Blog

Jak wybrać najlepszy hosting e-commerce?

Nie musimy Cię już przekonywać, że warto jest założyć własny biznes e-commerce. Na naszym blogu możesz znaleźć wpis o tym, jak ważny jest dla niego dobry hosting. Zamiast ciągle napotykać ograniczenia i musieć radzić sobie z aktualizacjami, wysokiej jakości host zapewni Ci mnóstwo zasobów serwera z możliwością dodawania ich w zależności od potrzeb. Każdy niezawodny dostawca powinien także rozważyć kilka warstw zabezpieczeń, ochronę przed spamem, złośliwym oprogramowaniem, DDoS i wieloma innymi rodzajami ataków. Powinien także zapewnić Ci odpowiednie narzędzia dla ekspozycji marki oraz pomóc ci w redukcji kosztów.

W tym wpisie skupimy się na tym, do czego musisz przywiązać uwagę żeby wybrać dobrego hosta, który zaopiekuje się twoją witryną.

1. Łatwość użytkowania. 

Właściciele sklepów bardzo sobie cenią jeśli nie mają problemów z ich obsługą. Jeśli nie masz wiedzy technicznej, z pewnością pokochasz hosting, który jest łatwy do zrozumienia i dzięki któremu nie będziesz musiał majstrować przy ważnych plikach.
Sklep powinien posiadać przejrzysty i intuicyjny jest interfejs oraz płynną i przyjazną dla użytkownika nawigację.

2. Wysoka wydajność.

Prowadząc sklep e-commerce, Twoim priorytetem jest znalezienie szybkiego i niezawodnego rozwiązania hostingowego. Ponad połowa odwiedzających opuści stronę jeśli jej ładowanie zajmie więcej niż 3 sekundy i prawdopodobnie do niej więcej nie wróci. Możesz przez to stracić znaczną część klientów.  

Decydując się na hosting współdzielony ze względu na jego niższy koszt, musisz wiedzieć, że jest powolny i ma częste przestoje. Jest to niedopuszczalne w żadnym sklepie internetowym. Istnieje wiele hostów z zawodną infrastrukturą, która jest bardzo podatna na spowolnienia lub awarie. 

Dostawca hostingu musi uwzględnić monitorowanie wydajności i czasu pracy, aby otrzymywać natychmiastowe alerty, jeśli coś pójdzie nie tak w Twojej witrynie. Byłbyś w stanie podjąć działania, czy serwer powinien się wyłączyć, czy musisz wszystko sprawdzić.

3. Wsparcie. 

Czy Twój gospodarz może zaoferować wsparcie 24/7? Jak skontaktować się z operatorami? Czy są wystarczająco szybkie i niezawodne dla Twoich potrzeb? Problemy i błędy często zdarzają się w hostingu. Jeśli zespół wsparcia nie jest gotowy, aby zaoferować Ci pomoc, Twoja witryna może nie działać przez wiele godzin. Wsparcie powinno być przyjazne, szybkie i pomocne i pomóc ci w razie potrzeby. Zespół wsparcia powinien składać się z doświadczonych programistów. Jeśli serwery i infrastruktura hosta witryny są dobrze zbudowane, szanse na przestój są niewielkie, a zespół wsparcia pomoże Ci nawet w najbardziej nieoczekiwanych problemach.

 

4. Cena.

Małe firmy z ograniczonymi budżetami często instynktownie wybierają najtańszą opcję. Jednak najtańsi dostawcy nie zawsze są najbardziej niezawodni. Możesz skończyć wydać dużo pieniędzy na zakup dodatków, co może być dość drogie. Rozważ wybór pakietu premium, który zawiera wiele funkcji od niezawodnego dostawcy hostingu eCommerce. Zapewni ci on mniej przestojów i wysoką wydajność witryny. Na dłuższą metę zaoszczędzisz więcej pieniędzy niż wydasz.

5. Recenzje użytkowników.

Referencje od obecnych klientów mogą dać wiele cennych informacji na temat tego, czego możesz oczekiwać od potencjalnego wyboru. Czy większość opinii jest pozytywna? Czy są jakieś powtarzające się problemy, które mogą wzbudzić alarm? 

6. Bezpieczeństwo.

Na pewno wiesz, że cyberbezpieczeństwo jest głównym zagadnieniem dla firm każdej wielkości. Strony internetowe są atakowane przez hakerów codziennie, a niektóre z tych ataków są krytyczne dla atakowanych firm. Mniejsze firmy nie mają środków, aby zlikwidować naruszenie bezpieczeństwa. Co więcej, firma może być zmuszona do zapłacenia wysokiej grzywny za umożliwienie kradzieży prywatnych informacji swoich klientów. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać dostawcę usług hostingowych, który oferuje bezpieczną infrastrukturę witryny z najnowszymi aktualizacjami, poprawkami i protokołami bezpieczeństwa. Bezpieczny dostawca hostingu eCommerce będzie działał jako „tarcza” dla Twojej witryny i powstrzyma wszelkie ataki.

Wybór hostingu dla Twojego sklepu e-commerce będzie miał silny wpływ przez cały okres istnienia sklepu. Hosting może wpływać na sklep e-commerce na wiele różnych sposobów, takich jak jego wydajność, bezpieczeństwo, wsparcie jakości itp.