Robiąc zakupy w internecie niejeden z użytkowników wpisuje „kupony …” lub „rabaty …”. Analogicznie, chodząc po galerii sprawdzają obecne przeceny i potem dokonują zakupu przez internet.
Chociaż ich przeznaczenie fizycznych i cyfrowych kuponów, jest zasadniczo takie samo, istnieje między nimi kilka różnic. W tym artykule przyjrzymy się kilku podstawowym z nich.
Koszty
Fizyczne kupony są dość kosztowną metodą marketingową, ponieważ pociągają za sobą koszty drukowania i dystrybucji. Kupony cyfrowe wręcz przeciwnie nie wymagają drukowania i można je wysłać za pomocą:
- SMS-ów – aby wysyłać rabaty za pomocą wiadomości tekstowych musisz posiadać odpowiednie pozwolenie i liczyć się z kosztami wypowiedzenia takiego pozwolenia.
- e-maili – poczta e-mail stała się bardzo skutecznym sposobem dostarczania spersonalizowanych treści w odpowiednim czasie.
- mediów społecznościowych – tu musisz być kreatywny, ponieważ w kanałach użytkowników są dosłownie tysiące innych ofert i sponsorowanych reklam.
Dzięki temu eliminowane są również koszty dystrybucji. Docieranie do mnóstwa ludzi przy niewielkim wysiłku to coś, co dobrze sprawdza się w dużych zbiorach danych.
Łatwość stosowania
W porównaniu z fizycznymi kodami kuponów, kuponów cyfrowych można używać bez żadnych problemów. Fizyczne kupony kiedyś były trudne do znalezienia, a kupujący musieli je wycinać i nosić ze sobą do sklepów. W przeciwnym razie nie mogli skorzystać ze zniżki. Jednak dzięki cyfrowym kodom kuponów nie trzeba nosić już kuponów ze sobą, ani przepisywać długich kodów w odpowiednie pola. Teraz wielu sprzedawców oferuje kody cyfrowe po przejściu bezpośrednio do koszyka, w którym wystarczy nacisnąć „zastosuj kupon”. Ponadto informacje cyfrowe są potencjalnie bardziej dynamiczne niż drukowane, dzięki czemu mogą utrzymać zaangażowanie obecnych klientów.
Personalizacja
Uważa się, że kupony cyfrowe są lepsze w przyciąganiu nowych klientów, ponieważ łatwiej im trafić na konkretne komunikaty. Kupony cyfrowe umożliwiają również markom zbieranie informacji kontaktowych, co rozszerza marketing e-mailowy, kampanie biuletynowe i reakcje w mediach społecznościowych.
Pomimo wprowadzenia kuponów cyfrowych w ciągu ostatnich kilku dekad i ich owocności, kupony papierowe nie poszły w odstawkę. Drukowane kupony drukowane stanowią nadal prawie połowę całego rynku kuponów.
Badania przeprowadzone przez ATM wykazały, że 80% ankietowanych internautów nadal poszukuje i realizuje kupony papierowe, które znajdują w różnych prenumeratach drukowanych i pocztą.
Przeczytaj artykuł: 5 rodzajów kuponów, które powinien oferować Twój sklep e-commerce i wybierz opcję, która będzie odpowiadać potrzebom Twojego sklepu internetowego.