Blog

Artykuły na blogu to źródło wiedzy na temat najnowszych trendów w hostingu. Odkryjmy razem, jak wykorzystać technologię, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo Twojej strony.

Hosting w e-commerce

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak istotną rolę odgrywa hosting w prowadzeniu biznesu e-commerce. Przy niedziałającej domenie straty mogą wynosić od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych, w zależności od obrotów generowanych przez sklep internetowy w ciągu jednego dnia.

Wybór właściwej platformy hostingowej do obsługi naszego sklepu zależy od wielu czynników takich jak wielkość sprzedaży, ruch, wielkość witryny, budżet, czy doświadczenie w tworzeniu stron internetowych. Najpopularniejszymi narzędziami hostingu e-commerce są takie elementy, jak koszyki na zakupy, usługi biznesowe, SSL, narzędzia transakcyjne i narzędzia marketingowe. 

Odpowiednia decyzja wpłynie na optymalny stan serwera oraz na to jak szybka i ciągła będzie łączność. W środowisku e-commerce bardzo ważne są kwestie bezpieczeństwa, elastyczności i wysokiej jakości usług od wybranych dostawców. Przez to, że witryny handlu elektronicznego zawierają, a także przechowują wrażliwe i często poufne informacje, bezpieczeństwo jest sprawą najwyższej wagi. Jeśli nie wybierzemy optymalnej platformy hostingowej naszemu sklepowi grożą następujące komplikacje. Zatem na co zwrócić uwagę zanim nasza strona zacznie funkcjonować?

1. Szybkość  ładowania

Obecnie żyjemy w ciągłym pośpiechu. Jeśli klient musi oczekiwać więcej niż 2 sekundy na załadowanie strony, będzie raczej skłonny skorzystać z innej, szybszej, na której nie będzie musiał marnować czasu na czekanie.

Oprócz tego, od szybkości witryny będzie zależała jej pozycja w wyszukiwaniu Google. Jeżeli twoja strona ładuje się wolno, istnieje szansa, że Google, wykorzystując swoje algorytmy, nie uwzględni jej w wyszukiwaniach, a przynajmniej nie na pierwszych pozycjach.

Solidna firma zajmująca się hostingiem upewni się, że będzie w stanie odpowiednio zarządzać oczekiwanym wolumenem. Obejmuje to skoki ruchu i inne czynniki, takie jak buforowanie i sieci dostarczania treści, ponieważ wszystko to ma istotny wpływ na wydajność strony. 

Buforowanie przyspiesza strony internetowe, przechowując dane strony jako zwykłą stronę HTML. Usuwa także wywołania bazy danych, tym samym umożliwiając szybsze obsługiwanie przyszłych żądań.

Sieć dostarczania treści (CDN) to grupa serwerów rozpowszechniona na dużym obszarze, które przechowują dostępne zasoby witryny, takie jak obrazy i pliki multimedialne. CDN zapewnia krótszy czas ładowania dla wszystkich, automatycznie przekierowując użytkowników do serwera znajdującego się najbliżej ich lokalizacji.

Twój hosting e-commerce powinien również obejmować monitorowanie wydajności i czasu pracy, które ostrzegą Cię w momencie, gdy coś pójdzie nie tak. Jeśli serwer przestanie działać lub spowolnią się jego operacje, musisz mieć możliwość natychmiastowego działania.

2. Bezpieczeństwo

Zakładając witrynę e-commerce musisz przede wszystkim zadbać aby jej użytkowanie było bezpieczne dla klientów dokonujących zakupy. Witryny e-commerce są często celem hakerów ze względu na poufne dane, które chronią: numery kart kredytowych, hasła do Paypal i banków, a często także pełne nazwy i adresy użytkowników. Dzięki przeglądarkom `zapewniającym ochronę użytkownika, takim jak Chrome, nie będą oni mogli uzyskać dostępu do podatnej na ataki strony.

Certyfikaty Secure Socket Layer (SSL) to małe pliki przechowywane na serwerze, szyfrujące dane przesyłane między komputerami a serwerem witryny. Bez tego atakujący mogą zobaczyć wszystko, co przechodzi z Twojej witryny na serwer, na przykład dane użytkownika umieszczane w formularzach. Dostarczają również podpis cyfrowy w celu weryfikacji używanej witryny. Są idealne do zabezpieczania transferu danych, transakcji kartą kredytową, a nawet są używane do zabezpieczania przeglądania różnych serwisów społecznościowych. Dodatkowo certyfikat SSL może przyspieszyć działanie Twojej witryny.

Dodanie certyfikatu SSL nie musi być kosztowne lub skomplikowane. Dobry hosting e-commerce zaoferuje szyfrowanie w ramach swojego pakietu.

Wybrany przez ciebie host powinien posiadać odpowiednią politykę anty-hakerską. Bez tego może nie być w stanie naprawić szkód, jeśli Twoja witryna zostanie zhakowana. Jego zapory sieciowe powinny być ściśle zabezpieczone i ograniczone, aby zapobiec przedostawaniu się nieautoryzowanego oprogramowania przez pęknięcia. Dobrze aby oferował też ochronę przed atakami DDoS, filtry spamu, prywatność nazwy domeny oraz ochronę przed wirusami. Dzięki temu zadbasz o dobrą reputację swojej marki.

3. Zgodność z PCI

Zgodność z PCI powinna być oferowana przez każdy hosting e-commerce. PCI to zestaw standardów bezpieczeństwa, których celem jest zapobieganie wyciekowi danych użytkownika z powodu słabego bezpieczeństwa witryny. Mając do czynienia z ogromną ilością danych osobowych, w tym numerami kart kredytowych, ich naruszenie może przynieść katastrofalne skutki. Nawet do 90% logowań do witryn e-commerce może być fałszywych. Około 20% osób, które dowiedziały się o włamaniu, całkowicie przestaje robić zakupy w danym sklepie, a około 30% tymczasowo przestaje kupować od tej firmy. 

Przeprowadzenie audytu PCI zależy od Ciebie. Jednak dobry host będzie z Tobą współpracował, aby pomóc zabezpieczyć Twoją witrynę i wprowadzić wszelkie niezbędne poprawki. Dzięki temu Twoja witryna będzie zgodna z PCI.

4. Backupy

Bez tworzenia kopii zapasowej witryny możesz utracić dane klientów, zamówień i produktów. Jeśli coś pójdzie nie po twojej myśli, witryna zostanie zhakowana lub coś działa w nieprawidłowy sposób po aktualizacji, dobrze, abyś miał możliwość przywrócenia jej poprzedniej wersji. Automatyczne tworzenie kopii zapasowych danych to konieczność. Musi istnieć solidny system ich tworzenia, codziennie, co tydzień, a w niektórych przypadkach nawet co godzinę, żeby chronić kluczowe pliki sklepu i bazy danych.

Dobra infrastruktura, automatyczne kopie zapasowe i stały monitoring zapobiegną porażkom i zapewnią bezpieczeństwo Twojej witryny.

5. Czynne wsparcie

Nieuniknione jest aby na Twojej nowej witrynie pojawiły się problemy i komplikacje. Jeśli Twój host nie posiada dobrego zespołu wsparcia, zawsze gotowego do pomocy, Twoja witryna może być niedostępna przez wiele godzin.

Za każdym zespołem wsparcia powinna stać grupa doświadczonych programistów. Jeśli infrastruktura i serwery hosta internetowego są dobrze zbudowane, a przestoje są niewielkie, to znak, że ich zespół będzie w stanie pomóc Ci nawet w najbardziej nieoczekiwanych problemach i współpracować z Tobą w proaktywny sposób.

Najlepiej aby Twój host oferował wsparcie 24/7. Problemy z serwerem mogą się zdarzyć w każdej chwili, nawet w środku nocy. Jeśli obudzi Cię alert, że Twoja witryna nie działa, musisz natychmiastowo rozwiązać ten problem. Nie chcesz przecież tracić ruchu lub budzić się w niestandardowych godzinach, aby naprawiać swoją witrynę.

Jeśli uruchamiasz lub aktualizujesz swój sklep internetowy, musisz znaleźć odpowiedniego dla siebie hosta e-commerce. Dostępnych jest wiele opcji hostingu. Zanim wybierzesz najlepszy dla siebie, ważne jest, abyś wziął pod uwagę swój poziom wiedzy, kapitał i ograniczenia czasowe.

Jeżeli jesteś programistą internetowym, masz nieograniczone fundusze lub masz niezwykle unikalne potrzeby, możesz skorzystać z samodzielnego hosta i dostosować pozostałe usługi witryny do swoich konkretnych wymagań.

Szukając dostawcy hostingu dla e-commerce, powinieneś wybrać takiego, który odpowiada Twoim potrzebom i oferuje najwyższą jakość.