosu w łańcuchu dostaw, firmy muszą być gotowe na problemy gospodarcze.

W tym artykule omówimy niektóre z najtrudniejszych wyzwań dla małych firm. Najlepszym sposobem na stawienie czoła wszystkim wyzwaniom biznesowym jest ich przewidywanie i bycie na nie gotowym!

Odnalezienie się w ogólnych trendach gospodarczych

W marcu 2022 r. Rezerwa Federalna podniosła stopy procentowe o 0,25%, podnosząc stopę funduszy federalnych do 0,50%. Według badań około 82% firm podniosło już stopę procentową oraz ceny ich produktów lub usług z powodu inflacji. Niektóre firmy zmodyfikowały jedynie swoje zapasy, aby zaoszczędzić na kosztach, kupując minimalną ilość przedmiotów, jakie mogą przechowywać, ale wielu właścicieli firm drastycznie zmieniło swój model biznesowy, aby dopasować się do nowego porządku gospodarczego.

Zakłócenia łańcucha dostaw stały się kolejnym wyzwaniem dla małych firm. Puste półki w sklepach spożywczych, niewystarczająca podaż artykułów codziennego użytku i opóźnione paczki, utrudniają im zaspokojenie zapotrzebowania klientów.

Aby chronić swoją przyszłość, właściciele małych firm muszą zdawać sobie sprawę, że w grę wchodzą siły dotykające cały świat – problemy z łańcuchem dostaw, niedobory siły roboczej, inflacja i rosnące koszty energii – i zrozumieć, co napędza te trendy gospodarcze.

Uczciwa komunikacja między firmami a konsumentami może być najłatwiejszym sposobem radzenia sobie z tymi wyzwaniami. Niektóre małe firmy wprost mówią o podwyżkach cen, informując klientów z wyprzedzeniem o tym, co się dzieje, zyskując dzięki temu ich zaufanie.

Zmiany przepisów

Nie wszystkie firmy muszą przejmować się tym problemem, ale w wielu branżach często zmieniają się przepisy, równocześnie zmuszając małe firmy do ciągłych zmian i dostosowywania się. Nie zawsze jest to łatwe dla małych firm, które przyzwyczajone są do robienia rzeczy w określony sposób. Jednak w zależności od branży istnieją narzędzia technologiczne, które mogą pomóc im być na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami, aby można było wprowadzić odpowiednie korekty.

Budowanie dobrej reputacji marki

Dla wielu sprzedawców głównym celem jest pozyskiwanie jak największej ilości klientów. Jednak proces znajdowania nowych klientów może być kosztowny i szczególnie trudny dla mniejszych firm, mających mniejszy budżet niż te większe.

Właściciele małych firm, samozatrudnieni i początkujący przedsiębiorcy mają kilka sposobów na przyciągnięcie nowych klientów bez bycia powszechnie znaną marką. Najpierw najlepiej zdobyć status eksperta w swojej branży, tworząc bloga i publikując pomocne treści, które zademonstrują wiedzę potencjalnym klientom. Niektóre małe firmy optymalizują także swoje witryny pod kątem wyszukiwarek, tym samym zwiększając ruch. Nawet drobne błędy mogą mieć poważne konsekwencje, dlatego każde zadanie i każda interakcja powinny być ściśle monitorowane, aby upewnić się, że nic, co robi firma, nie zagraża jej wizerunkowi.

Oprócz korzystania z najlepszych praktyk, takich jak optymalizacja działania strony i projektowanie jej pod kątem maksymalizacji komfortu użytkownika, powinieneś także śledzić swój sukces, mając na uwadze kluczowe wskaźniki wydajności.

Problemy z zatrudnieniem

Właściciele małych firm tkwią w trudnej sytuacji w związku z kryzysem zatrudnienia, wynikającym z pandemii. Pracownicy bowiem odchodzili z pracy z powodu braku możliwości opieki nad dziećmi, niskich płac, obawy przed chorobą, długich dojazdów do pracy oraz zmieniających się priorytetów. Niektóre małe firmy korzystają z internetowych agencji rekrutacyjnych i pośrednictwa pracy w celu rozwiązania problemu niedoboru siły roboczej.

Poza tym zatrudnianie i utrzymanie pracowników jest obecnie szczególnie trudne, ponieważ małe firmy muszą podnosić pensje i płace, aby być konkurencyjnymi i przyciągać dobrych kandydatów, jednocześnie stojąc w obliczu ciągle wzrastających kosztów działalności. Mogą jednak to robić, pokazując zatrudnionym, że firma oferuje świetną sytuację w pracy i przyjemne środowisko do jej wykonywania.

Postęp technologiczny

Dzięki dostępnej dziś technologii małe firmy mają więcej danych niż kiedykolwiek. Jednak nie zawsze wiedzą, jak w pełni i odpowiednio wykorzystać te dane. W związku z tym powinny posiadać system do organizowania i analizowania wszystkich posiadanych danych, co ułatwiałoby znalezienie sposobu ich wykorzystania.

Aby dowiedzieć się jak odpowiednio analizować dane możesz skorzystać na przykład z z bezpłatnych kursów Google Analytics.

Koszty związane z marketingiem

Nieuniknione jest to, że wydatki na media społecznościowe wzrosną. Wiodące platformy mediów społecznościowych mają miliardy użytkowników, więc nie jest dziwne, że media społecznościowe stają się coraz większym celem dla marketingowców.

Wielu przedsiębiorców wycofało się już z tradycyjnego marketingu wprowadzając jego cyfrową wersję. Okazało się, że to spotyka się to z bardzo dobrym rezultatem. Jednak reklama w mediach społecznościowych w związku z rosnącą popularnością staje się coraz bardziej konkurencyjna i jednocześnie coraz bardziej kosztowna.

Wypalenie zawodowe

Badania i ankiety wykazują, że coraz więcej pracowników jak i pracodawców na całym świecie w obliczu kryzysu czuje się gorzej niż dotychczas.

Chociaż bycie właścicielem małej firmy może być satysfakcjonujące, może być również emocjonalnie wykańczające. Będąc ciągle w gotowości do pracy, w połączeniu ze stresem związanym z inflacją, rosnącymi kosztami i przedłużającą się pandemią COVID-19, ważne jest, aby rozpoznać oznaki wypalenia, zgodnie z Światową Organizacją Zdrowia:

  • uczucie wyczerpania,
  • poczucie niechęci lub cynizmu związanych z wykonywaną pracą,
  • zmniejszona skuteczność zawodowa.

Aby pokonać ciągły stres, szczególnie będąc właścicielem firmy, możesz zainwestuj w pomoc w delegowaniu zadań, takich jak księgowość, aktualizacja strony internetowej firmy czy marketing. Dobrym pomysłem może być także tymczasowe zamknięcie działalności w celu „naładowania”.
Powinieneś świętować zwycięstwa, zarówno te duże jak i małe, aby zachować pozytywne nastawienie. Ważne jest także aby być na bieżąco z najnowszymi trendami technologicznymi, które mogą pomóc w usprawnieniu operacji biznesowych.

Zapobiec jest o wiele łatwiej niż wyleczyć, zatem podejmij jak najszybciej odpowiednie działania. Prawie wszystkie powyższe wyzwania dla małych firm można szybko i łatwo naprawić (lub nawet sprawić że się nie wydarzą w pierwszej kolejności) za pomocą solidnego narzędzia do zarządzania biznesem i pracownikami.