Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Słowa, które zwiększą sprzedaż do Twojego sklepu eCommerce

Czym są „power words” czyli mocne słowa?

Mocne słowa to przekonujące wyrazy używane do wywołania reakcji psychologicznej i/lub emocjonalnej. Nazywane są mocnymi słowami, ponieważ wręcz zmuszają ludzi do działania.

To jak dobierasz słowa może mieć decydujące znaczenie w kształtowaniu sposobu, w jaki zachowują się ludzie, którzy się z Tobą kontaktują. Nie chodzi nam o to abyś oszukiwał i manipulował swoich klientów, jednak warto byś wiedział, jakich sformułowań możesz używać aby poprawić swoje wyniki sprzedażowe. Dodanie nawet jednego słowa (jeśli jest to właściwe słowo) może znacząco wpłynąć na pomyślny wynik.

Zwracaj się bezpośrednio do klienta.

Imię i nazwisko klienta ‍

Z natury do człowieka komunikat trafia bardziej, gdy zwracasz się do niego bezpośrednio. Badania sugerują, że określone części naszego mózgu aktywują się, gdy słyszymy własne imię. Używanie nazwiska klienta sprawia, że ​​poczuje, że oferujesz rozwiązania stworzone na miarę właśnie dla niego.

Ty

Wydaje się dość proste, prawda? To chyba jednak najważniejsze słowo. Zwrócenie się do kogoś „ty” jest równie skuteczne, jak wypowiadanie jego imienia. Próbując przekonać kogoś do pomysłu, konceptu, produktu lub usługi, musisz to zrobić tak aby trafić właśnie w JEGO potrzeby. Wielokrotne używanie słowa „ty” wzmaga poczucie intymności i utrzymuje zaangażowanie odbiorcy.

Dziękujemy

Bezpośrednie podziękowanie sprawi, że będziesz postrzegany jako bardziej przyjazny, a kupujący może poczuć się w pewien sposób doceniony.

Zagwarantuj mu, że nie zawiedzie się zakupem.

Gwarantowany

Oferowanie gwarancji wyklucza problem numer jeden potencjalnego klienta – ryzyko. Ludzie aby coś kupić muszą wiedzieć, że dostaną to, za co zapłacili.

Sprawdzony

Słowa, takie jak „sprawdzony” czy „udowodniony”, mogą pomóc w budowaniu zaufania. Klienci chcą współpracować z marką, na której mogą polegać. Kiedy używasz słowa „sprawdzony”, mówisz klientowi, że Twój produkt jest przetestowany i skuteczny. Możesz poprzeć to stwierdzenie wykonanymi badaniami czy statystykami. A może posiadasz opinie klientów, którzy już przetestowali produkt lub specjalistów w danej branży?

Bezpieczny

Konsumenci oczekują, że kupowane przez nich produkty i usługi będą bezpieczne. Ludzie chcą, aby ich produkty spełniały najwyższe standardy bezpieczeństwa. Musisz jednak być ostrożny, bo istnieją produkty, których nie powinieneś oznaczać jako „bezpieczne”, w przeciwnym razie odstraszą ludzi. Na przykład nie powiedziałbyś, że Twoje czekolady są „bezpieczne” do jedzenia. Dlaczego miałyby nie być?

Rezultaty/Wyniki

Konsumenci chcą wiedzieć, jak to, co oferujesz, może im pomóc i czy pomogło komuś takiemu jak oni. Zapewnij ich o tym prezentując im wyniki badań czy testów.

Wzbudź poczucie pilności i wyjątkowości.

Pospiesz się/ Tylko teraz

Kiedy zaoferujesz klientowi ograniczoną czasowo ofertę, sprawi się ona automatycznie trudniejsza do odrzucenia. Poczują, że podobna okazja na zakup może się nie powtórzyć, co nakłoni ich do szybszego podjęcia decyzji.

Limitowany/ Unikatowy

To stwierdzenie stworzy wrażenie, że Twoja oferta jest wyjątkowa i dostępna tylko dla nielicznych.

Wyłącznie dla …/ Spersonalizowany/ Indywidualny

Jeśli składasz oferty tylko dla poszczególnych segmentów swojego rynku, poinformuj ich o tym. Zadbaj przy tym o uczciwość, zapewniając, że Twoja oferta jest rzeczywiście na wyłączność.

Wzbudź ciekawość. Zachęć.

Nowy

Wszyscy lubimy nowe rzeczy. Chcemy być na bieżąco z najnowszymi i najlepszymi. To wyrażenie sprawi, że twój produkt wyda się właśnie taki, kiedy zaprezentujesz innowacyjność, którą masz im do zaoferowania.

Wyjątkowy/Jedyny

Kupujący musi wiedzieć, że to co kupuje będzie jedyne w swoim rodzaju. Będzie ciekawy, czym różni się od tych, które pojawiły się dotychczas na rynku. Pokaż potencjalnym klientom szczególne możliwości, jakie jesteś w stanie zapewnić im swoim produktem.

Bezpłatny/Gratis

Zakupy z założenia wiążą się z wydatkami, jednak klient aby coś kupić potrzebuje jakiejś zachęty. Jeśli masz darmową zachętę do oferowania podkreśl tę informację od samego początku w swojej reklamie. Może jest to darmowa dostawa? Jakiś mały przedmiot gratis?

#1

Nr 1” czy „najlepszy” to sformułowania, które mają niesamowitą moc, ale muszą być używane poprawnie. Bez badań lub nagród na poparcie tego faktu możesz spotkać się z ignorancją i stracić zaufanie klienta. Rozważ, w czym Twoje produkty i usługi mogą być naprawdę najlepsze (unikaj subiektywnych stwierdzeń). Może na przykład znalazłeś się wśród liderów w swojej branży? Może Twój produkt jest #1 wśród kobiet?

Łatwy

Sprzedając produkt (jeśli nie są to łamigłówki) zależy Ci na tym aby ułatwić klientowi życie. Nie chcesz dodawać mu trudności, z którymi będzie musiał się zmagać. Jeśli sprzedajesz np. balsamy do ciała możesz zadbać o to aby były łatwe do rozprowadzenia.

Szybko

Czy jednym z głównych problemów współczesnych ludzi nie jest brak czasu? Czasami czas może się okazać nawet ważniejszy niż pieniądze. Może masz do zaoferowania szybkoschnący klej? Może Twoje płyny szybko usuwają zabrudzenia? Jeśli możesz wykazać, że Twój produkt lub usługa są w stanie zaoszczędzić czas, potencjalny kupujący zostanie przyciągnięty do Twojej oferty.

Jeśli

Jeśli” pomaga potencjalnym klientom zrozumieć, dlaczego potrzebują Twojego produktu lub usługi. Pozwala naprawdę pokazać wartość tego, co sprzedajesz. Pomyśl co może sprawiać kupującym problemy i zaoferuj im jasne rozwiązanie. „Jeśli korzystasz z outsourcingu hostingu, potrzebujesz coraz więcej zasobów ale nie posiadasz wymaganych narzędzi lub rozszerzeń hosting dla agencji będzie doskonałym wyborem”. W ten sposób kupujący mogą naprawdę wyobrazić sobie, dlaczego potrzebują właśnie Twojej pomocy.

Spróbuj/ Sprawdź

Słowo „kup” może czasem wydawać się zbyt stanowcze, dlatego możesz użyć słowa „spróbuj” czy też „sprawdź„. Użyj go, aby dotrzeć do klientów, którzy nie są przekonani do wydania pieniędzy na Twój produkt. Powinno być to dla nich motywujące i wzbudzić w nich ciekawość, w końcu nikt nie lubi kiedy mu się coś wciska.

Rzuć okiem na jakikolwiek sklep internetowy, a na pewno zobaczysz przynajmniej kilka z powyżej wymienionych wyrazów. Zastanów się, które sprytne wyrażenia przyciągają Twoją uwagę, a które wydają Ci się odrzucające.

Pamiętaj. Pierwsze wrażenie klienta jest często jedynym wrażeniem. Spraw więc, aby było silne i pozytywne.