Blog

Jak napisać dobry opis produktu?

Dobry opis produktu może przekonać nawet najbardziej wybrednego klienta do zakupienia Twojej usługi czy produktu. Oczywiście możesz po prostu użyć zdjęcia swojego produktu i jego nazwy albo krótkiego pobieżnego opisu i mieć nadzieję, że odwiedzający naszą stronę będzie skłonny do zakupu. Jednak należy mieć w głowie, że około 50% kupujących online zwraca zakup, ponieważ to co otrzymali nie pasuje do tego, czego oczekiwali.

Napisanie porządnego zachęcającego opisu produktu to nie prosta sprawa i nie mana to jednej sprawdzonej metody. Jednak podsuniemy Ci kilka porad aby ułatwić jego stworzenie.

1. Postaw się na miejscu kupującego.

Idealnie byłoby gdyby Twoje produkty chciał kupować każdy, jednak zazwyczaj są osoby, które będą bardziej zainteresowane tym, co oferujesz od innych. Tak samo jak sklepy z zabawkami powinny kierować swoje reklamy do rodziców z dziećmi lub też samych dzieci, firmy zajmujące się projektowaniem domów powinny trafiać do właścicieli domów w średnim wieku chcących zadbać o swoje miejsce zamieszkania.

Aby lepiej zrozumieć swojego odbiorcę spróbuj postawić się na jego miejscu i zrozumieć jego sytuację. Pisząc opis produktu z myślą o ogromnym tłumie kupujących, twoje opisy stają się zbyt ogólne i ostatecznie nie trafiasz do nikogo.

Najlepsze opisy produktów zwracają się bezpośrednio i osobiście do grupy docelowej. Wyobraź sobie idealnego kupującego, do którego kierujesz swoją ofertę. Ile ma lat? Jakim słownictwem się posługuje? Może jest nastolatkiem, którego zachęci młodzieżowy slang? Jaki ma rodzaj humoru?

Kiedy już wiesz, kim jest potencjalny nabywca Twojego produktu, łatwiej Ci wymyślić pytania, które mógłby Ci zadać i możesz na nie odpowiedzieć. Co najważniejsze trafiasz do niego używając słowa TY.

2. Skup się na zaletach swojego produktu.

Będąc sprzedawcą własnych produktów znamy ich wszystkie indywidualne cechy i specyfikacje. Często żyjemy naszą stroną internetową, firmą i tym co oferujemy.

Kupujący jednak chce wiedzieć, co może zyskać nabywając produkt właśnie od Ciebie. Możesz oczywiście podać mu suche fakty, jednak podkreślając zalety każdej z funkcji zwiększysz szansę na jego zainteresowanie. Rozważ korzyści płynące z każdej funkcji. W jaki sposób Twój produkt sprawia, że Twoi klienci czują się szczęśliwsi, zdrowsi lub bardziej produktywni? Jakie problemy rozwiązuje Twój produkt? Przeciętny kupujący nie będzie chciał czytać niezrozumiałej dla niego specyfiki produktu. Znacznie bardziej interesuje go, co może zyskać. Nie znaczy to jednak, że nie powinieneś umieścić ważnych informacji o tym co oferujesz.

3. Zadbaj o przejrzystość.

Żyjemy w świecie, w którym prawie każdy żyje w pośpiechu i prawdopodobnie nie będzie miał czasu na przeglądanie całej strony aby dowiedzieć się czego chce o produkcie. Dlatego powinieneś mu ułatwić znalezienie kluczowych informacji.

Istnieje wiele sposobów, aby te informacje były łatwe do znalezienia. Mogą to być:

  • korzystanie z zakładek,
  • używanie wygrubionych lub powiększonych czcionek,
  • wykorzystanie białej przestrzeni do podkreślenia niektórych punktów.

Małe fragmenty tekstu, które są odizolowane od większych fragmentów wręcz sprawiają, że Twoje oczy przesuwają się do nich. Możesz użyć tej metody, aby podkreślić cechy lub szczegóły, z których jesteś szczególnie zadowolony.

4. Bądź przekonujący.

Umiejętnie używając słów możesz popchnąć ludzi we danym kierunku, nie sprawiając wrażenia, że ​​desperacko starasz się skłonić ich do zakupu. Możesz wzbudzić w kliencie poczucie pilności lub sprawić, że poczuje się wyjątkowy mogąc nabyć właśnie Twój produkt.

Możesz używać słów takich jak:

  • Nowość – sprawi, że Twój produkt będzie wyglądał na nowy i unikalny,
  • Pospiesz się – kupujący poczuje presję do szybszej decyzji,
  • Darmowa (np. dostawa) – kto nie lubi dostawać nic za darmo?
  • Tylko u nas – po co, więc szukać gdzieś indziej?
  • Stworzone dla Ciebie – każdy kupujący chce czuć się unikalny,
  • Nr 1 – zapewnia, że produkt jest sprawdzony.

Jest to tak wszechobecna taktyka marketingowa, że ​​stosują go nawet najmniejsze firmy.

5. Opowiedz historię.

Możesz umieścić mini-historie w opisie produktu aby przełamać czwartą ścianę i zbliżyć się do odbiorcy. Może musiałeś pokonać jakieś przeszkody aby wytworzyć produkt? Kto go wytwarza? Co Cię zainspirowało do jego stworzenia? Jak go testowano?

Zamiast używać statystyk i liczb, czasami dobrze jest odwołać się do poczucia nostalgii lub estetyki kupującego i pozwolić mu przekonać się, że warto mieć Twoje wyroby.

6. Pokaż, że produkt jest sprawdzony przez innych.

Gdy kupujący nie są pewni, który produkt kupić i gdzie, szukają sugestii i opinii innych kupujących. Największa liczba pozytywnych recenzji jest tym co może przekonać ich o słuszności ich wyboru.

Dobrym pomysłem jest wyświetlanie systemu ocen, dzięki czemu kupujący mogą szybko i łatwo uzyskać informacje o produkcie od innych nabywców. Najlepiej jest dołączyć do tego wizerunek klienta, aby uwiarygodnić jego wypowiedź. Sprawia to również, że kupujący łatwiej będzie mógł się z nią utożsamić. Możesz nawet dołączyć do tego media społecznościowe, na których użytkownicy będą tworzyć treści i dzielić się historiami związanymi z korzystaniem z Twoich produktów.

Większość kupujących jest skłonna kupić coś, co jest popularne. Jeśli chodzi o Twoją witrynę e-commerce, wyróżnij produkty, które są najpopularniejsze wśród klientów.

A czego unikać?

Jak widzisz istnieje wiele taktyk na zachęcenie kupującego do zwrócenia uwagi na Twój produkt, jednak są też takie, które mogą wydać się odstraszające. Oto kilka rzeczy, których należy unikać podczas pisania opisu produktu.

Ryzykowne słowa

Jest kilka słów, których powinieneś unikać podczas pisania opisu. Przede wszystkim nie powinieneś komentować ceny produktu. Klientowi wystarczy informacja ile kosztuje. Używając słowa „tani” możesz sprawić, że ​​produkt wyda się kiepskiej jakości. Tak samo słowo „drogi” również nie zachęci przeglądającego.

Nadużywanie słów kluczowych

Wiadomo, że zależy nam aby pojawiać się wysoko w wyszukiwaniach, a dobrym sposobem na to jest używanie w opisie słów kluczowych. Skupiając się na maksymalizacji trafności Twojej strony możesz pomyśleć, że dobrym pomysłem jest umieszczenie danego wyrażenia wszędzie. Jednak wyszukiwarki mogą zadziałać odwrotnie myśląc, że próbujesz oszukać system i mogą umieścić Twoją stronę znacznie niżej w wynikach wyszukiwania, a nie to jest Twoim celem.

Zwykły opis

Po spędzeniu wielu godzin na ulepszaniu strony internetowej, dbaniu o wszystkie formalności i robieniu czegokolwiek innego, możesz być zmęczony i chcieć jak najszybciej skończyć pracę. Jednak warto poświęcić kilka minut więcej i upewnić się, że opis Twojego produktu nie jest zwykłym, obiektywnym podsumowaniem.

Przekonujący opis produktu się zwróci!

Mając na uwadze nasze wskazówki, jesteś na dobrej drodze do stworzenia genialnego opisu produktu. Przygotowując się do pisania zachęcającego opisu produktu dla swojego sklepu internetowego:

  • Podziel się wiedzą o swoim produkcie.
  • Opowiadaj historie i wyjaśniaj szczegóły.
  • Postaraj się zachwycić i zaskoczyć odwiedzających witrynę uwodzicielskimi opisami.
  • Przede wszystkim pisz z entuzjazmem, bo Twoja pasja do Twoich produktów jest zaraźliwa.

Przede wszystkim nie bój się eksperymentować ze swoją stroną, aby sprawdzić, czy można ją ulepszyć. Widząc, że coś nie działa zawsze możesz zmienić taktykę. Powodzenia!