Blog

5 rodzajów kuponów, które powinien oferować Twój sklep e-commerce

Kupony i inne rodzaje promocji potrafią skutecznie zwiększyć sprzedaż. Klienci kochają okazje, ale Ty także możesz na nich skorzystać! Twoja firma może nie tylko uzyskać wyraźny wzrost sprzedaży, ale także nabyć stałych klientów, którzy znaleźli Twoją witrynę dzięki promocji. Trafiona promocja zadowoli kupujących i pomoże napędzić ruch na Twojej witrynie.

Ludzie uwielbiają przeceny i kupony, bo dzięki nim mogą nabyć to, co chcą po niższej cenie. Nie chodzi jednak tylko o oszczędność, ale także o wpływ promocji na emocje klientów. Z praktycznego punktu widzenia, szczególnie lubią oni otrzymywać zniżki w okresie, gdy muszą kupować wiele rzeczy, na przykład w święta. W określonych porach roku, można więc spodziewać się dużych wyprzedaży. Na poziomie emocjonalnym klienci ekscytują się otrzymywaniem zniżek, dzięki którym czują się nagrodzeni lub w pewien sposób wyjątkowi. Mogą się tak poczuć otrzymując np. kupon, który odblokowali, dokonując zakupów. Możesz także zbierać informacje na ich temat, i wysłać im kupony w dniu ich urodzin. Zrozumienie tego pomoże Ci tworzyć ciekawsze promocje.

Więc jakie kupony i promocje możesz wprowadzić? Co sprawi, że Twoi klienci będą podekscytowani?

Kupon zniżkowy na pierwsze zakupy

Większość sklepów oferuje procentową zniżkę np. w zamian za udostępnienie adresu e-mail lub zapisanie się do newslettera. Zazwyczaj ludzie nie mają nic przeciwko udostępnianiu e-maila w zamian za 10% czy 20% zniżki na pierwszy zakup w nowym sklepie.

Darmowa wysyłka

Bezpłatna wysyłka może być jednym z najskuteczniejszych rodzajów promocji. Wysokie koszty wysyłki to jeden z głównych powodów, dla których kupujący porzucają swoje koszyki przed zakończeniem kasy. Podczas gdy wielu sprzedawców zawsze oferuje opcję bezpłatnej wysyłki, oferowanie bezpłatnej wysyłki jako ograniczonego czasowo rabatu może być świetną strategią dla tych, którzy tego nie robią. Wymaganie minimalnego zakupu, aby aktywować zniżkę na bezpłatną wysyłkę, może również pomóc w zwiększeniu średniej wartości zamówienia.

Darmowe dodatki

Danie darmowego prezentu przy zakupie to kolejny świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Jest to również dobry sposób na przeniesienie produktów, które nie sprzedają się samodzielnie, oferując je jako dodatek. Mogą to być małe, lekkie przedmioty lub próbki nowych produktów, które możesz dołączyć do swoich zamówień.
Najbardziej korzystne jest dodanie darmowego prezentu, gdy klient osiągnie w koszyku minimalną cenę. Zachęca to do robienia większych zakupów. Ludzie, otrzymując produkt za darmo, często rozmawiają o tym z innymi, przy okazji reklamując Twoją firmę.

Zniżki dla stałych klientów

Klienci chętnie zdobywają punkty podczas zakupów, zwłaszcza gdy te punkty dają im dostęp do późniejszych zniżek. Gdy zdobędziesz kupujących, nagradzaj ich za ciągłe zakupy. Firmy obsługujące karty kredytowe, jak i również sklepy internetowe oferują to od lat.Utrzymując zaangażowanie obecnych klientów, możesz zyskać ogromne korzyści.

BOGO

Angielski skrót od „buy one get one” można przetłumaczyć jako często używane sformułowanie „2 w cenie 1” lub podobne do tego zniżki. Może to być także „Kup jeden, zdobądź drugi 50% taniej”, a innym przykładem może być „Kup dwie bluzki, odbierz trzecią za 24,99 zł”. Ten format transakcji zachęca klientów do kupowania dodatkowych przedmiotów i wydawania więcej, niż zaplanowali.

Kupony są z pewnością atrakcyjnym sposobem na zwiększenie wolumenu i sprzedaży. Włączenie ich do marketingu mix może szybko zbudować plik klienta i tymczasowo zwiększyć współczynniki konwersji. Same w sobie nie zbudują wartości Twojej marki i nie zastąpią wysokiej jakości produktów, ale zapewnią znacznie lepsze wrażenia dla konsumentów dzięki inteligentnej strategii.

Dobrze zaplanuj i odpowiednio rozłóż budżet, ponieważ wdrożenie do swojego biznesu kuponów może być bardzo kosztowną strategią, na którą wiele firm nie może sobie pozwolić.